"Modern Warfare 2 ska väcka avsky"

Medlem

OMG,hoppas inte de blir för mycke Länge leve USA propaganda nu...

Medlem

Jag tycker inte att spelet är så "go america".

Visst, spelet lutar åt USA/västs/whatever sida men det gör väl vi i tråden också? Ni som sett Infamy-trailern har ju hört Makarov prata om att världen har varit USA's slagfält, hur de är döva för det lidande de orsakat och att de vid dagens slut kommer få känna på den typ av lidande de ignorerat. Typ. Det är ingen hundraprocenting "mad man"-monolog utan han har ju faktiskt en poäng. Och IW's CEO har i en intervju sagt att det var viktigt att måla upp båda sidors motiv och bakgrunder... så, yeah.

Medlem

awesome, vill spela den scenen

Förstår inte varför man i ett SPEL skulle ha så mycket emot att skjuta civila,
för o sen leka rambo o hugga/skjuta/spränga ihjäl 4373 soldater/terrorister... en efter en i stora flockar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Asså måste alla gnällande pc gubbar glida in i varända jävla mw2 tråd och skriva att dom inte ska köpa.
Även om ingen köper spelet till pc kommer det fortfarande sälja mer än 1'an totalt.
Hypet är för stort. Så sorry gubbs, men fortsätt ni pissa i motvind. Det är iaf lustigt att läsa.

Medlem

suck ...
I fallout 2 kunde man döda barn och man va inte terrorist för det

Medlem

Förbokat flera månader tillbaka och jag kan knappt vänta till det dimper ner i min brevlåda så jag får installera det fort som fan på PC och spela ut SP och sen MP direkt!

Torsdagen blir en låååång dag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

jag gillar inte vad terrorister gör
men postal ftw säger jag bara
det är ett spel come on.
på gta iv kan man ju döda civilla so what


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

ready to strike!!

Medlem
Medlem

Jag hoppas det kommer en mod som fördubblar antalet civila i just det uppdraget! Självklart tillsammans med nån ultra-gibbing-mod, så det det blir slafsigt och brutalt alá Soldier of Fortune!

I Postal 2 är man ju inte så jättesnäll mot civila heller, man kan ju hälla bensin och tända eld på bögar osv. Det här är ju småpotatis!

Medlem

Moden Warfare 2 är alltså till för att stödja kriget mot terrorismen ett propaganda spel helt enkelt ännu en anledning till att skippa MW2.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

det kommer o bli 2009 bästa spel. jag kommer inte o glömma den 10´e november i mitt liv

Medlem

Det e ju kul att skjuta civila (i spel) så varför inte.
Annars så skulle jag helst spela terrorist det är ju alltid aningen roligare att vara "ond":)


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Väcka avsky? Svårt när man skjuter på ett gäng polygoner i ett datorspel. Infinity Ward som företag väcker dock avsky.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Det här blir nog bra ska ni se.

Medlem

Kan dom inte ha med en amerikansk soldat som kastar ned en hund för en klippa?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Och folk säger att Activision inte vet hur man säljer ett spel. Herregud vilket marknadsföringsknep detta är. Folk skiter ju på sig över ingenting.

Inaktiv

Alla vet att det bara är ryssar och folk i mellanöstern som är terrorister, hata dem!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Air
Medlem

YEAH!
Let's F those terrorists down!

Medlem

Hade det varit en uppföljare på typ Tribes 2 eller nåt o man kunde "mejja" ner oskyldiga lär det inte fått nån uppmärksamhet, helt klart endast tack vare 1an var en sådan hit som det skriv om detta. Inte så att det är ovanligt att skjuta saker i spel, levande eller icke, bad guys eller good guys.

Ska bli intressant att se ifall de lyckats med vad som låter som pappersrubriksnyheter i kvällspressens tidningar.

Ser fram emot spelet riktigt mycket dock!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Pfft!

*Letar efter Carmageddon-lådan*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

man behöver väll inge spel för o avsky terrorister? dom är en lägre livsform imo. spränga o skjuta andra för att nån ledar lovat dom saker när dom är döda lol.

GE MIG spelet nu! undra som flundra om man ska ta ledigt ons tors fre efterspelet släppts o.O 10 november kmr bli åretshöjdpunkt!

Medlem

fattar inte vad vissa tidningar och dyl tycker är så himmla farligt.
har de inte lirat något gta förut eller?

Medlem

I morrowind/oblivion kan man vara hur ond som helst, kan även döda civila. Det finns en hel quest line där man är lönnmördare. Moralpanik?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Underbar marknadsföring.

Medlem

Varför är alla så svartvita? Alla verkar få hybris så fort man ens nämner något om att det faktiskt finns ett moraliskt dilemma med i spelet. "Det är bara polygoner", "man har kunnat döda civila i andra spel", "civila dödas i alla krig", "moralpanik", "bakåtsträvande gubbar". Varför blir ni så upprörda så fort minsta lilla eftertanke och ev. diskussion angåend moral i spel kommer på tal? Alla borde åtminstone se klippet först eller läsa Spikens utmärkta blogginlägg om varför MW2 upprör: http://www.fz.se/bloggar/calles_blogg/p=20205

Sen kan vi ha en ordentlig diskussion och inte bara massa påhopp.

Personligen tappar jag tron lite på spelvärlden och börjar inse att de flesta här inte är särskilt mogna (kanske till åldern, men inte till sinnet) i sitt bemötande mot motsägande åsikter. Många som hänger på forumet har svårt att diskutera på en normal nivå med respekt och eftertanke över motsatta åsikter. Hur ska vi kunna bli en seriös mediaform lik film- eller konstvärlden om vi inte ens kan diskutera vårt eget material utan att folk börjar hoppa på varandra?

Inaktiv

"Scenen [där oskyldiga civila mejas ner] är designad för att väcka avsky mot terrorism."

*host* USA *host*

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Väcka avsky lyckas de iaf med bland pc-folket..

lol


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av luiga:

Varför är alla så svartvita? Alla verkar få hybris så fort man ens nämner något om att det faktiskt finns ett moraliskt dilemma med i spelet. "Det är bara polygoner", "man har kunnat döda civila i andra spel", "civila dödas i alla krig", "moralpanik", "bakåtsträvande gubbar". Varför blir ni så upprörda så fort minsta lilla eftertanke och ev. diskussion angåend moral i spel kommer på tal? Alla borde åtminstone se klippet först eller läsa Spikens utmärkta blogginlägg om varför MW2 upprör: http://www.fz.se/bloggar/calles_blogg/p=20205

Sen kan vi ha en ordentlig diskussion och inte bara massa påhopp.

Personligen tappar jag tron lite på spelvärlden och börjar inse att de flesta här inte är särskilt mogna (kanske till åldern, men inte till sinnet) i sitt bemötande mot motsägande åsikter. Många som hänger på forumet har svårt att diskutera på en normal nivå med respekt och eftertanke över motsatta åsikter. Hur ska vi kunna bli en seriös mediaform lik film- eller konstvärlden om vi inte ens kan diskutera vårt eget material utan att folk börjar hoppa på varandra?

Tråkigt att du inte tycker att spelvärlden är en seriös mediaform.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar