Super PLAY läggs ned

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Totalt onödig kommentar, även om man inte tycker om tidningen finns det ingen som helst anledning till sådana innehållslösa och tillsynes korkade kommentarer.

Finns det inte? Nu får du förklara dig. Papperstidningar läggs ner eller till höger och vänster till förmån för Internetsajter. Speciellt i lågkonjunktur. Det är inget nytt. Vinsten är uppenbar både ekonomiskt och miljömässigt.

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

När du använder dig av ordet "skönt" utan vidare utveckling av vad du menar, så anser jag att inlägget enbart är korkat. Dina åsikter lyser knappast genom när du enbart skriver "skönt", som mest kan uppfattas som att tidningen förföljt dig och trakasserat dig under ett flertal år. Som du även kan läsa i mitt tidigare inlägg skrev jag inte heller ner dina åsikter, då dessa av ditt första inlägg att döma var mer eller mindre obefintliga . Vad jag skrev var att kommentaren var innehållslös och korkad.

Hans kommentar var precis lika innehållsrik och korkad som "R.I.P", "NEEEEJ!", "FAN :*("-kommentarerna som flödar när liknande saker sker.

OnT: Har aldrig läst tidningen, men har hört goda saker om den. Däremot avskyr jag webbsidan.

Medlem

Har alltid föredragit Super Play framför Pc Gamer, dock så var det förrförra sommaren som jag gjorde mitt senaste inköp.

Medlem

Sorry about the news, synd om de som jobbar där, men jag har aldrig läst den heller, förmodligen för att det är en konsolltidning, eller har jag kanske fel? Internet är framtiden oavsett om vi vill det eller inte...

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Åh vilka sommarminnen man har från SuperPLAY. När jag var mycke yngre o inte hade så mycket råd med spel låg jag i sängen eller i solen o läste tills sidorna va skrynkliga o utslitna.
Jag kommer fortf. ihåg innan Pokémon kom till Sverige så skrevs det en flersidigt reportage om allt om Pokémon. Jag satt o bara ville ha det spelet mer o mer, det var ju en ny sensation på den tiden. Sen när spelet kom var förväntningarna uppe i taket o sen när man spelat i ett par månader låg det o skräpade tills jag sålde det, men ändå... man fortsatte att läsa SuperPLAY.
Nu var det väldigt länge sen jag köpte ett nummer - tyvärr, men jag är ganska säker på att känslan inte skulle sitta kvar om jag köpte den idag. När dom meddelat sista numret av SuperPLAY kommer jag köpa det - Det allra sista numret.

Peter Eriksson

Jäklit fint skrivet:D Ska också köpa sista numret. A piece of gaming history...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Totalt onödig kommentar, även om man inte tycker om tidningen finns det ingen som helst anledning till sådana innehållslösa och tillsynes korkade kommentarer.

Finns det inte? Nu får du förklara dig. Papperstidningar läggs ner eller till höger och vänster till förmån för Internetsajter. Speciellt i lågkonjunktur. Det är inget nytt. Vinsten är uppenbar både ekonomiskt och miljömässigt.

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

När du använder dig av ordet "skönt" utan vidare utveckling av vad du menar, så anser jag att inlägget enbart är korkat. Dina åsikter lyser knappast genom när du enbart skriver "skönt", som mest kan uppfattas som att tidningen förföljt dig och trakasserat dig under ett flertal år. Som du även kan läsa i mitt tidigare inlägg skrev jag inte heller ner dina åsikter, då dessa av ditt första inlägg att döma var mer eller mindre obefintliga . Vad jag skrev var att kommentaren var innehållslös och korkad.

Hans kommentar var precis lika innehållsrik och korkad som "R.I.P", "NEEEEJ!", "FAN :*("-kommentarerna som flödar när liknande saker sker.

OnT: Har aldrig läst tidningen, men har hört goda saker om den. Däremot avskyr jag webbsidan.

Nu hittar jag inga "NEEEEJ!" eller fan "FAN :*(" i denna tråden, hitta ett w00t som är lika innehållslöst och "R.I.P Superplay" som ändå förmedlar något. Hur det ser ut i forumet i övrigt vet jag inte. Detta sköter våra eminenta moderatorer.

Edit. Nu lämnar vi tråden OT, mig inkluderad.

Medlem

men vad i hel.....!
en av världens bästa tidningar går i graven och jag gråter en skvätt.
Varit trogen prenumerant sedan 1993 (då super power) och har varenda nummer.
CHOCKAD!

Medlem

Tycker det är bra ändå, troligen så kommer ju då FZ å pcgamer bli bättre

Inaktiv

super play suger i jämförelse med pc gamer o level.så ingen skada skedd

Medlem

Tråkigt! Vad ska man nu läsa på toan?

Medlem

Men va f....!!!
Jag som drog en 1års prenumeration för typ 4 nummer sen....=(

Jag är kanske konstig men jag läser tidningarna (pren också på Pc Gamer o Level) inte för de senaste nyheterna utan för reportagen/intervjuer och annat som hör till spelbranschen.
Trist för de som jobbar hoppas ni hittar nått nytt snarast...

Men vad händer nu då, kommer tidningen ge ut 1-2 nummer till?
Och får stackare som jag tillbaks nåt av betalningen?
Jävla....f...

Medlem
Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Totalt onödig kommentar, även om man inte tycker om tidningen finns det ingen som helst anledning till sådana innehållslösa och tillsynes korkade kommentarer.

Finns det inte? Nu får du förklara dig. Papperstidningar läggs ner eller till höger och vänster till förmån för Internetsajter. Speciellt i lågkonjunktur. Det är inget nytt. Vinsten är uppenbar både ekonomiskt och miljömässigt.

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

När du använder dig av ordet "skönt" utan vidare utveckling av vad du menar, så anser jag att inlägget enbart är korkat. Dina åsikter lyser knappast genom när du enbart skriver "skönt", som mest kan uppfattas som att tidningen förföljt dig och trakasserat dig under ett flertal år. Som du även kan läsa i mitt tidigare inlägg skrev jag inte heller ner dina åsikter, då dessa av ditt första inlägg att döma var mer eller mindre obefintliga . Vad jag skrev var att kommentaren var innehållslös och korkad.

Hans kommentar var precis lika innehållsrik och korkad som "R.I.P", "NEEEEJ!", "FAN :*("-kommentarerna som flödar när liknande saker sker.

OnT: Har aldrig läst tidningen, men har hört goda saker om den. Däremot avskyr jag webbsidan.

Nu hittar jag inga "NEEEEJ!" eller fan "FAN :*(" i denna tråden, hitta ett w00t som är lika innehållslöst och "R.I.P Superplay" som ändå förmedlar något. Hur det ser ut i forumet i övrigt vet jag inte. Detta sköter våra eminenta moderatorer.

Edit. Nu lämnar vi tråden OT, mig inkluderad.

Han kanske tyckte det var skönt att den las ner?
Det är i princip samma sak som "R.I.P Superplay".
Fast man skriver bara att tidningen ska vila i frid.
---

En intressant sak är hur det kommer bli med forumet :).

Medlem

Tråkigt för de som läser Super PLAY. Själv läser jag PC Gamer, den tidningen håller högre klass än någon annan tidning jag läst. Tack och lov att de inte läggs ned. Hemska tanke!

Medlem

Väldigt synd då jag är en aktiv SP läsare. hoppas verkligen forumet förblir kvar.


signatur

Rawr

Medlem

Trist. Inte bara för de anställda men även för läsarna. Läste dock inte den själv, men jag vet en kollega som ofta köpte den och han blir nog inte blir så glad... Tidningens idé med flera plattformar är väl fortfarande sund? Kan iaf tänka mig att lässugna gamers med både konsoler och PC inte vill köpa en speltidning för varje plattform?

Medlem

Bästa tidningen vid sidan av PCG. Suck, nu blir det PCG och LEVEL istället.. Tråkiga nyheter.

Medlem

Tidningen var bra innan dem bytte layout, precis som vissa sagt... nu är den inte ens rolig att läsa

Medlem

jag tycker många pc/spel/konsolltidningar helt enkelt kostar för mycket.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

För jävla trist. Har varit prenumant av tidningen sen urminnes tider och har alltid varit helnöjd med vad jag fått.

Best of luck till alla inblandade!


signatur

tjenare!

Medlem

Vad ska man göra med sin prenumaration nu då? Hade så jag skulle få i ett år?!

Medlem

men neeeeej ******* inte en chans super play älskling

Medlem

Usch, jag som riktigt börjat uppskatta Holmgren, Rydling och de andra grabbarna som jag inte "känt" sedan PC Gamer-tiden, hoppas att de klarar sig fint ändå och absolut inte går över till Level.

Tur att både PCG och FZ klarar sig iallafall, vad skulle jag annars göra på dagarna?


signatur
Antikvitet

För er som har frågor om era prenumerationer: Utgivningen fortsätter tills annat är meddelat, det är inte bestämt ännu vilket som blir det sista numret.

Förlaget har inte gått i konkurs, så på ett eller annat sätt kompenseras man för den prenumerationsskuld som förlaget har till dig som prenumerant. Jocke Bennet kommer att återkomma med mer info för prenumeranter framöver, så fort han har den.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det var jävla trist! Minns fortfarande 100% Nintendo på framsidan av första Super Power numret. Slutade själv prenumerera efter man började använda onlinesiter mer för nyheter fast svårt att glömma Tobias Bjarnebys recensioner på diverse titlar (föredrog alltid hans artiklar av någon anledning). Fan, nu vart jag retrosugen. Blir att slita fram kartongen med gammeltidningar och läsa guldklimpar! Gamla E3 inslag från 95-96 kanske? Får bli något sånt.

Trist som fan i alla fall måste jag säga även om jag själv inte läst tidningen på väldigt länge.

Medlem

PC Gamer > Super PLAY, men trist att tidningen läggs ned. Priserna är ju dock helt tokiga på båda. 70 kronor är ju en pocket-bok..

Medlem

Då kanske lite av superplay's redaktörer börja skriva nyheter och artiklar på FZ? Så FZ får lite uppgradering på den grävande och journalistiska sidan. Kanske äntligen kan nyhetsrapporteringen på FZ tas seriöst och istället för att översätta nyheter från Eurogamer och Kotaku kanske FZ äntligen kan få lite egna scoop \o/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kovski:

Då kanske lite av superplay's redaktörer börja skriva nyheter och artiklar på FZ? Så FZ får lite uppgradering på den grävande och journalistiska sidan. Kanske äntligen kan nyhetsrapporteringen på FZ tas seriöst och istället för att översätta nyheter från Eurogamer och Kotaku kanske FZ äntligen kan få lite egna scoop \o/

.

På vilket sätt tycker du inte den är seriös? Jag har plitat nyheter sedan 2002 och har aldrig översatt en nyhet från engelska till svenska, och detsamma gäller alla andra skribenter. Att vi hämtar nyhetsinformationen från engelska sajter är en annan sak.


signatur
Medlem

Roande att se ett antal personer med kopplingar till FZ som är här inne och tar väldigt onödiga konflikter med namnlösa användare.

Ni är ansiktet utåt för FZ, skärp er för faaaaan.

Ta det i PM om det är absolut nödvändigt.

Medlem

Ännu en speltidning förpassas till historia.

Föga oväntat dock...

Skriv svar