Lanseringstrailer för Modern Warfare 2

Medlem

Eminem förstör trailern. Men den är faktiskt lite "skön" och annorlunda.

Men efter Hans Zimmers magiska musik i Infamy trailern så är det jävligt svårt att göra en trailer som är bättre än den.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

fan va grymt! så najs att dom har nattöppet på dem flesta ställen på måndag.
Tror som nån annan sa att live kommer gå ner dirr! Iaf 6 timmar senare när jänkarna kommer online.

Medlem
Skrivet av Khenke:

Kan inte vänta tills jag får mitt exemplar. (på måndag hoppas jag)

off topic: Någon fler än jag som tycker blinkande flash reklam borde räcka. 15 sec på varje filmsnutt nu mera oxå. Blir tack och adjö Fz för min del.

Off topic: Finns ju trix att komma förbi reklamen
Man klickar bara på reklamen så att den öppnas i en "ny flik", så stänger man bara den fliken, och det är reklamfritt Dock lär man göra det varje gång man ska se på något ur filmarkivet. Men bättre det än att sitta och vänta 15sek varje gång

On topic: Var en usel trailer. Kändes mer som en teaser.
Valet av musik var också kasst. Inget emot Eminem, han gör bra musik, men låten passar inte här.

Tyckte det skulle vart något mer metal.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Call of duty : gangster hero ?
nästa ?

Inaktiv

Tänker inte kolla på trailern ifråga pga spoiler risk...1:an var/är så sjukt jäkla bra och eftersom mac o ps3 finns hemma så finns det absolut ingen anledning till att inte köpa det (förbokat och klart allready naturligtvis)...

Kört klan på MW:1an och 5:an och funkar klockrent så förstår inte riktigt allt gnäll...Dock ps3 och inte PC men ändå...

MW:1 är det i särklass bästa SP/multiplayerspelet i fps kategorin ever...Hoppas dock att 2:an är om inte bättre iaf lika bra...

Fattar inte heller varför folk kritiserar konsollfolk...Jag skulle aldrig köpa Xbox, men jag respekterar iaf dem som kör det och likaså med PC...

Medlem

Grym trailer (IW kan det där) och grym musik. Eminem är kung.

Bara att spänna fast sig på tisdag då och låta sig svepas med i ännu en klockren SP-upplevelse


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Citat:

Själv tyckte jag att det var kul med hip hop som omväxling, istället för den gamla vanliga rocken...

Samma här. Rätt oväntat och sen gillade jag låten också:)


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv
Skrivet av whoracle:

Jag har en liten fråga och tanke bara: Anledningen varför IW gör som de gör med PC-spelet (jag behöver inte nämna alla de saker, ni vet) är väl för att någorlunda skapa kontroll över sina spelare och den olagliga nerladdningen?

Men hur hjälper det att "förstöra" multiplayer i ett spel? Enda anledningen varför man skaffar MW2 nu är väl för singleplayer, och eftersom multiplayer verkar vara bajsvärt just nu, så kommer nog en hel del att tanka ner spelet just för singleplayer? Har inte IW förvärrat för sig själva? Om de inte hade gjort multiplayer sämre så hade väl fler köpt spelet för både SP och MP, men nu vill man bara köra SP, och då kommer väl människor att ladda ner spelet ÄNNU mer då de inte är i behov av en cd-key som ska fungera online osv.

(PS. shit vilket värdelöst musikval till lanseringstrailern)

Precis, förstår inte heller hur dom tänkte om dom tror det här fixar nerladdningarna. Var ju inte precis lite folk som köpte MW1 på PC heller .......

mg
Medlem

Herregud vilket whine om musiken.

Det är en trailer vi snackar om, säger ingenting om hur spelet är.

Och "skäggbiffen",(>,<) när du säger "det är en kultur jag föraktar", antar jag att du menar hiphopkulturen?

Din moral är alltså att det är ok att köpa/spela ett spel där man skjuter ihjäl folk till höger och vänster, men inte att köpa/spela ett spel som har en TRAILER med musik av eminem, och RÖST av 50cent pga av "hiphop faktorn"??

Isf, ganska efterblivet om du frågar mig..

Jag är iaf riktigt psyched över mw2, trots alla tråkiga besked på sistone, och trots att Eminem kanske inte är min favorit artist heller =P !

Medlem

Säg vad ni vill om musiken, men den fångar en uppmärksamhet! Och det är väl vad man kan kalla en lyckad trailer?? Personligen tycker jag musiken är grym, sticker ut från den vanliga Hans Zimmer blajan.

Medlem
Skrivet av mg:

Herregud vilket whine om musiken.

Det är en trailer vi snackar om, säger ingenting om hur spelet är.

Och "skäggbiffen",(>,<) när du säger "det är en kultur jag föraktar", antar jag att du menar hiphopkulturen?

Din moral är alltså att det är ok att köpa/spela ett spel där man skjuter ihjäl folk till höger och vänster, men inte att köpa/spela ett spel som har en TRAILER med musik av eminem, och RÖST av 50cent pga av "hiphop faktorn"??

Isf, ganska efterblivet om du frågar mig..

Jag är iaf riktigt psyched över mw2, trots alla tråkiga besked på sistone, och trots att Eminem kanske inte är min favorit artist heller =P !

Det är ett spel......


signatur

Retro.

Medlem

har spelet redan man kunde köpa det på expert i umeå =D

Medlem

Oooof kommer säkert bli som förra gången att man lirar multiplayer i 2 månader innan man rör SP delen...fast jag är riktigt sugen på SP..får se vad som händer..

Offtopic: klarade sista mission på Insane nivå på 20min..xbox360

Medlem
Citat:

Jag håller med dig. Så fort Eminem eller 50 Cent nämndes/hördes i MW2-sammanhang följde kommentarer som "jag vill skjuta sönder han" och "BUUUUUUH, DÅLIGT!".
Själv tyckte jag att det var kul med hip hop som omväxling, istället för den gamla vanliga rocken...

Konstigt att ingen klagar på Marilyn Manson i Dragon Age-trailerna, vilket IMHO inte passar för fem öre.

PS. Jag kollade på trailern på Youtube, och på hela första sidan med kommentarer såg jag att hälften av kommentarerna var positiva till musiken, och inte en enda hade klagat på den. Är det FZ's/PC Gamer's forumiter som är griniga?

Om man bara fokuserar på det som visades måste jag erkänna att det ser förjävligt coolt ut. Tittat igenom den några gånger nu, och lagt märke till att den har ett högt tempo och visar en massa saker som båtåkning till en rymdstation.
Väldigt synd att IW bestämde sig för att skjuta sönder det dock.

yepp du har helt rätt gällande det med eminem och 50 cent....undrar ju lite då han kanske gör ett bra röstskådespel och faktiskt tillför något det vet vi inte än, jag väntar o klanka ner på något innan jag faktiskt satt vantarna i det

och jo du har även rätt med manson i dragon age trailern är väldigt malplacerad och ändå är jag ett stort manson fan sen sen 90 talet. men folk har lite svårt att se saker objektivt ibland....

(PS : gillade låt valet i trailern)


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av BME:
Skrivet av Hannu87:

Blir nog grym SP, bara vänta tills det ligger på rea efter en månad. (Y). Jävla sunkig musik i trailern

Butthurt

Skrivet av fanboyen:

helt ok trailer... (kass musik 0.o)

Butthurt

Skrivet av Raakooner39:

Såg ju ganska bra ut! Synd på musiken dock >.>

Butthurt

Skrivet av SuperTank:

helt fel musikval

Butthurt

Jäklar vad FZ-forumet är butthurt
"waaah! nånting är inte enligt min smak, det måste vara dåligt! IW gör någonting orginellt med en trailer, detta måste beskämpas med gnällande på internet!"

Hoppa ut ur er jävla normativa verklighet för en gångs skull.

Det finns många musikgenrer, inom varje genre finns det bra och dåliga artister och låtar. All rock är inte bra, all hiphop är inte bra. Att komma med normativa påståenden utan att ens referera någon sorts empiri är ju helt åt skogen.

De flesta av er är antagligen extra butthurt för att ni trodde att det skulle leda in i "we will rock you"

Rolig figur det här

Inaktiv
Skrivet av Skäggbiffen:

Nu kommer jag absolut inte köpa det någonsin, om Eminem tonsätter spelet och den där jävla 50 cent öht är med och gör en röst så är det en del av en kultur jag föraktar, åt helvete med MW2

Skäggis vad menar du med en del av en kultur jag föraktar!?

Snälla utveckla?

50 cent öht hahahahah

F.ö. luktar detta GOTY för min del.

Gillar låten, har den när jag tränar men jag tycker inte den passar in i detta sammanhanget.

Inaktiv

Rymdscenen såg ut som Shattered Horizon


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Det här blir så sjukt bra asså!
nån bra sjukdom skulle man till på tisdag haha


signatur

Haj haj

Inaktiv

Bring out your gat homie we gonna matchmake.

Medlem

Jag längtar tills detta kommer i min brevlåda!!!

Medlem

Helt ok...

Men kollar man ända tills slutet så ser man reklam/propaganda på IW's lilla favorit... XBOX 360. Jag får den bilden att de har utveklat spelet speciellt till den?
Har microsoft köpt hela spel industrin elr?

Medlem

Ser ut att bli ett bra konsollspel, håller dock inte PC-standard.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av adito:

har spelet redan man kunde köpa det på expert i umeå =D

Stämmer bra det! Plockade nyss upp det på Expert Stormarknad i Umeå. 499 kr

Medlem

Sorgligt, jag är bakfull som attan men känns ändå som att jag har fler hjärnceller kvar än de flesta som kommenterat hittills i tråden.

Jag tyckte det var schysst att de körde Eminem här, låten passade in bra i tempot på videon och ökade spänningen en del må jag säga. Att som vissa nötter kalla IW för sellouts pga trailer-låtar och att 50 Cent bidrar med röst är helt otroligt. Vad fan tror ni de håller på med egentligen? Tror ni att IW gör spel för skojs skull och med inte en tanke på profit? Kända namn säljer mer, detta är ganska basic marknadsföring. Trist att så många av kidsen här inte begriper det även fast de springer på bio när nya rullen med Johnny Bigshotmegastar går upp.

Trams.


signatur
mg
Medlem
Skrivet av Golvis:

Det är ett spel......

Exakt, men han säger att "det är en kultur han föraktar" och vägrar köpa spelet pga av det.

Ville bara påpeka hur dumt resonemanget lät..

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Geetcher:

De vet vad de sysslar med på Infinty Ward.

Hueahueahsuheauehauhaue hehu :crazy:

Suck.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ajajaj, nu har IW sårat så många själar att det måste klagas på minsta lilla rörandes MW2. I detta fall musiken..... i en trailer.

Exakt, det börjar kännas gammalt nu.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Så jävla barnsligt att hacka ner på hip hop bara för ni inte gillar det, skärpning småbarn.

Barnsligt att kalla folk för småbarn för de inte tycker om hip hop.

Medlem

De här är väldigt underhållande läsning! Men samtidigt stör de mig något otroligt hur känsloladdat MW2 har blivit. Folk verkar ju bli uppriktigt arga... Som sagt, de är ett spel!

Jag tycker de är synd att PC-spelarna reagerar som de gör. Alla förstår varför ni är arga men måste ni smutskasta precis allt som IW innbär bara för de?

För övrigt är spelet mer eller mindre utvecklat för Xbox. De va ngn som undrade. Alla mediatillfällen har enbart handlat om Xbox samt att de släpps en speciall MW2 Xbox säger väl en del?

Medlem

lmao

Eminem..

Där satt den sista spiken i kistan..

R.I.P MWF2

Skriv svar