Cyberpunk 2077: Phantom Liberty-trailer visar nya sätt att spela

Robot
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty-trailer visar nya sätt att spela
Medlem

Tyckte spelet var bra från början, men hade väl tur som spelade på pc. Fanns såklart en del buggar, men ingenting som förstörde upplevelsen. Mitt största klagomål var hur polisen funkade, så hoppas verkligen på att "revamped police" förbättrar den delen.

Det såg fantatiskt ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Innan slutet av året kanske det skaffas för en andra genomspelning av spelet.

Medlem

Lite för mycket närstridsfokus för min smak personligen, men visst ser det intressant ut, och det ska bli kul att se om de fått polerat till spelet så det blir lite närmare vad det "borde" vara.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Soundtracket till det här spelet är så sjukt bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag fattade inte helt, vi som äger redan spelet kommer få detta allt gratis eller bara vissa funktioner i expansionen?


signatur

Gillar munkar!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Icerock:

Jag fattade inte helt, vi som äger redan spelet kommer få detta allt gratis eller bara vissa funktioner i expansionen?

Mycket av det man såg kommer som en uppdatering. Är nog storyn och det som kostar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag fattade inte helt, vi som äger redan spelet kommer få detta allt gratis eller bara vissa funktioner i expansionen?

Vill du har Liberty content så får du punga upp, men alla systemändringar får man även utan att köpa expansionen

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Lite för mycket närstridsfokus för min smak personligen, men visst ser det intressant ut, och det ska bli kul att se om de fått polerat till spelet så det blir lite närmare vad det "borde" vara.

Tänkte det samma. Min stealth-V får omskola sig lite.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag platinade 1.5an på ps5. Jag drunknade verkligen i inlevelsen. Visst det flyger en kaffekopp i luften där borta, sånt hände, men miljön, musiken, färdigheterna och vapnen, allt påminde om när jag drunknade i GTA5 en gång i tiden. Good times. Ska spela om allt nu när 2.0 kommer.

Medlem

Sänkte över 200 timmar i CP2077 när det kom, ett spel med en fantastisk värld och inlevelse (och story!) i mitt tycke. Sen hade jag väl fördel i och med att jag inte alls följde det innan release, så hade ingen bild av vad det "skulle" vara.

Hoppas att det blir minst 200 timmar till, saknar Night City.

Medlem

Herre gud vilket vackert spel.

Körde det vid release.

Har de förbättrat crafting sen dess?
Det var otroligt tråkigt vid release. Obalanserat mycket som behövde göras för att höja skillen.

Enda rimliga sättet jag hittade var:
Köp billig medicin, sitt och disenchanta (medan du surfar på mobilen).
Bygg sen typ 50 gevär, medan du surfar.
Allt en åt gången. Inget val för "Gör X gevär"

Medlem

Njae de får försöka lite mer än det där för att återfå mitt förtroende. Världen upplevs förmodligen fortfarande helt död, även om polisändringarna bådar gott. Antar dock att polisen kommer upplevas väldigt scriptad och att man snabbt önskar att teleporterande korkade poliser kom tillbaka. Expansionen kanske kan vara värd någon euro på rea i framtiden.

Medlem

Blir att spela igen några 100 tals timmar i världens bästa spel!

Medlem
Skrivet av eagiz:

Njae de får försöka lite mer än det där för att återfå mitt förtroende. Världen upplevs förmodligen fortfarande helt död, även om polisändringarna bådar gott. Antar dock att polisen kommer upplevas väldigt scriptad och att man snabbt önskar att teleporterande korkade poliser kom tillbaka. Expansionen kanske kan vara värd någon euro på rea i framtiden.

Låter inte som att du ska spela det här.

Medlem
Skrivet av bronie:

Tyckte spelet var bra från början, men hade väl tur som spelade på pc. Fanns såklart en del buggar, men ingenting som förstörde upplevelsen. Mitt största klagomål var hur polisen funkade, så hoppas verkligen på att "revamped police" förbättrar den delen.

Ja polisen och hur bilar renderades i fjärran (som asfula 2d sprites) var typ det jag störde mig på mest. Precis som för dig flöt spelet annars på bra för min del med några mindre buggar.

Medlem

Jag hoppades på third person. Skulle göra närstriderna och stealth bättre. Det är också mycket visuelt godis som faller utanför bilskärmen tex explosioner och annat kaos.
Skulle också vilja se karaktären jag lagt ner tid på att få till. Skulle inte kamran kunna zooma ut iaf i ögonblicket man vrider nacken av någon eller gör en superhero landing?

Skribent

Ser spännande ut! Jag stannade upp i min genomspelning då jag tyckte att V var lite för styrd, hade bilden av att jag verkligen kunde skapa min egen karaktär. Med ett annat mind set och den här uppdateringen kanske det är dags att sätta tänderna i Night City igen!

Medlem

Något som har koll på om ändringar på befintligt spel kommer samma dag som expansionen eller kommer det innan?Har inte spelat detta än men har ägt det hur länge som helst


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag har väntat med att ge mig på Cyberpunk. Dels på grund av att det verkade så ofärdigt i början, men också för att jag är osäker på om det är mitt typ av spel. Jag får verkligen inte grepp om det rent gameplaymässigt. Setting och estetik är tydligare.

För mig som gillar shooters med viss (men inte totalt) fokus på story (tänk typ ett bra Far Cry) – är detta nånting för mig? Jag brukar alltid zooma ut när det börjar vankas mycket dialogträd och sånt. Kan man lira CP2077 utan att bry sig så mycket om karaktärer etc eller tappar man poängen då?

Medlem

Blir en ny playthrough när det släpps😁

Inaktiv
Skrivet av bluebird:

Jag har väntat med att ge mig på Cyberpunk. Dels på grund av att det verkade så ofärdigt i början, men också för att jag är osäker på om det är mitt typ av spel. Jag får verkligen inte grepp om det rent gameplaymässigt. Setting och estetik är tydligare.

För mig som gillar shooters med viss (men inte totalt) fokus på story (tänk typ ett bra Far Cry) – är detta nånting för mig? Jag brukar alltid zooma ut när det börjar vankas mycket dialogträd och sånt. Kan man lira CP2077 utan att bry sig så mycket om karaktärer etc eller tappar man poängen då?

Spelets fighting del har aldrig var dess starka sida. Striderna går från löjligt lätta till omöjligt svåra, pga av det RPG system som implementerats vilket säger att en fiende med lägra level än dig är lätt att döda och en fiende med högre level är svårare om inte rent ut sagt omöjlig att döda. Har inget med utrustning eller vapen att göra, utan en liten siffra i programkoden - större siffervärde vinner. I orginalsplelet implementerades detta system också så att stadens olika kvarter hade fiender med olika level. Det var väl kanske ett knep från utvecklarna att tvinga än att hålla sig kvar i sina hemtrakter i början i rädsla att bli slaktad i spelts andra kvarter. Det funkade!

Innan det patchades ut med senare uppdatering gick det dock att utnyttja detta grovt genom att isolera fiender i spelets senare kvarter och sedan gå på dem med allt man hade. Man fick nämligen megastora bonus om man besegrade fiender med riktigt höga levels, med detta stal utvecklarna från oss. Slut med grindingen 😢.

Men för att svara konkret på din fråga så är Cyberpunk som shooter betydligt sämre än Call of Duty eller andra extremt finputsade shooters. Meeeeeeen, som ett rollspel med fokus på karaktärsbygge, val med konsekvenser och djup story så är striderna vid vissa tillfällen rätt roliga.

Spelet är byggt så att man bara får tillräckligt med uppgraderingspoäng under spelets gång för att utveckla ett visst antal egenskaper per genomspelning. Så om du spelar spelet och du vet att du älskar maskingevär fokusera på att uppgradera dessa aspekter av din karaktär. Något som spelet inte berättar för dig är att du kanske också vill spetsa din vapenfärdighet med egenskapen Cold Blod som gör att du får en dos adrenalin vid varje kill vilket ökar din förmåga att ladda om vapen, stadighet med att skuta, snabbhet osv. Därtill kommer cybernetiska implantat som kan vara behjälpliga.

Viktigt i spelet är pengar och om du grindar genom att utrota varje gäng flaggade av polisen kommer du få ihop en hel del pengar, och tonvis med vapen du kan sälja. Så vapenvilde är definitivt gångbart karriärsval i detta spel.

Jag har bara spelat spelet sådär 400 timmar så jag får väl lov att rekommendera det 😉

Inaktiv
Skrivet av aeosoth:

Sänkte över 200 timmar i CP2077 när det kom, ett spel med en fantastisk värld och inlevelse (och story!) i mitt tycke. Sen hade jag väl fördel i och med att jag inte alls följde det innan release, så hade ingen bild av vad det "skulle" vara.

Hoppas att det blir minst 200 timmar till, saknar Night City.

Jag har trillat in Night City minst en gång varje år sedan release. Vid varje genomspelning når jag ca 80 timmar. Men jag märkte att mitt intresse för småjobben vid sidan av förlorat sitt intresse. Huvudberättelse bär dock fortfarande. Senaste genomspelningen var största utmaningen: inga cybernetiska implantat och inga vapen förutom ett basebollträ. Det gav mig helt klart en intressant spelupplevelse. Utan cybernetiska implantat och vapen var jag nämligen tvungen att tänka om hur jag skulle lösa mång av spelets situationer. Här har spelutvecklarna gjort det bra och det fann i regel en lösning på alla problem.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Jag har bara spelat spelet sådär 400 timmar så jag får väl lov att rekommendera det 😉

Tack för en mycket tydlig och användbar genomgång. Ska nog ge det en chans då.

Inaktiv
Skrivet av bluebird:

Tack för en mycket tydlig och användbar genomgång. Ska nog ge det en chans då.

Cyberpunk väntar på dig 😉

1
Skriv svar