Mouse är en förstapersonsskjutare i gammaldags tecknad stil

Robot
Mouse är en förstapersonsskjutare i gammaldags tecknad stil

FPS-genrens svar på Cuphead, typ.

#Fumi-games, #Mouse


Medlem

Alltså vad säger Disney om detta?

Medlem

Asballt ju!
Men ser ut att ha en tendens att bli tråkigt efter 40 minuter.

Blev tammefan förälskad.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Alltså vad säger Disney om detta?

Typ samma som de säger om Arne Anka. Det blir nog inte så mycket av det tror jag.

eld
Medlem
Skrivet av Maysay:

Alltså vad säger Disney om detta?

Steamboat Willey blir public domain nästa år, blir skoj!

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Typ samma som de säger om Arne Anka. Det blir nog inte så mycket av det tror jag.

Vad jag läste så blev det ingen stämning. Men de blev tillräckligt rädda för att ändra serien.

Kan tycka att Cupheads är lite roligare pga att de har gjort egna karaktärer.

Medlem
Skrivet av eld:

Steamboat Willey blir public domain nästa år, blir skoj!

Exakt! Kul att inte Disney lyckades muta till sig att få behålla ”Musse Pigg som ångbåtskalle” via något undantag. Blir spännande att se vad folk kan hitta på med Musse från 1928. Är dock bara den versionen som blir public domain, att ta andra designelement är fortfarande något man kan bli stämd för.
Även Tiger från Nalle Puh blir public domain och han kommer va med i uppföljaren till den där slasher filmen med Nalle Puh, kul med public domain

Medlem
Skrivet av Maysay:

Alltså vad säger Disney om detta?

Steamboat Willie-Musse blir public domain vid nyår, så de säger nog inte så mycket

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad jag läste så blev det ingen stämning. Men de blev tillräckligt rädda för att ändra serien.

Kan tycka att Cupheads är lite roligare pga att de har gjort egna karaktärer.

Jag har inte så bra koll själv, men hörde att serien/karaktären bytte namn.. men bytte sen tillbaka till Arne Anka igen. Kanske pallade inte Disney hålla på eller kände att de inte kunde vinna.

Medlem

Detta ser ju ruskigt kul och snyggt ut! Synd att det är PC only hade velat ha det på PS5!

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Jag har inte så bra koll själv, men hörde att serien/karaktären bytte namn.. men bytte sen tillbaka till Arne Anka igen. Kanske pallade inte Disney hålla på eller kände att de inte kunde vinna.

Arne gjorde ett panik-näbbyte i serien för att slippa stämningen från Disney. Men senare bytte han tillbaka till den gamla anknäbben genom att köpa en lösnäbb på Buttericks. Och sparade kvittot för säkerhets skull. Till en början kunde man se att den satt fast med ett snöre men det försvann nog med tiden.

Medlem

Jag tycker det ser intressant och snyggt ut. Inväntar recensioner men tycker det är synd att det inte finns ett färg läge, kanske kommer?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av smewd:

Arne gjorde ett panik-näbbyte i serien för att slippa stämningen från Disney. Men senare bytte han tillbaka till den gamla anknäbben genom att köpa en lösnäbb på Buttericks. Och sparade kvittot för säkerhets skull. Till en början kunde man se att den satt fast med ett snöre men det försvann nog med tiden.

Haha! Arne Anka är bra kul ändå

1
Skriv svar