Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem

Recensenten behöver söka nytt jobb omgående, Operation flashpoint 2 Dragon Rising är det sämsta som släppts på spelmarknaden denna sida om millennieskiftet.

AIn är inte alls bra den är lika hjärndöd som nybörjarna till kodare på codemasters (numera känt under öknamnet consolemasters).

Färgsättningen har klara drag av att ha hyrt in synskadades riksförbund som konsulter.

Dina rörelser stannar när du tar fram vapen/utrustningsmenyn, du står där som ett fån.
Att ge order kräver att du använder WSAD tangenterna, vad hände med musen, det är en PC jag spelar på (consolemasters gör skäl för öknamnet)?!

Singelplayer är iallafall spelbart till skillnad från multiplayerläget. Multiplayerläget har grova brister, så grova att jag funderar på att för första gången någonsin skicka tillbaka ett pc-spel.

Det finns inga dedikerade servrar överhuvudtaget och ett 32 spelares (vilket är max. antal) multiplayerläge på de 2 ynka kartor som stöds är lite för mycket för de flesta hemdatorer och dåliga uppkopplingar. Det KRÄVS dedikerade servrar för att ett spel av denna sort skall fungera tillfredsställande. Det går inte att få det att fungera på folks hem-pc. Det laggar något vansinnigt och spelet är i det närmaste ospelbart.

Det stora skämtet är att det på baksidan av spelfodralet står "Dedicated host server recommended for optimum performance", problemet är att det inte finns några "dedicated servers" överhuvudtaget. Consolemasters driver med oss och ljuger oss rakt upp i ansiktet!

KÖP INTE DETTA SPEL!

P.s. ja just ja, inget system med varken cd-nyckel eller anti-fusksystem finns, överhuvudtaget.

Medlem

Kört 2 misson nu.. riktigt skoj.. väntar dock på mina polare för lite co-op och då tror jag det blir riktigt kul.. 4/5 av mig single play men co-op tror jag det kommer bli full pott på..

Medlem

Underbart spel, håller med recensionen till punkt och pricka. Måhända att en 4.5:a skulle sitta bättreän femman, men jag klagar inte.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bara att läsa det här inlägget så förstår man varför detta blev årets besvikelse:

Jaha... Jag klarade ut detta igår då jag fick hem det i brevlådan.... Jag är jävligt besviken. kontrollerna var bra, grafiken var bra, musiken i huvudmenyn var bra men lite rolig första gångerna man hörde den, ljudet var bra och speciellt vapnen MEN:

*Vart är alla soldater? Det är max 20 st på slagfältet åt gången (10 på vardera sida) och kanske 2 st stridsvagnar på något enstaka uppdrag/bana. Jag hade förväntat mig iallafall runt 50st eller mer per bana och definitivt mer fordon.

*Jag fick använda någon jeep då och då och en gång en helikopter (transport). Vart är alla flygplan, attackhelikoptrar, stridsvagnar och "APC's" man skulle få köra/flyga?? Bara på internet eller?

*11 banor/uppdrag.... Vilket jävla skämt. Jag hade förväntat mig runt 20-30 banor/uppdrag som ungefär det var i original spelen. Jag fick detta spelet kl 9 och klarade av det för 30 minuter sedan. Tog inte lång tid.

*5-7 st "single missions" att välja mellan istället för kampanjen? Helt säker på att i första spelet så fanns det minst 20 st.

Nej, jag är otroligt besviken. Mest på att slagfälten var så otroligt små. Hade förväntat mig storskaliga krig med 50 amerikaner (fordon inräknat) mot 50 kineser (fordon inräknat) på varje slagfält MINST.

Nu är det väldigt längesen jag spelade OF 1 + expansioner men jag har för mig att det var definitivt såhär många, kanske inte på alla banor men lätt 75% av dom.

Besvikelse, besvikelse, besvikelse och.... besvikelse...

Jag ska testa multiplayer i helgen.... Återkommer då om hur det är...

EDIT: taget från PC Gamers forum och nu har jag testat MP... I stort sett servrar med bara ryssar och folk från öst och sydöst.... Laggande servrar överallt och bästa hade 90 i ping...

Och för att fixa problemet:

*Nya banor i gratis patchar till pcn. Single missions alltså som är stora och som tar lång tid och inte 10 minuter.

*Dedikerade servrar

*minst 10 st nya multiplayer banor

*Mycket fler enheter i singleplayer delen. Mycket fler.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Darkseed:

5 av 5? Där dog den sista gnuttan av förtroende för FZ:s recensioner jag hade kvar.

Medlem
Skrivet av adam1985:

Kört 2 misson nu.. riktigt skoj.. väntar dock på mina polare för lite co-op och då tror jag det blir riktigt kul.. 4/5 av mig single play men co-op tror jag det kommer bli full pott på..

Om du aldrig dör så kommer du nog älska co-op, för checkpoints funkar inte på co-op. Dör du så börjar du om från början av banan och det är inte kul om du har kommit långt in på banan. Man blir trött ganska snabbt.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Jag har läst en hel del av dina inlägg Tompa o jag kan bara säga: Sluta vara så jäkla arrogant så fort någon har en synpunkt. Du agerar sjukt oprofessionellt.

Hehe håller med, så fort folk blir upprörda eller klagar på fz så kommer han och sparkar åt alla håll. Lite lågstadienivå på killen. Försök vara lite konstruktiv istället?

Att i princip be en medlem dra från sidan är ju lite.. fjantigt. Gillar fz på de flesta sätt, men inte just hans sätt.

Medlem

Hej kära läsare!

Det gläder mig att ni reagerar på recensionen. Feedback är alltid bra - när den är konstruktiv.

Men så det kan gå för att man hyllar ett spel

Jag ska förklara lite vad jag tänker. Ni får gärna klaga på hur jag skriver eller hur själva hantverket i recensionen är. Ni får för den delen också klaga på betyget, mer än gärna. Men att påstå att jag inte har gjort mitt jobb eftersom jag inte ser på ett spel på samma sätt som en själv är bara larvigt.

Om ni läser recensionen förstår ni vad jag tycker om spelet. En recension skrivs inte för att uttrycka vad andra kommer att tycka om spelet.

Så istället för att klaga på recensenten (mig), vore det väl mer naturligt att säga vad ni tycker är bra och dåligt med spelet utifrån ett eget perspektiv. Det är spelet som bedöms och jag skulle uppskatta om alla levde lite mer efter Rosseau:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Och fortsätt säga vad ni tycker. Det är jäkligt kul att höra vad ni tycker om spelet.

/Mvh Eric Danielsson, skribent FZ.se

Medlem

Anser du inte att du borde ha testat multiplayerläget innan du postade "recensionen"? Ingen gammal "pc gamer" köper detta spel för singelplayerkampanjen.

Medlem

Vill inte gnälla men jag tycker det blir väldigt mycket 5/5, det är liksom inte samma givet köp faktor längre..

Jag har lirat ett par timmar och jag gillar det som gammal Rainbow 6 och Ghost recon spelare.

Riktigt kul och svårt är det.
Tycker verkligen inte att det är värt 5/5 dock, men 4/5 kan jag acceptera.

Inga dedikerade servers, knappt någon story, ja det finns en hel del brister.
Ai:n är inte alls bra ibland.
Står och skjuter automateld och någon springer rätt framför en och stendör..

Tycker recensionen var bra, men som sagt jag har lite svårt med betygsystemet när man slänger ut 5:or lite hursomhelst, även på spel som anses vara mediokra på nästan alla andra siter.

Jag tycker recensionerna är bra skrivna och recensenterna är duktigta, men jag tycker att man skulle kunna lunga ner sig lite och trappa ner betygen lite. Spara femmorna till mästerverken, 4/5 är ju liksom ett riktigt bra betyg med.

Just nu känns det som att var och vartannat spel som recenseras har 5/5 och det känns lite urvattnat.

Sorry menade inte att gnälla bara lite konstruktiv kritik

Gillar man den här sortens spel är detta ett givet köp!

Medlem

Hahahaha, fan detta spelet har fan rört om i bikupan så det skriker om det, och allt tack vare att Cm valde att sätta "Operation Flashpoint" före namnet "Dragon rising". Kul så in i helvete juh!! Hahahaha.......

Jag gillar spelet för var det är, för övrigt.

Medlem

Kommer inte köpa detta spel. Hade planer på att göra det dock ända tills jag fick höra hur sugit MP är.

Medlem

Hur kan det ha fått 5/5?? nån som druckit lite för mkt???
Kan bli bra men precis som ARMA 2 känns det inte färdigt på långa vägar...

Snälla speltillverkare sluta ge oss halvfärdiga grejer, börjar bli så trött på det, hmmmm undrar varför så många laddar ner spel?!?!?!

Medlem
Skrivet av adeg:

Hej kära läsare!

Det gläder mig att ni reagerar på recensionen. Feedback är alltid bra - när den är konstruktiv.

Men så det kan gå för att man hyllar ett spel

Jag ska förklara lite vad jag tänker. Ni får gärna klaga på hur jag skriver eller hur själva hantverket i recensionen är. Ni får för den delen också klaga på betyget, mer än gärna. Men att påstå att jag inte har gjort mitt jobb eftersom jag inte ser på ett spel på samma sätt som en själv är bara larvigt.

Om ni läser recensionen förstår ni vad jag tycker om spelet. En recension skrivs inte för att uttrycka vad andra kommer att tycka om spelet.

Så istället för att klaga på recensenten (mig), vore det väl mer naturligt att säga vad ni tycker är bra och dåligt med spelet utifrån ett eget perspektiv. Det är spelet som bedöms.

Tyvärr men jag måste rikta min kritik mot dig som skrivare. En recension är till viss del en personlig åsikt men det är FRAMFÖR ALLT en beskrivning/presentation av en produkt. Vad jag tycker är hemskt är att du sätter en 5:a på ett spel med alldeles för mycket buggar självklart respekterar jag att du gillar spelet det gör jag men att vända ett blint öga åt alla buggar/missar/fel bara för att spelet är kul är inte rätt för oss som läser din artikel. Det är nästan som att säga att en bil utan bromsar och lysen är en perfekt bil skärp dig var lite realistisk.

slutsats:
1: som en annan herre sa spar 5:or åt mästerverk.
2: för böveln ta hänsyn till buggar/missar/fel dra av ett poäng eller 2

Du är bra på att skriva, tycker jag iaf och tar med det som man vill veta om ett spel. Men snälla var lite hårdare mot spelen så lovar jag att färre kommer klaga! Klaga gör vi för att vi känner oss lurade av ditt resonemang!

Skulle varit väldigt intresserad och se vad du ger "Big Rigs: Over the Road Racing" i betyg ...wink* wink*


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av henkka:

Recensenten behöver söka nytt jobb omgående, Operation flashpoint 2 Dragon Rising är det sämsta som släppts på spelmarknaden denna sida om millennieskiftet.

Din åsikt

Citat:

AIn är inte alls bra den är lika hjärndöd som nybörjarna till kodare på codemasters (numera känt under öknamnet consolemasters).

Inge fel på AIn i mitt tycke.

Citat:

Färgsättningen har klara drag av att ha hyrt in synskadades riksförbund som konsulter.

Du vill att krig ska vara lika färgglatt som Teletubbies så du känner dig hemma eller vadå?

Citat:

Dina rörelser stannar när du tar fram vapen/utrustningsmenyn, du står där som ett fån.
Att ge order kräver att du använder WSAD tangenterna, vad hände med musen, det är en PC jag spelar på (consolemasters gör skäl för öknamnet)?!

Grejen är den att när du byter vapen i krig så gör du de bakom ett skydd, då har du ingen anledning att röra dig.

Citat:

Det finns inga dedikerade servrar överhuvudtaget och ett 32 spelares (vilket är max. antal) multiplayerläge på de 2 ynka kartor som stöds är lite för mycket för de flesta hemdatorer och dåliga uppkopplingar. Det KRÄVS dedikerade servrar för att ett spel av denna sort skall fungera tillfredsställande. Det går inte att få det att fungera på folks hem-pc. Det laggar något vansinnigt och spelet är i det närmaste ospelbart.

Jag har inte märkt av något som helst lagg.

Citat:

P.s. ja just ja, inget system med varken cd-nyckel eller anti-fusksystem finns, överhuvudtaget.

Ingen cd-key kan ses som både negativt och positivt, mer pirater men samtidigt smidigare. Anti-fusk vet vi fortfarande inget om då de är så pass nytt, alla spel använder inte punkbuster som körs i bakgrunden, spelet finns på steam, de är all säkerhet jag behöver veta.

Medlem

[quote=Devilsdj]

Skrivet av adam1985:

Kört 2 misson nu.. riktigt skoj.. väntar dock på mina polare för lite co-op och då tror jag det blir riktigt kul.. 4/5 av mig single play men co-op tror jag det kommer bli full pott på..

Om du aldrig dör så kommer du nog älska co-op, för checkpoints funkar inte på co-op. Dör du så börjar du om från början av banan och det är inte kul om du har kommit långt in på banan. Man blir trött ganska snabbt.[/quote

Fan va bra, precis så det ska vara. Man vill ju jobba och TÄNKA lite när man spelar ett "soldat" spel, inte jobba för att nå nästa checkpoint så man kan slappna av och spela vidare. Man ska sitta på hel spänn hela uppdraget och köra med taktik, det är då det bli ballt. HARDCORE MODE ÄR DET ÄNDA RÄTTA!!! (detärdåof:drkommertillsinrätt)

Medlem

det var ju fin förpackning iallafall

Medlem

HUr sjutton ska man kunna försvara sig när man dör av en kula på flera hundra meters avstånd och gud vettefan var den kom ifrån det är ju helt omöjligt.. och ens ai är ju retarded med, jag markerar move here men inte fan gör dom det.. nej detta spel är så jäkla slött man bara svär och vill slänga skiten nånstans i soptunnan.

Medlem
Skrivet av xarl:

det var ju fin förpackning iallafall

haha kanske borde betygsätta efter förpackningen


signatur

Godspeed

Medlem

Ett spel är sällan bra optimerat/balanserat i början, brukar ta en patch eller två för att spelglädjen ska öka! Så sluta vara så negativa och njut att Codemasters har gjort ett någorlunda bra spel


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Roligt co-op men det är ju konsol skadat det märks ju direkt sen ai:n är ett skämt men annars så är det små kul och editorn är trevlig o leka med. Små buggar i menyn med friend list och det buggar sig när man kör server med windows 7 och xp. Micen var det bara o skratta åt..dålig kvalite så kör skype med polarna istället så funkar det. Sen är spelet kort..går snabbt o klara av så hade gärna sett mer uppdrag. Så kör alltid sidouppdragen för att dryga ut det lite mer ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Ett spel är sällan bra optimerat/balanserat i början, brukar ta en patch eller två för att spelglädjen ska öka! Så sluta vara så negativa och njut att Codemasters har gjort ett någorlunda bra spel

jaha så du tycker att Volvo ska lansera en bil utan bromsar och sen fixa det efter att folk haft bilen en månad intressant tänk.

bilparalleller mums*


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av adeg:

Hej kära läsare!

Det gläder mig att ni reagerar på recensionen. Feedback är alltid bra - när den är konstruktiv.

Men så det kan gå för att man hyllar ett spel

Jag ska förklara lite vad jag tänker. Ni får gärna klaga på hur jag skriver eller hur själva hantverket i recensionen är. Ni får för den delen också klaga på betyget, mer än gärna. Men att påstå att jag inte har gjort mitt jobb eftersom jag inte ser på ett spel på samma sätt som en själv är bara larvigt.

Om ni läser recensionen förstår ni vad jag tycker om spelet. En recension skrivs inte för att uttrycka vad andra kommer att tycka om spelet.

Så istället för att klaga på recensenten (mig), vore det väl mer naturligt att säga vad ni tycker är bra och dåligt med spelet utifrån ett eget perspektiv. Det är spelet som bedöms och jag skulle uppskatta om alla levde lite mer efter Rosseau:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Och fortsätt säga vad ni tycker. Det är jäkligt kul att höra vad ni tycker om spelet.

/Mvh Eric Danielsson, skribent FZ.se

Tanken har aldrig slagit dig att du faktiskt rekommenderar ofärdigt skräp(uppfattningen jag fått från många här och på många andra sidor), vilket kan resultera i att folk faktiskt går och slösar bort pengar?

Personligen litar jag aldrig på recensioner från FZ sedan FZ faktiskt försvarade att Witcher fick en 2a första recensionen tack vare dess kvinnosyn. Men finns ju faktiskt folk, som iallafall innan detta baserade sina köp på era recensioner. Och please, om någon viss person på FZ känner sig att uttrycka sig i form av "då får dom skylla sig själva för att dom lyssnar på oss" så avstå, vi behöver verkligen inte mer oprofessionellt beteende här inne.

Medlem
Skrivet av flashkan:
Skrivet av WebPiraten:

Ett spel är sällan bra optimerat/balanserat i början, brukar ta en patch eller två för att spelglädjen ska öka! Så sluta vara så negativa och njut att Codemasters har gjort ett någorlunda bra spel

jaha så du tycker att Volvo ska lansera en bil utan bromsar och sen fixa det efter att folk haft bilen en månad intressant tänk.

bilparalleller mums*

Touché!

Det vore väldigt intressant


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

OFP1 har inget att göra med detta, är folk såpass trögfattade..

Medlem

Hur är gore-faktorn i spelet?
Ifall allt annat suger så kan man alltid roa sig med att spränga några huvuden.

Inaktiv
Skrivet av bastard:

Jag anser att sörlänningar är fjollor. Alla som inte håller med är lögnare och förmodligen sörlänningar!

Det är ju trevligt att ni på fz bemöter kritik med överdrivna strawman argument.

Det ger ett professionellt intryck. Men ni vet säkert vad ni håller på med när ni ger spel med uppenbara brister fullt betyg.

Medlem

Tack dunkern_monkey trodde jag var ensam i att inte lita på recensionerna på FZ längre! jag hoppas verkligen att FZ hittar tillbaka till sin "Former Glory" vill så ogärna ge upp denna sidan då jag följt den sen den startade i princip


signatur

Godspeed

Medlem

Fz har alltid konstiga recensioner där de hyllar halvbra spel och sågar AA-titlar (5/5 till Bionic Commando och 1,5/5 till The Witcher för att ta några exempel). Nu gör de det igen. Jag förstår verkligen inte grejen, spelet är ju alldeles uppenbart inte värt 5/5.

Det går inte att ta Fz:s recensioner på allvar.

Inaktiv

Helt uppenbart en köpt recension. Skäms FZ.

Skriv svar