Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av dosman:

Men kom igen. Bara för att du säger att det är er åsikt betyder det inte att ni kommer undan all kritik. Alla sorters recensioner är inte likvärdiga. Det är lite skillnad på att recensera en bil, ett spel eller musik. När man recenserar musik så går det att vara mindre objektiv men när det gäller en bil eller i viss mån spel så kan man inte ignorera vissa saker utan att inte tas på allvar av ens läsare. Spel är mer konkreta än musik och därför så kan man kräva vissa konkreta saker av dom. Det är därför ni inte kan vifta undan all kritik genom att säga att det är er åsikt.

Jag skulle uppskatta om FZ betedde sig mer som seriösa journalister/recensenter.

Det är skillnad på kritik och allmänt gnäll. När någon kallar oss för lögnare, köpta eller fanboys är det inte så mycket vi kan göra.

Recensioner är recensioner och ingenting annat. Jag skulle personligen ge OF2 en tvåa i betyg. Vem av oss har rätt? Jag eller Eric?

Tyvärr finns det för mycket av gnället :/

Medlem
Skrivet av arkhanari:

God journalistik handlar om att sakligt framställa fakta. I en spelrecension så skulle det kunna handla om att väga de betyg man sätter på ett spel mot betyg man satt på andra spel samt till vilken konsol spelet tillhör samt dess genre.

Skrivet av arkhanari:

Och sätter man betyg 5/5 är alltså då detta en blivande klassiker till spel som kvalar in i en kategori tillsammans med spel som Full Throttle, Monkey Island, Grim Fandango, Half Life, System Shock, Thief och andra klassiker... tillåt mig att skratta.

Du säger en sak först och avslutar med en helt annan. Konsekvent tänkande verkar vara totalt främmande i denna tråden.
Du maler ner din egen kritik mot Erik när du avslutar med subjektiva åsikter.

Det är inte många som kommer med konstruktiv kritik, utan enbart en massa jävla gnäll.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv

5 av 5 är lite väl att ta i. 4 är kanske mer rimmligt. När jag började spela spelet tyckte jag att det verkade kass. Men när man kommer in i det så inser man att det är fett koolt. Men jävligt svårt.

Inaktiv

Om det stämmer att dom otroligt snygga skärmdumparna är CGI och photoshoppade och inte kommer från FZ är ju det inget mindre än en journalistisk skandal.

Avstängd

Så ni tycker alltså att detta spel är bättre än Battlefield 2...helt ärligt alltså? :evil:

Medlem

Nej men seriöst FZ för böveln ni måste ju inse att någonting är fel när majoriteten låt säga 80-85% tycker att någonting inte stämmer... Blir så less tycker ni borde skriva en artikel om er själva och reda ut vad som igentligen har gått snett det senaste året/åren....

Och alla komments "ni gnäller"

hur/varför tror du det händer då???? det finns ju en anledning.. och jag skulle vilja säga att vi känner oss så sjukt lurade. Jag menar man tappar ju förtroendet för den här sidan sakta men säkert.

Sen att skribenten är i "defence mode" gör mig illa till mods. Erkänn ditt misstag och sluta säg att det är en personlig åsikt lär dig vad dessa orden innebär och kom tillbaka och säg att en artikel är en åsikt

* Journalistik
* Recension
* Artikel

Vill jag ha någons åsikt läser jag i ett forum vill jag veta vad ett spel handlar om/är värt att köpa så läser jag en artikel det ju för herrans namn därför jag kommer till denna sidan?????????

Hitta tillbaka till era rötter och vi kommer se mindre s.k. gnäll i forumen.. finns ju en anledning till att det inte var sånt här gnäll förr när ni visste vad journalistik och recension innebar nu KÄNNS det mer som att ni har anställt 15 åringar som vill ha gratis spel för en enkelt skriven artikel.

blir seriöst riktigt besviken!


signatur

Godspeed

Avstängd
Skrivet av donjojo:

Om det stämmer att dom otroligt snygga skärmdumparna är CGI och photoshoppade och inte kommer från FZ är ju det inget mindre än en journalistisk skandal.

Ja INTE fasen är det ingame iallafall - det kan ja intyga..

Medlem

Second post*

en sak till som slog mig är att ingen klagar på det jag säger och därmed antar jag att det ligger något i det jag säger!


signatur

Godspeed

Medlem

ARMA 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Deer hunter!


signatur

Godspeed

Medlem

*ler stort* underhållande läsning på nattkvisten!
Alla flame:ar alla, gnälls hit och kritik dit.

Inte spelat spelet så kan inte utlåta mig om det, men underhållande var denna tråd i alla fall.

*sätta på bevakning*


signatur
Inaktiv

Vet ni vad jag tror... Alla spelrecensenter har blivit korrupta och detta är ett tappert skrik på hjälp från Eric Danielsson som försöker få oss att inse att något har gott är fel.
Spelföretagen har ett järngrepp på journalisterna.
Vi måste göra något och det är fort innan det är för sent!

Medlem

Save the journalists, Save the world.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av arkhanari:

God journalistik handlar om att sakligt framställa fakta. I en spelrecension så skulle det kunna handla om att väga de betyg man sätter på ett spel mot betyg man satt på andra spel samt till vilken konsol spelet tillhör samt dess genre.

Skrivet av arkhanari:

Och sätter man betyg 5/5 är alltså då detta en blivande klassiker till spel som kvalar in i en kategori tillsammans med spel som Full Throttle, Monkey Island, Grim Fandango, Half Life, System Shock, Thief och andra klassiker... tillåt mig att skratta.

Du säger en sak först och avslutar med en helt annan. Konsekvent tänkande verkar vara totalt främmande i denna tråden.
Du maler ner din egen kritik mot Erik när du avslutar med subjektiva åsikter.

Det är inte många som kommer med konstruktiv kritik, utan enbart en massa jävla gnäll.

God _journalistik_ avser första stycket.

En god _recension_ bör ta de saker jag nämnde i beaktande: vilken genre tillhör det; till vilken konsol (och vad som är bra krav på ett spel för denna); samt vad man generellt kan förvänta sig av detta spel med tanke på vilken konsol det tillhör, vilken typ av spel det är samt vilka utfästelser tillverkarna gjort.

Ger man därtill ett spel det högsta betyg som går kvalar spelet in i en ganska liten skara spel som alla på något sätt, varit minst sagt speciella.

Vari ligger inkonsekvensen? Just det, ingenstans.

Medlem

"men hellre diarré än förstoppning, så att säga."

hahaha skön jämförelse... måste nog fan skaffa det här spelet

Medlem

hur använder man artillery ?

Medlem

Förstår inte heller hur detta spel kan få 5/5. Borde snarare få typ 2/5. Grafiken är riktigt usel. Ser ärligt talat sämre ut än hos BF2 som kom ut för över 4 år sen. Tycker inte det är acceptabelt hos ett så passt nytt spel. Fienderna har riktigt dålig AI och att köra fordon saknar helt känsla. Det är några minus jag kommer på, kommer inte direkt på nåt positivt just nu..

Medlem

Jag håller med ett flertal pers här, jag förstår inte 5/5 betyget. Visst hade jag kul med det. Men det finns så många irritationsmoment och allmänt efterblivna saker, som lätt hade kunnat varit bättre, i det här spelet att det förtjänar inte en femma.

Skrivet av Lerner:

hur använder man artillery ?

Höger shift-knapp. För övrigt kan du bara kolla "Controls".


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

asså varför dömer ni spelet innan ni ens har testat det? jag och min kompis har spelat sen klockan 18.00 i co-op och vi har inte tröttnat än...multiplayern kanske inte är så bra men spelet är helt klart värt en 5a om man kör co-op, så skyll inte på skribenten. hans bedömning var mycket bra

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

hur använder man artillery ?

Hört talas om ''meny''?

Inaktiv
Skrivet av simon857:

asså varför dömer ni spelet innan ni ens har testat det? jag och min kompis har spelat sen klockan 18.00 i co-op och vi har inte tröttnat än...multiplayern kanske inte är så bra men spelet är helt klart värt en 5a om man kör co-op, så skyll inte på skribenten. hans bedömning var mycket bra

Caber one to caber too, i totally agree.
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Antar att folk inte har kollat på andra recensioner i andra spelforum. Har fått ganska bra med betyg.

Medlem
Skrivet av scodriem:

Caber one to caber too, i totally agree.
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Antar att folk inte har kollat på andra recensioner i andra spelforum. Har fått ganska bra med betyg.

För community managern på Codemasters forum lär vara objektiv när han lägger upp länkarna till recensionerna.

Bara för att recensionerna säger att spelet är bra behöver inte vi tycka det. De flesta gav ju trots allt Far Cry 2 bra betyg.

Medlem

Det här påminner mig om the witcher recensionen.

Jag har inte spelat detta spel, men jag har tittat när andra spelat och det verkar oerhört dåligt. Fiender som alltid vet vart du är och kan skjuta dig full med bly igenom TÄT vegetation, helt korkad AI och nästan helt lodräta berg som man ändå kan springa upp för utan problem.

Detta är inget spel för mig så jag tänker inte kommentera betyget, men det är intressant att se hur användarna reagerar.

Medlem

Testade spelet nyss och kom fram till uppdrag 2 där man ska smyga igenom några vaktutposter och sedan spränga en missil i början. Vad händer...jo jag smyger utan att nån ser mig och inväntar det andra laget så vi kan anfalla samtidigt. Skjuter alla som vaktar missilen, går fram för att placera en sprängladdning men tiden räcker inte till så operationen avbryts. Problemet är att det fanns ju ingen där som kunde skjuta upp missilen, den var inte ens operationell! Vad fan? Sånt ska bara animeras. Det är år 2009!

Spelet är iaf avinstallerat och jag har inga planer att installera det igen.

Grafiken var inget vidare trotts att jag spelade med allt på det högsta förutom AA/AF. Dåliga texturer med. Konsolportningen är ju total. Menyerna, enorma vapen som tar upp en tredje del av skärmen, vapenkänslan var dålig, FOV? Det känns som man är 1,50 när kameran är så nära marken mm som redan nämnts i tråden av många.

Spelet gör ett försök att nå ut till både dom som gillar arkadspel samt man blandar in en del simulatorinslag. Tyvär så missar man båda målgrupperna.

De som gillar tex CoD -serien lär ju knappast orka med att ge ut order till sina gubbar eller planera på kartan utan man lär köra i arkadstil ala BF2.

De som är ute efter simulator lär avskräckas av arkadportningen och allt den medför. Känslan är ju inget vidare heller.

Då återstår de som gillar konsnolspel där de flesta förmodligen lär inhandla en sådan version istället för PC, yngre som tycker såna spel är "TuFfA" samt de som köper grisen i säcken utan att ha testat spelet.

På tal om det. Köp aldrig ett spel utan att ha testat det först. Finns det ingen demo ladda ner warezversionen. Gillar man spelet då köper man annars så är det ju bara avinstallera då man ändå inte kommer spela det.

Sist gjorde jag tabben och beställde ArmA2 utan att testa först och vill inte göra om samma misstag igen. Spelet är inte så dåligt men spelar man inte online eller håller på med karteditorn är den inte speciellt rolig och singelplayer-delen är ganska medioker.

Är det så svårt att släppa ett spel med bra fysik, stora banor, fordon, realistisk vapenkänsla, inga irritationsmoment samt rolig att spela?

ArmA2 är för mycket år simulationshålet så upplevelsen 1:a person blir lidande. Spelet är också långt ifrån realistisk.

Operation Flashpoint Dragon Rising lider istället av kass konsolportning med många irritationsmoment och dåliga designval.

Tyvärr ser det ut att spelbranchen förändras hela tiden åt fel hål. Förr i tiden var spelkänslan mycket bättre i många spel samt man släppte inte många halvfärdiga produkter. Dåliga konsolportningar fanns det knappast mycket av heller. Så tydligen har kraven från konsumenterna sjunkit ordentligt de senaste åren då "skitspel" faktiskt säljer idag. Se bara på senaste Terminatorspelet.

Köp inte dåliga spel så kanske tillverkarna lär sig. Lita inte heller på recensioner som denna tex. Testa spelet innan du köper. De som kommer med sin korkade "moralsnack" och att utvecklarna/utgivarna förlorar pengar när folk laddar ner spel kan ta sig nånstans. Ingen köper en bil som man bara sett på bilder utan man går alltid och provkör.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av scodriem:

Caber one to caber too, i totally agree.
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Antar att folk inte har kollat på andra recensioner i andra spelforum. Har fått ganska bra med betyg.

För community managern på Codemasters forum lär vara objektiv när han lägger upp länkarna till recensionerna.

Bara för att recensionerna säger att spelet är bra behöver inte vi tycka det. De flesta gav ju trots allt Far Cry 2 bra betyg.

Well, dom hade ju faktiskt slängt upp en review där dom hade fått 4/10. Lite creed ska dom allt ha för det.

Medlem

5 av 5? knappast, lol...

Medlem

Sluta klage, Fps ska spelas på datorn där man är mest koncentrerad punkt slut
Det lär patchas till datorversionen sjukt mycket i början.
Köra bil med en handkontroll.. vart är känslan i det igentligen?

Har altid varit emot konsol fps. Mest föratt på datorn kan man tabba ut till msn och allt när man dör.. det kan man inte på en skruttig konsol där man måste sitta och vänta på att återupplivas mm....

Hoppas verkligen de har finputsat datorversionen en jädra massa.
man borde ju kunna göra allt man kunde i opfp1 på datorn.

Medlem

Angående recensioner:

http://www.fz.se/bloggar/fisk/

Jag är trött på att upprepa mig.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ett spel med stor potential att bli riktigt bra. Riktigt kul snyggt och en bra spel känsla. OP: Dragon rising är här för att stanna!!!!

Medlem
Skrivet av Javas:

Köpte spelet under releasen, bästa spelet jag köpt i år! Multiplayern får man inte gå miste om, hur urkul som helst...borde döda COD´s multiplayer tycker man^^

HAHAHAHAHA OFP DR kommer att vara utdött online inom 1 månad.


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar