Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem

vafan.. varför inte 4vs4 som i left4 dead ? nej aldrig jag köper detta spel till fullpris..

Medlem
Skrivet av Daerken:
Skrivet av Hannu87:

Ni som säger att det inte ska vara mer än 18 spelare etc. Ni har ju valet att spela på servrar med mindre spelare medan vi andra vill ha lite mer action med 25 vs 25 tex. Förstår inte varför ni försvarar deras beslut. Till slut handlar ju allt om spelarens egna val, här gör IW era val och ni tar emot allt skit dom pressar på er med öppna armar. Öppna ögonen, Moddar är också ett val man gör som spelare, vill man inte spela med moddar så behöver man inte göra det, samma gäller antal spelare på servrar.

Visst, valet finns där. Men grejen är den att valet är svårt att göra, pga den stora mängden servrar med alldeles för många spelare! När jag spelade CoD4 var säkert minst 50% av servrarna 32 spelare. Jag föredrar kanske 18 som max. Det blir bara för mycket och då är det inte CoD längre.

Om moddarna: det var inte en del alls i denna nyhet. Vet inte vart du fick det från? Vi snackar bara om antalet spelare här, inte om att det inte finns dedikerade servrar.

Men när du väl hittat dem så finns det en liten finurlig knapp vid namn "Add to favorites", vilket tyvärr nu också tagits bort

Moddarna drog jag upp för att det är folk som klagat i tidigare trådar.

Inaktiv

Detta är ju bara hemskt, blir ju nästan att man bojkottar skiten...

Medlem

Ruttet, blir detta årets hype och fiasko?

Medlem

Trodde max antal spelare var något som var superlätt att låta serverägarna fick bestämma själva. ACK SÅ FEL MAN HADE.

Medlem

Hoppas FZ recenserar PC versionen och inte bara xbox360/ps3

Medlem

RIP CoD.

Har följt utveklingen och har försökt att ignoera alla dessa ändringar. Men nu får det vara nog.

Sålänge som MP är helt galet så får jag gå ut på dom 7 internet haven med kanon och värja och tanka hem det istället. Kanske SP är bra, men nu tvivlar jag på allt som har med detta spel att göra. Det är ju MP som gör spelet värt o köpa.

Medlem
Citat:

Vince-IW: We would like you to play the game the way we designed and balanced it.

Detta är förmodligen det största problemet med det hela. Som PC-spelare är man van vid valfrihet och kontroll. Man vill själv kunna bestämma över spelupplevelsen. Det är inte konstigt att många reagerar starkt när detta begränsas.

Jag förstår inte vad de vill åstadkomma med denna inskränkning av valmöjligheterna. Vad hoppas de uppnå med att ta bort sådant som vi tagit för givet sedan många år tillbaka?

Medlem

hahaha ge dem kicken som har kommit på alla dessa korkade beslut vilka idioter

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har Fragzone blivit aftonbladet helt plötsligt? Jag hade öht. inte velat se ett MW2 med fler än 18 spelare, banorna och spelmekaniken har aldrig varit byggd för masskrig ala Battlefield. Nu vet jag inte hur MW1 var på PC men om det var 18 max där så får förstår jag inte på vilket sätt IW har bantat 2:an? Förstå att COD5 är utvecklat av EN HELT ANNAN UTVECKLARE, varvid man inte kan jämföra 5:an med MW2.

32 spelare på en dedikerad server för Call of Duty 4: Modern Warfare sen så ska jag försöka tvätta bort lite bajs ifrån ditt inlägg.
Hur fan kan du anse att kliv bakåt, mindre valmöjligheter och sånt som har funnits i datorspel de senaste decenniet och uppskattas av en stor del av folk är något man inte kan förvänta sig av en FPS-utvecklare. Sen att den studion är den mest jävla överhypade i modern tvspelshistoria så har den ännu mindre skyldigheter?!

Sedan med din uppfuckade logik så borde vi inte kunna förvänta oss att Diablo III är bra eller förbättrat sen Diablo II eftersom de är andra utvecklare.

Skrivet av papper:

Trodde max antal spelare var något som var superlätt att låta serverägarna fick bestämma själva. ACK SÅ FEL MAN HADE.

De finns inga dedikerade servrar hence ingen serverägare.

Skrivet av Hannu87:

Haha, har dom ingen lean på konsolerna? Ja herregud, hur fan kan man spela på en sån sak. Jävla budget grejer. XD

De där är en bild som är en mock-up på pc-versionen? Förstår inte ditt inlägg då de syftar på att det är ingen lean på PC-versionen av MW2.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

"dont deny it until u try it!" mitt motto sen kan man säga va man
... ^ ............ ^
vill men som sagt!

Medlem

"Vi bygger upp vår egna matchmakingtjänst, men vi tror inte den kommer palla trycket så vi försöker avskräcka så många som möjligt från att köpa spelet"

Medlem
Skrivet av Gagoff:

"Vi bygger upp vår egna matchmakingtjänst, men vi tror inte den kommer palla trycket så vi försöker avskräcka så många som möjligt från att köpa spelet"

haha

Medlem
Skrivet av Moriarte:

Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?

Skrivet av Mackey-IW:

No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.

De är bara för generösa. Sånt här räknar man inte med 2009!
In game chat och mouse control, helt fantastiskt!

Medlem

Visserligen har de helt rätt i att CoD4-kartorna inte var lämpade för 32 mot 32 spelare, men 9 vs 9?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Daerken:
Skrivet av Hannu87:

Ni som säger att det inte ska vara mer än 18 spelare etc. Ni har ju valet att spela på servrar med mindre spelare medan vi andra vill ha lite mer action med 25 vs 25 tex. Förstår inte varför ni försvarar deras beslut. Till slut handlar ju allt om spelarens egna val, här gör IW era val och ni tar emot allt skit dom pressar på er med öppna armar. Öppna ögonen, Moddar är också ett val man gör som spelare, vill man inte spela med moddar så behöver man inte göra det, samma gäller antal spelare på servrar.

Visst, valet finns där. Men grejen är den att valet är svårt att göra, pga den stora mängden servrar med alldeles för många spelare! När jag spelade CoD4 var säkert minst 50% av servrarna 32 spelare. Jag föredrar kanske 18 som max. Det blir bara för mycket och då är det inte CoD längre.

Om moddarna: det var inte en del alls i denna nyhet. Vet inte vart du fick det från? Vi snackar bara om antalet spelare här, inte om att det inte finns dedikerade servrar.

Men när du väl hittat dem så finns det en liten finurlig knapp vid namn "Add to favorites", vilket tyvärr nu också tagits bort

Moddarna drog jag upp för att det är folk som klagat i tidigare trådar.

Det är fortfarande inte säkert att den servern är värd att spela på. Det finns för många "variabler" att ta med när det gäller dedikerade servrar.

Men, jaja. Valmöjlighet är alltid ett plus. Synd att IW vill styra hur spelet ska spelas. Speciellt nu när det är matchmaking borde man väl bara få välja vilket antal spelare man vill spela med. Tycker att det visar lite på hur systemet kommer se ut.

mg
Medlem

Kul när dom säger att att det flyter jättefint och sen kläcker ur sig att dom har RUNT 100ping när de spelat, men att spelet är "lagtåligt".. vad fan betyder det egentligen?? har då aldrig spelat ett FPS där 100+ping har känts acceptabelt, kanske funkar för WOW och liknande.

Inga raka svar angående hurvida hosten kommer ha övertag och 0ms-ping, bara nått i stil med "det käns inte uppenbart vem som hostar".

Mkt gnäll, men köp blir det likförbannat >,< , så kan man hoppas på att IW.net kollapsar lite och att dedikated blir ett faktum!

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

32 spelare på en dedikerad server för Call of Duty 4: Modern Warfare sen så ska jag försöka tvätta bort lite bajs ifrån ditt inlägg.
Hur fan kan du anse att kliv bakåt, mindre valmöjligheter och sånt som har funnits i datorspel de senaste decenniet och uppskattas av en stor del av folk är något man inte kan förvänta sig av en FPS-utvecklare. Sen att den studion är den mest jävla överhypade i modern tvspelshistoria så har den ännu mindre skyldigheter?!

Sedan med din uppfuckade logik så borde vi inte kunna förvänta oss att Diablo III är bra eller förbättrat sen Diablo II eftersom de är andra utvecklare.

Jag spelade aldrig COD4 på PC så jag trodde att 32 spelare var något som Treyarch införde (jag skrev det senare i tråden). Notera att jag bara har kommenterat mängden spelare, avsaknad av console, dedikerade servrar och inga modtools är givetvis inte så bra. Jag vidhåller dock att jag inte tycker att det är ett kliv bakåt att förbjuda 32 spelare då jag öht. aldrig tycker att 32 spelare är ett kliv framåt i ett spel som MW. id införde max 12 spelare i Quake Live och inte fan blev det bättre, bara mer casual och rörigt/mindre taktik.

Eftersom jag, precis som du, inte spelat MW2 så kan jag inte uttala mig om huruvida det blivit bättre eller sämre i övrigt, varvid din jämförelse med Diablo3 känns irrelevant. Men om vi ska dra en parallell så tror jag inte att Diablo3 skulle bli bättre med 32 spelare inne på en och samma server heller....

Medlem

dom gör bara spelet värre och värre o.o

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Hannu87:

Haha, har dom ingen lean på konsolerna? Ja herregud, hur fan kan man spela på en sån sak. Jävla budget grejer. XD

De där är en bild som är en mock-up på pc-versionen? Förstår inte ditt inlägg då de syftar på att det är ingen lean på PC-versionen av MW2.

Eftersom MW2 är en direkt konsolportning, vilket de tidigare COD spelen inte var så uteslöt jag att det aldrig funnits leaning funktion på konsolerna

Inaktiv
Skrivet av Daerken:

Visst, valet finns där. Men grejen är den att valet är svårt att göra, pga den stora mängden servrar med alldeles för många spelare! När jag spelade CoD4 var säkert minst 50% av servrarna 32 spelare.

Det om något talar väl ändå för att den stora massan spelare vill spela 16vs16 och inte 9vs9.

Medlem
Skrivet av mg:

Kul när dom säger att att det flyter jättefint och sen kläcker ur sig att dom har RUNT 100ping när de spelat, men att spelet är "lagtåligt".. vad fan betyder det egentligen?? har då aldrig spelat ett FPS där 100+ping har känts acceptabelt, kanske funkar för WOW och liknande.

Inga raka svar angående hurvida hosten kommer ha övertag och 0ms-ping, bara nått i stil med "det käns inte uppenbart vem som hostar".

Mkt gnäll, men köp blir det likförbannat >,< , så kan man hoppas på att IW.net kollapsar lite och att dedikated blir ett faktum!

Tro mig, 100+ ping gör även spel som WoW fullständigt ospelbara.

Medlem

Ännu en anledning till att välja bort detta skitspel, tur man avbokade det...


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

WTF?!!!!! Det kmr ju bli skittråkigt juh
Fan är inte målet med triple A titlar att man ska pusha tekniska gränser och så? IW borde istället ha pushat för att kunna ha 100 spelare på vissa kartor...
fan kmr ju bli astråkigt me 9 vs 9, slår vad om att kartorna lär vara pisssmå också då..

Medlem

Tyckte att COD4ar mp var grymt överskattat, jag gillade spelet för dess sp, mpdelen var bara enformig.


signatur

B lup

Medlem

Förstår att folk blir irriterade över dessa beslut.
Dock så blir jag ännu mer irriterad på idioter som säger att man ska bojkotta och ladda ner istället och spela SP.

Om ni nu tror att spelet är så dåligt SKIT i att köpa det i så fall.
Inte lite hyckleri att ändå vilja ladda ner det och spela det singleplayer utan att betala...om det är sån skit varför vill ni spela det överhuvud taget?

Sedan folk som säger att det är det mest överhypade spelet någonsin, jätte"fail" etc etc innan det ens har släppts...ja vad ska man säga?:)

Förstår frustrationen men jag personligen tror att spelet kommer bli rikigt bra och sälja otroligt bra.

Förstår beslutet med att ta ner spelarmängden, tycker själv det är mycket mer skill, teamwork och strategi involverat med mindre lag typ 7 vs 7 än att springa och kasta granater och skjuta vilt överallt..

Visst är det givet att IW ger PCspelarna kalla handen tyvärr:(
Man tar ju bort allting och gör det bara till en konsolport.
Tycker själv det är trist då man sett vad som hände med min egen älskade Rainbow 6 serie..

Utmärkta spel som orginalet och Rogue spear, sedan började det bli sunkigt med Raven Shield, sedan kom alla dessa actionpangare där man plötsligt är hjälten i en actionfilm typ

Inaktiv

Kalla mig konspirationsteoretiker, men alla dessa grejer skapar ju PR. Så alla snackar om spelet och hur dom gör det sämre.

Tänk om...

Infinity ward har tänkt till och gör en 180 på sin 180 och skickar med dedikerade servrar samt samma spelarantal som förut och dessutom modstöd.

Alla vet vilket spelet är eftersom folk älskar att gnälla och detta har blivit en lika stor snackis som iPhone och Googletjänstetr. Och sen skulle spelarbasen hajpa skiten ur det när dom får alla sina klagomål tillintetgjorda. Viral marketing, lagom till jul...

Medlem

Avbokade precis min förbokade kopia.

Bra jobbat IW/Activision!.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Roande att se hur vissa försvarar denna "regression" hos utvecklarna, där på något sätt mindre valmöjligheter är bättre.

Kan inte mer än att hålla med. Jag menar det finns ju absolut inget positivt med dessa nyheter? Vadå att kartorna inte passar för mer än 9v9? Om nu folk vill spela 16v16 eller mer låt dem göra det. Varför ska valmöjlighet vara något dålig? Sen att de gjort spelet dyrare trots att de bantat ner det är ju helt sjukt

Ganska sjukt hur man satt bara för två månader sen och var så jävla taggad på MW2 att man knappt kunde hålla sig sen nu vill man inte ens köpa spelet för mer än 20kr.

Medlem

Bara att titta på webhallens mest bokade PCspel. MW2... folk i allmänhet bryr sig inte om det är 9vs9 eller 16vs16. Såna matcher blir bara kaos ändå.

Skriv svar