Call of Duty: Modern Warfare 2

Medlem

tur att man inte betalade för detta då.

Medlem
Skrivet av Devilsdj:

Vet inte om någon har hört eller skrivit om detta men det är en person som håller på att lägger in dedicated servers i spelet. Han har redan fixat leaning och konsollen.

du du ud ud!! nu tar vi det lugnt här och så länkar vi källor!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Varför har ni tagit bort betyget?

Medlem
Skrivet av j4ger:

Så där ja, 5 timmar SP (Härligt men sjukt kort) , och ca 5 timmer MP... jag försökte tycka om det.. men jag tror jag aldrig kommer samma minnen och upplevelser som i 2an och 4an..
Nej kommer inte köra MP i detta, jag är så sjukt besviken

True story?

Medlem

Det fanns inget betyg med från början i den artikeln, något som vi vill se mer av. Inget fånigt betyg-system, utan att man måste istället läsa igenom allt för att få en egen uppfattning kring det hela. Många (alla?) struntar i att läsa nånting och bara fokuserar på betyget.

HUR SOM HELST ... själv skulle jag ha inhandlat COD:MW2 för multiplayer-delen, om det inte vore för att den är så inåt helsike dåligt utförd. Och för att inte tala om de kraftig hyvlade begränsningarna, som t.ex. 9 mot 9 spelare. Nä, jag har redan förbeställt Bad Company 2 för PC, och tänker ha det här svartlistat tills det sker ordentliga förbättringar (host host, dedikerade servrar).

Inaktiv

Jaha, så har man då spelat MW2 online... det var kul de första 5 spelen, sedan blev det irriterande och efter en dag så är man bara jävligt förbannad!

- Grymt lagg som man inte kan bli av med. Man dör av helt obegripliga anledningar och så får man se på killcam hur man blir skjuten typ en hel sekund tidigare av någon som uppenbarligen har kass lina.
- När servern droppar så tar det 30 sekunder innan server byts.
- Max 9vs9 spelare!!!! WTF???? Är dom inte riktigt friska i huvudet??!
- Man kan inte välja vilka banor man vill spela!!!
- Man kan inte välja vilket team man ska vara med i.
- Man kan inte spela t.ex. två mot tio spelare, för det bli autobalanserat hela tiden. T.ex. två grymma spelare mot 20 st nybörjare - glöm det.
- Inga ded-servers, man kan alltså inte spela på några bra ställen som kör ens favoritbanor 24/7 osv. Inga trevliga mötesplatser där man vet att spelarna håller en viss nivå och stil. Inga klanservers, inga svenska/tyska/amerikanska/whatever servers.
- Man kan inte spela mot samma spelare flera gånger eftersom det plockas ihop team slumpmässigt.
- Man får ingen som helst känsla av samhörighet, kontinuitet, utveckling av sin spelstil, osv. Det är bara "sätt dig och spela ett vaniljspel en stund för att döda lite tid".

Ja, just det... leaning saknas ju också. Det är bara att kliva ut och bli skjuten. Tack för det.
*grrrr* :evil:

...och VAC är ju rätt kasst. Det finns ju redan haxx0rs på MW2

Som PC-spelare har jag ju aldrig varit medveten om att det är såhär konsolspelarna har haft det hela tiden!! Stackars jävlar...!!! :\

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Comkilla:

Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.

Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!

Folk asså, att det är så få som fattar..

Där är det igen, gnäller som en gamal nitisk tant. Jag lever gärna med hur saker och ting funkar nu. Lirat det ett tag nu och har inte stött på nått strul.

Och i grund och botten så är det såhär IW vill ha det. Det är deras spel, va nöjd med vad dom gjort eller gör ett eget spel.

Medlem
Skrivet av pEwE:
Skrivet av Pojii:

Med dem här försäljningssiffrorna kan ni "pcgamers" glömma dedicated server i Modern Warfare 2-3-4-5-6 etc etc.....teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..inte ni minoritet som sitter hemma 12 timmar per dag i mammas källare och spelar CS

de har inte råd att anpassa spel efter minoriteten hela tiden. Helt rätt sagt, precis en av de punkterna jag vill komma till, tack!

Tror du på det själv att Activision Blizzard som omsatte 5 miljarder dollar förra året inte har råd med den extra dagen eller två det hade kostat för dem att lägga in dedikerade servrar? Sedan så är det oftast så att det är tredjepartsföretag som står för servrarna så spelföretagen tjänar ju faktiskt pengar på att ha dedikerade servrar.

tfp
Medlem

@tompa

OK, tack för svaret.

Medlem

Tack FZ för en trovärdig titt på MP på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Hannu87:

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Gäller inte detta hela Call of Duty-serien, Medal of Honor-serien och fler därtill? Konsolifierade railshooters. Till slut kommer "spel" vara en film med en (1) knapp man skall trycka på för att komma vidare. Och folk kommer köpa det och jubla och tycka att det är jättehäftigt.

Heavy Rain?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Exim:

Detta spel är epic fail ... synd att konsoler finns ... det bara förstör för pc spelare ...

Jasså? jag tyckte jag läste på FZ att det va det mest sålda spelet någonsin...

PC spelarna förstör för sig själva genom att pirata spelen istället för att köpa dem, ni får skylla er själva:P

eeeh jasså jag har då själv inte köpt ett konsol spel till min xbox360 på 2 år.... aja

synd det förstör det här spelet på detta sätt själv längtade jag efter det här spelet så mycket men sluta med inget köp.
jag o några kompisar bruka clan spela.
men som tur är tappa de 5 köpare på det här tramset och vi 5 är nog inte ensamma aja blir väll bad company 2 istället


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Comkilla:

Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.

Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!

Folk asså, att det är så få som fattar..

Där är det igen, gnäller som en gamal nitisk tant. Jag lever gärna med hur saker och ting funkar nu. Lirat det ett tag nu och har inte stött på nått strul.

Och i grund och botten så är det såhär IW vill ha det. Det är deras spel, va nöjd med vad dom gjort eller gör ett eget spel.

Eller så köper man det inte?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av pEwE:

sämsta recensionen jag sett, spelet är den bästa shootern jag spelat. det är jävligt smidigt att bjuda in sina kompissar i ett party och trycka på find game. går på några sekunder så är man inne på en bra server med bra ping, känns som att man spelar non-stop utan väntetid hela tiden. och börjar det lagga på en server så byts det bara host snabbt och enkelt, ruskigt bra system enligt mig. alla överdriver när de säger att det laggar på alla servrar. av mina erfarenheter brukar dedikerade servrar bara lagga skit hela tiden, sen är det alltid någon jobbig admin och klaner som har en massa störda regler. BORT med dedikerade servrar. bästa shootern genom historien, helt klart. aldrig haft så kul med polarna på internet på något spel förut, och jag har spelat det mesta. det här ska ha toppbetyg.

Då måste det varit det ända spel du spelat.

Medlem

För er som missat denna härliga nyhet !!
Dedicated Servers - A First Look

Thanks to AgentGOD and his great work bringing the developer console back into the PC version, a whole new wave of servers are possible with vast amounts of customization. Things such as unlimited ammo, massive experience points (10000xp for a single kill), Field of View tweaks, speed and gravity adjustments and so much more! The best bit is, this is all ranked and on IWNet! I guess the game is no longer balanced to *** the PC gamers over!

This highlights things IW need to improve on and also fix, many of these exploits such as fast ranking and crashing of servers (/openscriptmenu all endround) cropped up in COD:WAW, would have thought IW might have learnt from those mistakes :S

http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&hd=1

Tänkte köpa det innan det släpptes men hoppar helt över det nu.

Medlem
Skrivet av proddan:

För er som missat denna härliga nyhet !!
Dedicated Servers - A First Look

...
http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&hd=1

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelet bara skriker om att bli nerladdat...fattar inte hur fan IW tänkte.

Men på något konstigt sätt så köper folk det iaf.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Tycker spelet var helt okej, eller mer än okej faktiskt. Det var riktigt bra.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

När jag läst några av era kommentarer samt recensionen så börjar jag förstå vad folk är så arga på. Att inte kunna välja en svensk server med svenska spelare och bra ping tex... nää för min del blir det SP på Xbox vilket jag förstår är riktigt bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Varför ska vi acceptera att utvecklingen går bakåt? I COD4 spelade man utan lagg i 100% av matcherna. Gällde bara välja en server med bra ping. Nu ska vi bli omkringslängda av ett automatiskt system och bli glada om den träffar rätt så vi slipper lagg. Går inte ens att välja bana.

Medlem

Förstår egentligen inte varför alla verkar vara så förvånade över IWs val att ta serien åt konsolhållet.

Hela spelmarknaden har ju gått åt det hållet de sista fem åren:(

Förut spelade jag nästan bara på PC, nu har jag gradvist gått över och spelar mest konsol.

Tycker det är trist, det var ju inte så länge sen det fortarande kom massvis med PC exklusiva spel man gick och väntade på.

Det känns som att det inte finns något att spela på PC längre förutom strategi och mmo.
Tycker det är riktigt trist men det är så utveckligen har gått.

Blir själv förbannad på alla pcspelare som suttit och laddat ner spel utan att köpa ett enda ex de sista årtiondet, snacka om att skjuta sig själv och alla pcgamers i foten..

Jag själv skulle inte utveckla ett spel till pc idag så som det ser ut med piratkopiering, hur lätt det är att få tag på spel.

Konsol går ju också att pirata, men då måste man modifera den vilket kan resultera i bans, etc.

Man kan nog lungt säga att det är säkrare att satsa på konsolspel rent ekonomiskt för utvecklarna.

Visst fattar att folk är sura på MW2 på PC.
Jag själv lirar på 360 och älskar det på konsol
Skulle dock inte ta i det med tång på PC, det är verkligen ett konsolspel man tagit fram, no doubt

Medlem
Skrivet av BigD:

Förstår egentligen inte varför alla verkar vara så förvånade över IWs val att ta serien åt konsolhållet.

Hela spelmarknaden har ju gått åt det hållet de sista fem åren:(

Förut spelade jag nästan bara på PC, nu har jag gradvist gått över och spelar mest konsol.

Tycker det är trist, det var ju inte så länge sen det fortarande kom massvis med PC exklusiva spel man gick och väntade på.

Det känns som att det inte finns något att spela på PC längre förutom strategi och mmo.
Tycker det är riktigt trist men det är så utveckligen har gått.

Blir själv förbannad på alla pcspelare som suttit och laddat ner spel utan att köpa ett enda ex de sista årtiondet, snacka om att skjuta sig själv och alla pcgamers i foten..

Jag själv skulle inte utveckla ett spel till pc idag så som det ser ut med piratkopiering, hur lätt det är att få tag på spel.

Konsol går ju också att pirata, men då måste man modifera den vilket kan resultera i bans, etc.

Man kan nog lungt säga att det är säkrare att satsa på konsolspel rent ekonomiskt för utvecklarna.

Visst fattar att folk är sura på MW2 på PC.
Jag själv lirar på 360 och älskar det på konsol
Skulle dock inte ta i det med tång på PC, det är verkligen ett konsolspel man tagit fram, no doubt

Just därför vägrar jag att skaffa konsol/konsolspel, vill inte stödja skräpet.
För det är just var det är för mig.
Oavsett.
Sitter hellre med de få spel som är bra gjorda och anpassade för pc än låter utvecklingen fortsätta rasa.


signatur

Retro.

Medlem

mmm det är segt utan en dec sevrar. men det är et skit bra spel roligt men det merks att dom satsar mer på konsol en pc.. synd önskar faktis att jag hade ett xbox eller skaffade till mitt ps3 men Jag Pwn3nr n00bs på Pc


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Köpte det till PC!
Bästa singelplayer någonsin, lite kort men fan vad bra!
Online funkar det klockrent, bra ping och inget lagg för mig. Fattar inte vad alla klagar på?

KÖP!!!

Medlem

Fortfarande ett riktigt bra spel. :thumbsup:

Medlem

Jaha då finns det redan en patch som gör att man kan lira Online via steam ( inte den co-op) patchen utan steam iwnet 100% online

Medlem

Jag är sjukt kluven till om jag ska köpa MW2, är inte intresserad av singleplayer då jag redan klarat det.

Medlem

kan ej hålla me om att de laggar för då måste ni ha kass uppkoppling :/ har stött på lagg kanske 2 gånger sen release o har spelat nonstop, server host migration har ja stött på 5 gånger men de är ju bara för att hosten drar för att de går dåligt, sen har ja märkt att alla som spelar klagar på camping så fort man dukar o skjuter nån ohc hur dåligt spelet är men ändå sitter alla o spelar..

för mig lagga spelet första gången ja testa online men då va inte mina portat o Nat öppen men efter man fixa de som kunde hjälpa mot lagg så funka de felfritt. sen att inte dedicated server finns kan man ju grubbla över men inget som stör mig personligen! tycker spelet är hur bra som helst, mycket roligare än Mw1 imo!

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Comkilla:

Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.

Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!

Folk asså, att det är så få som fattar..

Där är det igen, gnäller som en gamal nitisk tant. Jag lever gärna med hur saker och ting funkar nu. Lirat det ett tag nu och har inte stött på nått strul.

Och i grund och botten så är det såhär IW vill ha det. Det är deras spel, va nöjd med vad dom gjort eller gör ett eget spel.

Eller så köper man det inte?

och om man inte köper de behöver man inte klaga på allt som har med spelet o göra.

Skriv svar