Microsoft uppmanar brittisk myndighet att ändra Activision Blizzard-beslut

Robot
Microsoft uppmanar brittisk myndighet att ändra Activision Blizzard-beslut

Situationen har förändrats, menar Microsoft.

#activision-blizzard, #cma, #microsoft


Avstängd

Vad det ska strulas. Lös problemen bara!

Medlem

Snacka går ju.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag förstår inte varför det skulle vara orimligt att lägga ett eller flera år på en sådan här undersökning. Däremot kan jag förstå varför det skulle vara rimligt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Proximately:

Jag förstår inte varför det skulle vara orimligt att lägga ett eller flera år på en sådan här undersökning. Däremot kan jag förstå varför det skulle vara rimligt.

Undersökningar kostar pengar och jag antar skattepengar i det här fallet? Så det är väl sånt som kan tala emot?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja, om de mött kritiken och anpassat sig borde CMA ge med sig och sluta dalta. Låt det här gå i mål nu bara!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undersökningar kostar pengar och jag antar skattepengar i det här fallet? Så det är väl sånt som kan tala emot?

Men ifall undersökningen kräver en hel del skattepengar för att utföra korrekt då uppköpet är "för komplext", då känns det väl ändå som att vi har helt sjukt stora problem som kommer kosta ännu mer pengar att lösa? Ifall vi väljer vägen att skippa dessa undersökningar för att uppköp som dessa, av multimiljardsföretag, är för komplexa vilken väg väljer företagen i framtiden då? Det känns ju högst dystopiskt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Proximately:

Men ifall undersökningen kräver en hel del skattepengar för att utföra korrekt då uppköpet är "för komplext", då känns det väl ändå som att vi har helt sjukt stora problem som kommer kosta ännu mer pengar att lösa? Ifall vi väljer vägen att skippa dessa undersökningar för att uppköp som dessa, av multimiljardsföretag, är för komplexa vilken väg väljer företagen i framtiden då? Det känns ju högst dystopiskt.

Säger inte det är fel, säger bara att det kan ha något med det och göra. Enligt en kompis i UK så har skatterna gått upp rätt mycket sedan de gick ur EU. Så jag kan tänka mig att spendera skattemedel på att undersöka ett "spelföretag" kan sticka i ögonen på många. Det är ett stort uppköp det handlar om, men kollar man ur perspektiv så handlar det ju trots allt bara om något i nöjesbranschen, inget som egentligen påverkar hur folk lever...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Säger inte det är fel, säger bara att det kan ha något med det och göra. Enligt en kompis i UK så har skatterna gått upp rätt mycket sedan de gick ur EU. Så jag kan tänka mig att spendera skattemedel på att undersöka ett "spelföretag" kan sticka i ögonen på många. Det är ett stort uppköp det handlar om, men kollar man ur perspektiv så handlar det ju trots allt bara om något i nöjesbranschen, inget som egentligen påverkar hur folk lever...

Ja, nä. Det stämmer nog till viss del. Men blir likväl förbannad ändå. Det är nog svårt för mig att köpa det argumentet helt när det trots allt är Microsoft som står över Xbox, och de har ju makt över betydligt mer än underhållning i den moderna världen. Skiträdd över konsekvenserna som Microsofts uppköp kan ge inom branschen.

Jag skulle nog hellre se att både Sony och Microsoft går under än att uppköp på detta sättet tillåts.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undersökningar kostar pengar och jag antar skattepengar i det här fallet? Så det är väl sånt som kan tala emot?

Fast att klaga på kostnaden i skattepengar när det gäller en utredning för att skydda mot monopol är lite som att sitta i Lyxfällan och säga att man kan dra ned på fredagskaffet för att lösa miljonskulden.

Avstängd

CMA: vi motsätter oss affären på grund av risken för Microsoft-dominans inom molnspelande.
MS: OK men nu har vi skrivit ett kontrakt med Nvidia för hela 10 år, så nu måste ni omvärdera!
CMA: Och efter 10 år....?
MS: REEEEEEEEEEE.....!

Problemet kvarstår oavsett hur mycket MS lovar att vänta innan de rullar ut sitt monopol.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Jag säger gör ett eget avtal med UK så slipper vi denna fars låt MS köpa

1
Skriv svar