Andrew Witts bekräftar att han jobbar med Marathon hos Bungie

Robot
Andrew Witts bekräftar att han jobbar med Marathon hos Bungie

Den forne 343 Industries utvecklaren har bytt lag.

#Andrew-witts, #bungie, #marathon


Medlem

Remasters av Marathon-spelen, typ vad vi fick med Quake och Doom 64, vore inte dumt heller. Har inte lirat igenom dom (Marathon alltså) ännu men har varit väldigt sugen 😊

Medlem

Känns som att de nu gräver väldigt djupt i spelkyrkogården för att hitta lik att återuppliva.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Remasters av Marathon-spelen, typ vad vi fick med Quake och Doom 64, vore inte dumt heller. Har inte lirat igenom dom (Marathon alltså) ännu men har varit väldigt sugen 😊

Jag tror du får nöja dig med att titta på Youtube för du vill typ inte spela de gamla spelen, de håller verkligen inte idag.

Det finns inte så mycket gött att lyfta in i våran värld.

System shock remaken är nog en utav få spel där en nästan 1:1 översättning fungerade.

Jag har svårt att se att det skulle fungera med marathon.

Så lika bra att de gör ett nytt koncept på det.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag tror du får nöja dig med att titta på Youtube för du vill typ inte spela de gamla spelen, de håller verkligen inte idag.

Det finns inte så mycket gött att lyfta in i våran värld.

System shock remaken är nog en utav få spel där en nästan 1:1 översättning fungerade.

Jag har svårt att se att det skulle fungera med marathon.

Så lika bra att de gör ett nytt koncept på det.

Vad är det som inte håller? Tycker gameplayet (vapen etc) verkar rätt hyggligt och storyn verkar okay (jag tackar aldrig nej till en galen AI i scifi, på tal om System Shock) så är det kartdesignen och sånt som inte längre håller måttet? Är det kontrollerna som behöver uppdateras?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Vad är det som inte håller? Tycker gameplayet (vapen etc) verkar rätt hyggligt och storyn verkar okay (jag tackar aldrig nej till en galen AI i scifi, på tal om System Shock) så är det kartdesignen och sånt som inte längre håller måttet? Är det kontrollerna som behöver uppdateras?

System shock funkade för att själva grundspelet är relativt unikt även idag.

Det är en pussle/action dungeon crawler I cyberpunk-stil.

Marathon är en klunkig korridors-shooter med horribel platforming.

Det finns inget i den meningen som en modern gamer vill veta av.

Men det går fortfarande att spela gamla system shock och få ut en imersive-sim upplevelse.

Därav funkade det att kopiera layout osv "nästan" one to one, samt riva ut cyberspace mekaniken och göra om den från scratch.

Tror det är därför den funkade.

Skulle man göra Marathon en gång till så ser jag att man lär behöva bygga om spelet från scratch och behålla andemeningen snarare än ritningen.

För bu ge har själv evolverat shooter ordentligt sedan dess, tycker det vore synd att inte ta chansen att få lyfta en hel del saker som inte fungerade särskilt väl i originalet.

Precis som man gjorde med system shock remaken... Man förstod vad som var kärnan av det bra så man visste vad som skulle behållas och sedan tog namn sig friheter med resten.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar