Forza Motorsport vs Gran Turismo

Redaktör
Skrivet av Tomzi:

alltså folk som har röstat på FM3 är uppenbart xbox fanboys eller är synskadade...

Apropå synskador: frågan lyder vilket spel som blir bäst, inte snyggast.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomzi:

alltså folk som har röstat på FM3 är uppenbart xbox fanboys eller är synskadade...

Du är rolig du, frågan som ställs är vilket spel tror du blir bäst ?
Alltså det är en fråga om vilken körstil man gillar, frågan gäller inte vilken bil som glänser mest.
Båda spelen ser bra ut, men man väljer ju självklart det man tycker är roligast= är bäst för den personen.

Medlem

FZ, snacka om att bädda upp för ett fullskaligt fanboy-krig.

Update: Nog ser GT5 bättre ut, men inte är Forza långt efter.

Eller vad tycker du, redmac?

Medlem

Äger en PS3'a och gillar GT5 Prolouge som fan, men måste nog säga att Forza 3 (kanske inte just detta klipp men andra) ser mer mjukt och levande ut, GT5 har en tendens ibland att verka stelt och dött


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Tomzi:

alltså folk som har röstat på FM3 är uppenbart xbox fanboys eller är synskadade...

Frågan är ju inte vilket av klippen som är snyggare utan vilket av spelen man tror blir bäst

Medlem

GT5 filmen var bäst, men tror att FM3 är bäst gamplay sätt.

Medlem

Det är ju omöjligt att veta vilket spel som kommer bli bäst om man inte har provat båda som de ska provas, dvs med ratt.

Ang grafiken så ser ju GT5 trailern bättre ut. Men det beror kanske mest på att de som producerat den är lite smartare och bättre än sina konkurrenter som gjort FM3 versionen. I dunkelt ljus med LED-belysningen på och en skinande ren 458 som reflekterar tunnelbelysning så ser bilen rent ut sagt fantastisk ut.

Men med det sagt så kan jag fullt ärligt inte se någon större skillnad i detaljerna jämfört med FM3-trailern där bilen visas i fullt dagsljus utan de snygga reflektionerna i lacken eller fancy LED-ljus i framlyktorna.

Nåväl, inget av detta är egentligen viktigt. Är bara cockpitvyn lika bra som i NFS Shift och körkänslan slår FM2 så skiter jag i grafiken. Grafiken är ju nice men mnan vill ju slipa tider på ett hyfsat realistikt sätt på "ringen" såklart.

Medlem
Medlem

FM har alltid slagit GT i körkänslan enligt mig så jag kör på FM3.

Medlem

Klart man ska köpa båda

Medlem

FORZA!! För mig gör det inget om GT är snyggare. Vet ju sen tidigare att Forza har bättre spelkänsla.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem
Skrivet av Pirre=):

Hade du letat hade du funnit detta klipp i tråden redan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

forzas trailer va ju tuffare imo:P fast GT är ju helt klart ett bättre spel


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av Haziza:

Känns som GT5 fått så mycket mer tid att bli riktigt bra, Forza känns det mer som de stressar ut.

GT5 har ju antalet bilar på sin sida också, bara det är ju en stor grej i ett bil spel.

Finns många saker i gt5 som saknas. Typ en hel del interiörer osv.
Men jo de har lagt mycket mer tid på gt5. För hur länge sen kunde man inte lira demot? -.-

Sen är det ju även så att du kan "göra om" bilarna mer i F3

givetvis faller min röst på f3 då jag inte äger en PS3:a o har riktigt aldrig varit intresserad av GT:serien

Medlem

Jag tror gt5 kommer bli snyggt å bra med tanke på hur länge dom utvecklat det men fm3 kommer nog vara den bästa simulatorn.. de e va ja tror men de visar väll sig med tiden..

Medlem
Medlem

Underbart, underbart Tomzi. För att vara riktigt ärlig, jag trodde att den högra sidan var på riktigt vid de 2 första bilderna

Medlem

Vad folk (ehum, redmac) verkar glömma är att det är Gran Turismo vi talar om.. Låt mig illustrera vad jag menar, här är en bild från Gran Turismo PSP INNAN släppet och en bild av hur det såg ut när det kom. Tänk på att den förstnämnda inte släpptes långt innan releasen..

Medlem

En sak som i alla fall syntes var att GT5 videon var mycket mer smakfull och hade mycket mer bilkärlek i sig. Något som bland annat genomsyrar hela GT5p.

Medlem

Förresten... varför kunde de inte valt o visa upp en lite "finare" bil istället? Något mera "manligt". Mustang t.ex. Det är bil det. Inget plastigt kolfiberskräp. ^^

Medlem
Skrivet av Malsa:

En sak som i alla fall syntes var att GT5 videon var mycket mer smakfull och hade mycket mer bilkärlek i sig. Något som bland annat genomsyrar hela GT5p.

Håller med. Jag ser det som en signatur för hela GT-serien, medan Forza alltid framstått som att försöka vara "bättre för sakens skull". Särskillt när utvecklarna gång på gång fäller kommentarer så som "det och det står utan konkurrens, det finns ingenting liknande på marknaden!" med tydliga pikar mot GT5.

Medlem

Det blir säkert bra spel båda två, även om GT5 verkar kamma hem grafik-ässet


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Exxo:

Förresten... varför kunde de inte valt o visa upp en lite "finare" bil istället? Något mera "manligt". Mustang t.ex. Det är bil det. Inget plastigt kolfiberskräp. ^^

Det var ju en riktigt metallisk träkommentar

Medlem

Båda två känns för sterila och tråkiga för min smak. På den punkten vinner Need for Speed: Shift.

Bara min åsikt.

Inaktiv

GT5 är över hypat plus att de är giriga precis som rockband utgivaren. Nä jag bojkottar GT5 och köper FM3 ist


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Båda två känns för sterila och tråkiga för min smak. På den punkten vinner Need for Speed: Shift.

Bara min åsikt.

Men de är ju en helt annan typ av spel? Men de är klart, alla har sin åsikt...

Inaktiv

GT5 hade iaf en bättre filmfotograf svårt att säga hur bra ett bilspel är genom att titta på en filmsnutt.

Medlem

Forza 3 alla gånger i veckan...!

Medlem

Tittade runt på nätet, hittade denna schyssta bild:

Tungt eller vad?! Not.
Förstår att det är en gammal bil, men det ser fan ut som Midtown Madness2...

PS. Detta är FM3.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Äger en PS3'a och gillar GT5 Prolouge som fan, men måste nog säga att Forza 3 (kanske inte just detta klipp men andra) ser mer mjukt och levande ut, GT5 har en tendens ibland att verka stelt och dött

Såg du hur däcken hoppade runt när bilen körde över vägkanten i GT5?

Skriv svar