The Elder Scrolls VI kommer inte släppas före 2028

Inaktiv

Ungefär samma tidshorisont man planerar att börja träna

Medlem
Skrivet av robbis:

Det tar ju typ 3 timmar om du skiter i allt runtomkring. Det är ett av de kortaste AAA spelen jag spelat.

Helt onödigt att dra med osanning...

Ifall du enbart gör huvudkampanjen, så är den mer korrekta tidsåtgången ca 34-35 timmar. (Detta gäller enbart vanilla, exklusive DLC) Kanske att du sysslar med speed-running, och funnit någon glitch, men det vore ju rätt irrelevant kan tyckas.

When focusing on the main objectives, The Elder Scrolls V: Skyrim is about 34½ Hours in length.
Källa: https://howlongtobeat.com/game/9859

Medlem

Morrowind-motorn de putsar upp med silvertejp och klarlack år ut och år in kommer se lagom mossig ut 2028 (eller mer realistiskt 2030). Såg ju katastrofalt dålig ut redan nu med Starfield.

Medlem
Skrivet av rosski:

Varför hänger du ut mig på detta viset?!

Avstängd

Är ju rött lungt eftersom vi har starfield och en massa kommande DLC så har nog att göra. Sen blir allt bättre ju 2028 med nya konsoler. Bra att Bethesda väntar och gör det grymt till 2028.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Helt onödigt att dra med osanning...

Ifall du enbart gör huvudkampanjen, så är den mer korrekta tidsåtgången ca 34-35 timmar. (Detta gäller enbart vanilla, exklusive DLC) Kanske att du sysslar med speed-running, och funnit någon glitch, men det vore ju rätt irrelevant kan tyckas.

When focusing on the main objectives, The Elder Scrolls V: Skyrim is about 34½ Hours in length.
Källa: https://howlongtobeat.com/game/9859

Main story är INTE 34,5h lång. Tro mig, jag har klarat det på under 4 timmar. Googlade lite och kom in på flera forum där flera bekräftar att main story är mellan 3-4 timmar.

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/615804-the-elder-scrolls...

Så att säga att den är nästan 35h är mer lögn än min isåfall...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha lycka till med det! Brukar ungefär ta mig till första byn och sen är det kört! XD

Samma här "ska jag ta vänster eller höger?"

Medlem
Skrivet av Scream112:

Helt onödigt att dra med osanning...

Ifall du enbart gör huvudkampanjen, så är den mer korrekta tidsåtgången ca 34-35 timmar. (Detta gäller enbart vanilla, exklusive DLC) Kanske att du sysslar med speed-running, och funnit någon glitch, men det vore ju rätt irrelevant kan tyckas.

When focusing on the main objectives, The Elder Scrolls V: Skyrim is about 34½ Hours in length.
Källa: https://howlongtobeat.com/game/9859

Lite troll(eri) över den posten. Det är sant att speedrunners kan klara den specifika questlinjen om drakarnas återkomst på allt emellan 2 till 4 timmar, precis som man kan klara Zelda på typ en kvart. Har ju dock absolut ingenting att göra med spelens egentliga längd och mängd innehåll, och gör påståendena totalt poänglösa, skulle klassa det som trollning.

Medlem
Skrivet av rosski:

Haha, spot on. Fallit i den fällan så många gånger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

suck, dyster nyhet. man lever ju inte för alltid. hoppas starfield levererar


signatur

//monster

Medlem

17 år mellan två spel i en sån älskad serie är fan inte ok

FM-guru
F.d. Sisyr

Spännande strategi ändå att unannonsera ett spel tio år innan släpp.

Medlem

Ingen stress. Jobba på. Får bara hoppas att jorden finns kvar då.

Medlem

På tal om nästa generations konsol... undrar om Skyrim hinner portas dit innan sexan släpps?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Varför i hela friden utannonserades det 2018?

Skrivet av gorbatjov:

Undrar jag med. Det kan ju inte ha funnits ett skvatt mer än trailern de visade. Fullständigt galet i mina ögon!

För att dom inte ville göra en Blizzard när dom utannonserade mobilspelet Elder Scrolls: Blades.

Medlem

Man får ju hoppas att Bethesda överlåter arbetet med Fallout V till Obsidian, annars kan vi glömma att nånsin se nåt nytt där.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Sooo... vapourware?

Nej. Spel tar tid. Och det finns andra saker som kommer före.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Helt onödigt att dra med osanning...

Ifall du enbart gör huvudkampanjen, så är den mer korrekta tidsåtgången ca 34-35 timmar. (Detta gäller enbart vanilla, exklusive DLC) Kanske att du sysslar med speed-running, och funnit någon glitch, men det vore ju rätt irrelevant kan tyckas.

When focusing on the main objectives, The Elder Scrolls V: Skyrim is about 34½ Hours in length.
Källa: https://howlongtobeat.com/game/9859

Skyrim, Glitchless Main quest Speedrun.

utan laddtider: 1h 06m 55s 365ms
med laddtider: 1h 09m 14s 733ms

Edit:

Personligen är jag inte klar med min första genomspelning...

Satte igång med en kvinnlig mörk Nord för mängder av år sedan. (Vilket sett till hur rasistisk folkslaget är, var något intressant, att de då fullständigt ignorerar det val jag gjorde (utan då att jag visste något om Nord.)) (Och innan någon startar den diskussionen, fullt med rasistiska folkslag i Elder Scrolls, Nord märks tydligare i Skyrim pga av att det är var de bor.)

Medlem
Skrivet av Loxus:

För att dom inte ville göra en Blizzard när dom utannonserade mobilspelet Elder Scrolls: Blades.

Hur gjorde de då då?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Skyrim, Glitchless Main quest Speedrun.

utan laddtider: 1h 06m 55s 365ms
med laddtider: 1h 09m 14s 733ms

https://youtu.be/qjb6yDVU0_g

Förstår inte hur speedrun-världsrekord är relevant i hur lång tid det tar att spela ett spel.

Ungefär som att jämföra tiden nån går 100 meter med hur Usain Bolt springer den.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Förstår inte hur speedrun-världsrekord är relevant i hur lång tid det tar att spela ett spel.

Ungefär som att jämföra tiden nån går 100 meter med hur Usain Bolt springer den.

Håller med.

Medlem

I denna takten kommer jag hinna fylla drygt 75 bast innan Elder Scrolls 8 släpps, nu är jag 35 och väntar ivrigt på att sjätte delen ska släppas.
Någon mer som tror att äldreboenden kommer rikta in sig på lanparty för oss gamla gamers i framtiden?

Medlem

Otrevlig tanke att jag med lite otur kan ha fyllt 40 innan spelet släpps.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Patetiskt att tillkännage spelet så tidigt.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

suck, dyster nyhet. man lever ju inte för alltid. hoppas starfield levererar

Vadå? Är du 92 år gammal eller nått? 5 år är ju ingenting. 5 år går fort.

Medlem
Skrivet av robbis:

Main story är INTE 34,5h lång. Tro mig, jag har klarat det på under 4 timmar. Googlade lite och kom in på flera forum där flera bekräftar att main story är mellan 3-4 timmar.

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/615804-the-elder-scrolls...

Så att säga att den är nästan 35h är mer lögn än min isåfall...

Ja för speed runners ja som använder sig av glitchar för att gå igenom väggar och hoppa över 12 timmar av main storyn.

Medlem
Skrivet av Guld:

Vadå? Är du 92 år gammal eller nått? 5 år är ju ingenting. 5 år går fort.

Ja, det går fort, det är poängen. Jag är 63, det är år som räknas nu på ett annat vis än när jag 48 t.ex.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ja för speed runners ja som använder sig av glitchar för att gå igenom väggar och hoppa över 12 timmar av main storyn.

Första gången jag spelade skyrim när det var nytt gjorde jag bara mainstory, inga sidequests och ingen exploration. Jag var igenom storyn på under 9 timmar. Det kan gå fort beroende på hur man spelar, då visste jag inte riktigt vad jag gjorde heller.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som skrivet så gick det massa rykten innan om att det skulle utannonseras. Till den milda grad att det nästan blev sanning och fansen hade nog grinat om vi inte fått något. Då Bethesda visste att de ska göra ett till spel så bestämde de väl sig för att utannonsera det med en kort teaser.

Var ju lite samma med Final Fantasy 7-remaken. Gick massa rykten innan Sonys event om att det skulle utannonseras så Square Enix slängde säkert in en teaser där också på kort varsel. Att spelet sen kom en generation senare och i episoder innebär nog också att det inte fanns något annat än just trailern till spelet där och då.

Sen kan man ju tycka det är puckat att gå ut med något när vi pratar om att spelet dröjer över 10 år innan release...

Hade ju räckt med att de bekräftade att de jobbade på ett nytt spel i serien kan man ju tycka. Inte få upp hypen 10 år innan det släpps. Lika illa om det var samma visa med FF7-remaken.

123
Skriv svar