Nitara utannonserad till Mortal Kombat 1 – spelad av Megan Fox

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Nu råkar det ju vara så att MF faktiskt ÄR en "gamer", om man vill använda det uttrycket. Hennes dröm roll inom spel-film var Kitana var det sagt 2016, och hennes favoritspel 2011 var Halo reach.

Tvivlar på att ni hade varit så nedklankande om det var Bautista som sa samma ord.

Ditt försök att få detta till misogyny är bara sorgligt. Jag hade sagt exakt samma sak om det var Bautista, det är korkat att dra in kändisar och sedan få dem att göra outbildade uttalanden.

Skrivet av Soulless:

Men nu är det ju en kvinna så då måste vi märka varenda ord och göra allt som går för att motbevisa och nedvärdera henne.

Det får stå till dig, jag hade reagerat på samma sätt om Bautista sagt det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vet inte hur det var där du växte upp, men folk som inte var gamers spelade inte data/konsollspel alls där jag växte upp. Det var bara gamers. Därav min kommentar.
Sen att ta en b-skådis som ska rollspela intresserad av ett spel är bara komiskt. Fast inte komiskt på ett bra cheesy MK vis. Bara komiskt.

Som sagt, och jag kan väl fördjupa lite, jag och mina vänner (gamers) spelade MK med folk som inte kan klassas som "gamers", bland annat syskon och till och med föräldrar, och alla hade roligt. Samma med Soul Calibur. Du behöver inte vara en gamer för att ha kära minnen av spel. Fånig gatekeeping, och annat sedvanligt trams som jag ska låta vara osagt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ditt försök att få detta till misogyny är bara sorgligt. Jag hade sagt exakt samma sak om det var Bautista, det är korkat att dra in kändisar och sedan få dem att göra outbildade uttalanden.

Hur är det ett outbildat uttalande? Hon ska göra en roll i ett spel, i en serie hon är ett fan av. Vad är problemet? Var det att hon sa att MK har funnits sedan gaming var uppfunnet? Jag tvivlar på att hon menade det bokstavlig.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Hur är det ett outbildat uttalande? Hon ska göra en roll i ett spel, i en serie hon är ett fan av. Vad är problemet? Var det att hon sa att MK har funnits sedan gaming var uppfunnet? Jag tvivlar på att hon menade det bokstavlig.

Det är precis det jag klagat på, inget annat. Så ja, även med din fria tolkning så borde det handla om det. Sen kan du tvivla om du vill, jag tänker inte sitta och spekulera i vad hon egentligen sade. Jag tänker bara acceptera att det hon sade, det är det hon sade.

Skrivet av Kyraal:

Som sagt, och jag kan väl fördjupa lite, jag och mina vänner (gamers) spelade MK med folk som inte kan klassas som "gamers", bland annat syskon och till och med föräldrar, och alla hade roligt. Samma med Soul Calibur. Du behöver inte vara en gamer för att ha kära minnen av spel. Fånig gatekeeping, och annat sedvanligt trams som jag ska låta vara osagt.

Då hade du en mycket mer öppensinnig omgivning och jag misstänker starkt att din uppväxt inte var sent 70- tidigt 80-tal när folk var mer inskränkta.

Skrivet av jk78ki:

Jag spelade också mycket spel med "icke-gamers" när jag var liten, och det händer ibland fortfarande.
Värre gatekeeping har sällan skådats, "gamer" är inte nån prestigefylld klubb där bara de som spelade Starcraft på lan får vara med.

Det handlar inte om gatekeeping eller "vem som får vara med". Men kör i vind, folk som tittar på din konsoll hemma när den är avslagen är gamers, vill ju inte köra någon gatekeeping~


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vet inte hur det var där du växte upp, men folk som inte var gamers spelade inte data/konsollspel alls där jag växte upp. Det var bara gamers. Därav min kommentar.
Sen att ta en b-skådis som ska rollspela intresserad av ett spel är bara komiskt. Fast inte komiskt på ett bra cheesy MK vis. Bara komiskt.

Jag spelade också mycket spel med "icke-gamers" när jag var liten, och det händer ibland fortfarande.
Värre gatekeeping har sällan skådats, "gamer" är inte nån prestigefylld klubb där bara de som spelade Starcraft på lan får vara med.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det handlar inte om gatekeeping eller "vem som får vara med". Men kör i vind, folk som tittar på din konsoll hemma när den är avslagen är gamers, vill ju inte köra någon gatekeeping~

Vad handlar det om då?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Då hade du en mycket mer öppensinnig omgivning och jag misstänker starkt att din uppväxt inte var sent 70- tidigt 80-tal när folk var mer inskränkta.

Har du inte lust att lämna 70- och 80-talet och joina oss här i 2020-talet?

Medlem

Jag tycker bara ordet "gamer" är så pinsamt att använda idag. Är så förlegatt. Det är som när vuxna använder ungdomliga uttryck som "yo mannen" eller liknande. Vad är att vara en gamer??? Om elen går då? Upphör du att vara då kära gamer?

Gen
Medlem
Skrivet av jk78ki:

Nu råkar det ju vara så att MF faktiskt ÄR en "gamer", om man vill använda det uttrycket. Hennes dröm roll inom spel-film var Kitana var det sagt 2016, och hennes favoritspel 2011 var Halo reach.

Tvivlar på att ni hade varit så nedklankande om det var Bautista som sa samma ord.

Googlade lite och det stämde tydligen. Återigen, jag vill tydligt anmärka att promofilmer i allmänhet känns extremt överdrivna (oavsett vem som "intervjuas" och oavsett könet på personen) varför jag tvekade. Se bara på CP2077 och Reeves, i tidiga promos lät det som att han själv spelade vilket inte alls stämde.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hahah, hennes kommentar att MK "Has been around as long as game's been around" visar hur mycket av en icke-gamer hon är.
Visst, MK är gammalt. Men herregud, det kom på 90-talet... Gaming har funnits ordentligt sedan 70-talet...

Reagerade också på det.

Exakta citatet:

Mortal Kombat; it’s just one of those staples. Iit’s been around since gaming has been around.

Första Mortal Kombat kom ut 1992. Frågan blir väl när det vi kallar ”gaming” började, men jag spelade absolut videospel innan 1992. Game & Watch någon? Arkadspel fanns ju långt innan 1992. Så visst låter ett sådant uttalande lite historielöst i sammanhanget?

Men Megan Fox är född 1986 så för henne kanske ”gaming” började runt 1992.

Påminner mig om att folk födda på 2000-talet ibland verkar slå ihop hela 1900-talet till ett oavsätt när på 1900-talet det ägde rum. ”Jasså, du menar 1900-talet?” oavsett när på 1900-talet man menar.

Men antar att vi som är födda på 1900-talet ser likande på 1800-talet och tidigare – hela decenier buntas liksom ihop till en enhet.

Edit:
Kan ju inte helle glömma bort eran med Atari, Commodore 64 och Amiga med flera maskiner. Det hanldade definitvit mycket om ”gaming” på de plattformarna.

12
Skriv svar