Metal Gear-serien firar 60 miljoner sålda exemplar

Robot
Metal Gear-serien firar 60 miljoner sålda exemplar
Medlem

Min vän Kojima

Inaktiv

Tycker om att de gjorde ett riktigt avslut på serien i och med Metal Gear Solid 5 och att de på så vis knöt samman alla spel i serien.
Kan lätt bli att det håller på för länge när det bara kommer nya spel hela tiden i en serie och i slutändan blir det bara ett fiasko där de enda som fortsätter vara kvar är de mest inbitna fansen.

Jag tänker köpa Master Collection vol 1 och sen se i och med framtida samlingar om det är så att Konami har tänkt släppa allt som finns med Metal Gear i dessa samlingar.
Jag har börjat tro det eftersom de släpper så otroligt mycket i och med volym 1.

Det som jag hoppas på med att de gör en remake av MGS 3 och kallar den för delta är att de kommer fortsätta göra nya versioner av alla spelen men i kronologisk ordning.
Skulle vara så kul att se Portable Ops / Peace Walker med riktiga scener istället för tecknade scener och att få se Metal Gear och Metal Gear 2 i 3D med scener och röstskådespelare som framför replikerna hade också varit något.

Redaktör
Ponny

Det känns som om jag spelat hela serien, men har faktiskt bara lirat fram till Metal Gear Solid 2. Märkligt. Får jobba på den här självbilden, och tackar på tal om det för Master Collection.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli kul att spela igenom de 3 första spelen på PC. Aldrig spelat första och har inte rört de andra på snart 20 år

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:

Ska bli kul att spela igenom de 3 första spelen på PC. Aldrig spelat första och har inte rört de andra på snart 20 år

Första fem spelen 😉

1
Skriv svar