Robocop: Rogue City

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Exakt, B och C-filmer kan fortfarande ha bra saker och vara underhållande

Brukar oftast var den enda som vågar/får gå utanför redan etablerade ramverk och vad som är ”mainstream”

Friskt vågat hälften vunnit gäller inte när man spenderar miljarder på produkter då väntas en viss avkastning.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer nog vilja spela detta ändå. Terminatorspelet fick inte heller så bra betyg men jag gillade det.

Sen är det förstås långt ifrån GOTY, så min ribba är satt därefter

Håller med, blir lite som med film. Gillar man generen så behöver inte betyget var top notch. 5.6 på imdb och filmen kan ändå var riktigt underhållande. Älskade "Battleship" filmen, fick höra efter sen att recensenterna beskrev det som en kalkon. Haha, nej varken manus eller skådespelar-insatser var det bästa, storyn haltade endel. Men helheten levererade alla gånger 😀.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu var det jag som satte 5/5. Hade gjort det igen! Älskade det och älskar det. Blev också läsarnas årets spel, så att det objektivt är ett skitspel är tveksamt. Men! En annan diskussion är det också. Här handlar det ju om Robocop, så nu håller vi oss till det.

Objektivt VA det ju ett dåligt spel då det hade mer buggar och jank än detta "skitspel". Men av någon anledning så skall man inte räkna med allt det dåliga i ett spel som Cyberpunk pga. marknadsföring?
Och nästan alla som spelade spelet tyckte ju likadant, du tror väl inte att CD Projekt Red bad om ursäkt för att spelet va i ett sådant dåligt skick för ingenting? Om till och med skaparna ursäktar sig för att det släppte spelet i ett så dåligt skick är det väl knappast ett mästerverk?

Medlem

Synd att det blev ett stort magplask av detta, hade lite större förhoppningar det skulle bli ett ok spel... kanske nåt man köper på en rea för 5 dollar en dag eller nåt...

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Objektivt VA det ju ett dåligt spel då det hade mer buggar och jank än detta "skitspel". Men av någon anledning så skall man inte räkna med allt det dåliga i ett spel som Cyberpunk pga. marknadsföring?
Och nästan alla som spelade spelet tyckte ju likadant, du tror väl inte att CD Projekt Red bad om ursäkt för att spelet va i ett sådant dåligt skick för ingenting? Om till och med skaparna ursäktar sig för att det släppte spelet i ett så dåligt skick är det väl knappast ett mästerverk?

Skaparna kan ursäkta problement som folk stött på men man kan ändå älska det. Som sagt, Fredrik stötte inte på alla typer av problem som många andra led av och tyckte att vad som fanns där var så bra ändå att det förtjänade ett högt betyg.

Som han dessutom sagt själv så var han inte ensam. Er läsare i stort tyckte också att det var 2020's bästa spel vilket visar att han var långt ifrån ensam.

Spelet var trasigt för många och hade allmäna problem. Vissa drabbades mer utav det än andra. Tillräckligt många tyckte ändå att det som fanns där under var fantastiskt.

Vill ni diskutera det där vidare så ta det i en annan tråd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Brukar oftast var den enda som vågar/får gå utanför redan etablerade ramverk och vad som är ”mainstream”

Friskt vågat hälften vunnit gäller inte när man spenderar miljarder på produkter då väntas en viss avkastning.

Så är det och tyvärr hämmar det en stor del av kreativiteten. Därför det är en fräsch fläkt och se mindre utvecklare göra saker.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Normandie:

Håller med, blir lite som med film. Gillar man generen så behöver inte betyget var top notch. 5.6 på imdb och filmen kan ändå var riktigt underhållande. Älskade "Battleship" filmen, fick höra efter sen att recensenterna beskrev det som en kalkon. Haha, nej varken manus eller skådespelar-insatser var det bästa, storyn haltade endel. Men helheten levererade alla gånger 😀.

Då är vi två som gillar Battleship!! Knappast en bra film, men jag fann den underhållande ändå.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skaparna kan ursäkta problement som folk stött på men man kan ändå älska det. Som sagt, Fredrik stötte inte på alla typer av problem som många andra led av och tyckte att vad som fanns där var så bra ändå att det förtjänade ett högt betyg.

Som han dessutom sagt själv så var han inte ensam. Er läsare i stort tyckte också att det var 2020's bästa spel vilket visar att han var långt ifrån ensam.

Spelet var trasigt för många och hade allmäna problem. Vissa drabbades mer utav det än andra. Tillräckligt många tyckte ändå att det som fanns där under var fantastiskt.

Vill ni diskutera det där vidare så ta det i en annan tråd

Men om vi skall gå efter vad folket i helhet tyckte är det inte bättre att länka större siffror än från en niche community? (https://gamerant.com/cyberpunk-2077-reviews-bad-bugs/).
Jag kan ju också säga att Robocop är världens bästa spel som någonsin skapades för jag själv inte stötte på några buggar eller några av de problem som en stor majoritet av alla som spelat gjort, men vad för recension skulle det vara?

Medlem

Låter som en ännu sämre version av deras Terminator spel som redan det var väldigt B men ok om man inte hade annat att spela.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Men om vi skall gå efter vad folket i helhet tyckte är det inte bättre att länka större siffror än från en niche community? (https://gamerant.com/cyberpunk-2077-reviews-bad-bugs/).
Jag kan ju också säga att Robocop är världens bästa spel som någonsin skapades för jag själv inte stötte på några buggar eller några av de problem som en stor majoritet av alla som spelat gjort, men vad för recension skulle det vara?

Recensioner är alltid subjektiv Man kan nämna diverse problem man själv stött på, och upplysa om saker andra påpekat - men varje person kommer ändå tycka olika.

Våran skribent Mike skrev en krönika med titeln "Myten om den objektiva recensionen" tidigare här i Oktober där du kan fortsätta diskussionen om du vill

Åter till RoboCop!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av mobmoben:

Objektivt VA det ju ett dåligt spel då det hade mer buggar och jank än detta "skitspel". Men av någon anledning så skall man inte räkna med allt det dåliga i ett spel som Cyberpunk pga. marknadsföring?
Och nästan alla som spelade spelet tyckte ju likadant, du tror väl inte att CD Projekt Red bad om ursäkt för att spelet va i ett sådant dåligt skick för ingenting? Om till och med skaparna ursäktar sig för att det släppte spelet i ett så dåligt skick är det väl knappast ett mästerverk?

Vid det här laget är det väl synnerligen väl belagt att Cyberpunk funkarde väldigt olika för olika personer (pratar bara pc-versionen här: old-gen var skräp och det är de flesta överens om). Det märks om inte annat av att det å ena sidan fick massor av kritik, å andra sidan röstades fram till 2020 års bästa spel av FZ-besökarna. Så spelets skick är inget objektivt faktum, oavsett om man älskar eller hatar det.

Edit: sorry för OT. Tillbaka till topic: Robocop.


signatur
Medlem

Blir köp när det landar i reaboxen för 150-200 kr. Första Robocop-filmen är ju en klassiker och detta spelet ser ut att vara något helt i min smak, de har verkligen fått till både miljöer och gameplay. Robocop ska ju vara långsam och kännas en tank.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har haft roligt med det hittills det är absolut inte goty men nostalgi och 80tals action fungerar utmärkt för mig, skulle ha givit det en 3a i betyg för precis som filmerna är det lite ostigt med en hysterisk mängd 80tals våld, känns som att komma hem

Medlem

Lirade demot, och det räckte för mig. Betyget förvånar mig inte ett dugg. Riktigt synd då det hade varit skoj med ett bra Robocop-spel.

Medlem

Jag kommer nog spela det, när jag har uppdaterat min rig.
Gillade deras Terminator spel väldigt mycket, och jag var impad av Demot.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

It's not a lake, it's an ocean

Jag är ganska sugen på detta, och Digital Foundry var ju faktiskt överraskande positiva. Men 549 kr bär en aning emot (Webhallen tar 729 spänn!). Ska avvakta fler recensioner. Jag gillade verkligen Terminator: Resistance.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

Jag är ganska sugen på detta, och Digital Foundry var ju faktiskt överraskande positiva. Men 549 kr bär en aning emot (Webhallen tar 729 spänn!). Ska avvakta fler recensioner. Jag gillade verkligen Terminator: Resistance.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMBG5-uOWms&t=

Digital Foundry gillade spelet och det är som om FZs recensent spelade ett helt annat spel. Man har upp till två timmar att testa spelet och få pengarna tillbaks om man inte tycker om det. Tänker testa spelet.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Sjukt det fortfarande inte går att lita på fz recensioner sedan Witcher 1, nåja nån gång blir det säkert bättre

Medlem

Nu har jag både läst samt tittat på en hel del recensioner och är sugen! Får bli ett köp framöver! 🙂

Snittar ca. 70% på både OpenCritic samt Metacritic.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av noreason:

Sjukt det fortfarande inte går att lita på fz recensioner sedan Witcher 1, nåja nån gång blir det säkert bättre

Sjukt att folk fortfarande tror att recensioner är objektiva.

Medlem
Skrivet av rosski:

Sjukt att folk fortfarande tror att recensioner är objektiva.

Sjukt att det fortfarande inte går att lita på fz subjektiva recensioner sedan Witcher 1

Redaktör
Skrivet av noreason:

Sjukt det fortfarande inte går att lita på fz recensioner sedan Witcher 1, nåja nån gång blir det säkert bättre

Menar du att du inte håller med Mikes recension? Alla tycker olika, det finns inget "tycker rätt" utöver vad man själv gillar. Men vi (som i "flera tiotal olika recensenter") har gjort ett par tusen andra recensioner sen dess, det vore sensationellt om ingen av dem passat din spelsmak.

Edit:

Skrivet av noreason:

Sjukt att det fortfarande inte går att lita på fz subjektiva recensioner sedan Witcher 1

Visa hur en icke-subjektiv Witcher 1-recension ser ut.


signatur
Medlem

Jag testade demot och var inte ens i närheten av 60fps på lägsta inställningarna med mitt 3070@1440p. Är prestandan avsevärt mycket bättre nu?

Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

Sjukt att det fortfarande inte går att lita på fz subjektiva recensioner sedan Witcher 1

Tackar och bockar ändå för att du hängt på FZ sedan 2007 fast du inte litar på oss <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Dom har redan lyckats cracka spelet och dom som crackat har lanserat spelet på internet innan det ens har kommit på Steam.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer nog vilja spela detta ändå. Terminatorspelet fick inte heller så bra betyg men jag gillade det.

Sen är det förstås långt ifrån GOTY, så min ribba är satt därefter

Gamereactor gav det en sjua i betyg som är ”bra” på deras skala. Spelet har ett betydligt bättre snitt än Terminator, så med den logiken tycker du nog Robocop är ännu bättre än Terminator.

Medlem

detta måste vara de sämsta som pumpats ut sen Greta thunberg gjorde sin hit " how dare you "

Medlem

Vissa kommentarer påminner lite om detta:

Medlem

Verkar grymt + har to.m dialogval och träd, GmanLives var väldigt imponerad (brukar hålla med honom för det mesta). Finns tydligen rätt många bra sidokaraktärer som man får följa och de utvecklas ganska intressant tydligen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tackar och bockar ändå för att du hängt på FZ sedan 2007 fast du inte litar på oss <3

Kul att du och alla som röstat upp din kommentar är så tacksamma, det värmer och uppskattas. Önskar det var ömsesidigt!

123
Skriv svar