Lovecraft inspirerad pve action-rogue-like

Medlem
Lovecraft inspirerad pve action-rogue-like

The Desperation of Benjamin Corbit är en prolog till vårt kommande spel Devil Reef som är planerat att vara med i Steam Next Fest i oktober.

Prologen kan spelas både i solo-läge och online i co-op/pve-läge. Det fullständiga spelet kommer att inkludera en inbyggd nivåredigerare som ger dig möjligheten att skapa dina egna banor och länka ihop dem.

Prologen är under aktiv utveckling och är gratis. Prova den gärna och dela med dig om hur det gick!
Du kan ladda ner prologen här: https://the-fine-arc.itch.io/the-desperation-of-benjamin-corbit

Video snutt:


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Intressant koncept!

Medlem

Tack! Vi jobbar på att släppa en uppdatering som förhoppningsvis dyker in i eftermiddag. Kommer innehålla riktning till hittade dörrar, re-run utan att starta om servern med samma party, lite mindre störande game-play musik mm.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Hej alla!

Jag har precis släppt en uppdatering av The Desperation of Benjamin Corbit, prologen till Devil Reef som kommer på nästa Steam Next Fest (oktober 9). Version 0.37 erbjuder:

  • Snabbknapp för omspel i co-op: Nu kan du som Host/Server med lätthet starta om spelet med en snabbknapp om hela partyt har dött.

  • Färgade spelartröjor: För att göra spelet mer överskådligt har varje spelare fått en unik färg på sin skjorta. Nu slipper man förväxla sin karaktär med andras.

  • Ammunitions-klick för vapen: Inga fler överraskningar mitt i striden! Vi har lagt till ett klick-ljud för att påminna dig om att skotten är slut och det är dags att byta till ett alternativt vapen.

  • Förbättrad bakgrundsmusik: Vi har fått synpunkter på att musiken var för repetitiv i förra versionen. Vi har därför jobbat med bakgrundsmusiken så att den känns mer varierad och atmosfärisk.

  • Navigationsindikatorer på dörrar: Med de nya indikatorerna på dörrarna blir det enklare att hålla koll på vart du ska.

Jag tar tacksamt emot feedback. Vi ses i korridorerna


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

1
Skriv svar