Ingen samlarutgåva av Modern Warfare 2 till pc

Skrivet av zauii89:

Seriöst...
Inte för att jag samlar på utgåvor men tänkte faktiskt köpa hardend edition av MW2 till pc, aja är dem så jävla fega så låt dem.

MW1 måste såld x antal miljoner på PC så att jag tror ju knappst dem skulle få problem att sälja säg 100.000 limited editions.

Kan ju vara det att ett X antal spel laddades ner av pirat jävlar till PC, satsar på att om inte laddades ner skulle vi ha fått en PC Limited utgåva.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Hur fan hde de tänkt sig att PC användarna skulle missbruka sina limited edition? Lite svårt att piratkopiera ett limited Edition omslag eller vad säger ni?

Oconahghan_

Sluta med ditt hjärntvättade babbel, alla som har möjlighet piratkopierar, det är tillfället som gör tjuven. Och hur fan kan du komma och säga att konsol e framtiden när datorer kan leverera så otroligt mycket mera kraft än en konsol?


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Vadå, så PS3 och X-box får samlarutgåva men inte PC-köparna? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av showerguy:

Ni vet väl att dessa mörker kikare är helt fejk. Min bror är med i militären och där använder man riktiga.

Han har även ett par hemma : Generation 2 som kostar 20.000 kronor. Det är riktiga grejer det.

Jag skulle inte betala för grönt plast.

Eh ja, man behöver knappast vara en ex. militär för att fatta att såna glasögon inte kostar skjortan.

Vem som helst förstår nog att NVG man får med spelet knappast är top of the line..

Sedan förstår jag inte varför du tar upp att din brorsas genaration 2 NVGs kostar 20 000:-, som om det skulle vara någon garant för dess kvalitet?
Tycker snarare att 20 000:- låter rätt billigt för ett par top of the line militära NVGs på rak arm..

varför inte till pc? är väll bara o lägga i ett pc fodral i boxen istället för 360 ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:
Skrivet av zauii89:

Seriöst...
Inte för att jag samlar på utgåvor men tänkte faktiskt köpa hardend edition av MW2 till pc, aja är dem så jävla fega så låt dem.

MW1 måste såld x antal miljoner på PC så att jag tror ju knappst dem skulle få problem att sälja säg 100.000 limited editions.

Kan ju vara det att ett X antal spel laddades ner av pirat jävlar till PC, satsar på att om inte laddades ner skulle vi ha fått en PC Limited utgåva.

Argumentet om piratkopiering till pcn håller knappast.
Det piratas REJÄLT på 360n med, och ett spel som COD4 kan man bara ladda hem, bränna ut och sedan spela online utan cdkeys eller något liknande tyvärr

Medlem

Vill ha Gen 4 iaf..
Köper inte collectors edition till MW2 iaf. Men köpa spelet ska man självklart
Får nöja mig med ThinkGeek NVG istället. Billigare dessutom

Inaktiv
Skrivet av the_man_swe_90:

Kan ju vara det att ett X antal spel laddades ner av pirat jävlar till PC, satsar på att om inte laddades ner skulle vi ha fått en PC Limited utgåva.

Limited edition är ju en sån där sak som får dom som sitter på kanten o inte har bestämt sig att rusa till butiker och webaffärer för att förboka den innan den tar slut. En limited edition går som alla nog borde veta inte att piratkopiera. Om något tror jag att en limited edition skulle hindra vissa pirater då dom gärna skaffar sig en limited edition.

Sen piratkopieras det friskt till andra plattformar också, är förvånad över att ingen nämner xbox360 eller Nintendo DS när det snackas pirater faktiskt... Där piratkopieras det otroligt mycket också. Att bara klanka ner på PC och ignorera piratkopiering på andra plattformar är ju mest konsol promoting. PS3 är den enda konsol som dom inte piratkopierar till, så kanske dom skulle sluta göra spel till allt annat?

Medlem

jasså så fick man hör detta, sen fick man höra på annat håll att priset skulle höjas till konsollpris på pc, va e det med IW nu egentligen?

Skrivet av BigD:
Skrivet av the_man_swe_90:
Skrivet av zauii89:

Seriöst...
Inte för att jag samlar på utgåvor men tänkte faktiskt köpa hardend edition av MW2 till pc, aja är dem så jävla fega så låt dem.

MW1 måste såld x antal miljoner på PC så att jag tror ju knappst dem skulle få problem att sälja säg 100.000 limited editions.

Kan ju vara det att ett X antal spel laddades ner av pirat jävlar till PC, satsar på att om inte laddades ner skulle vi ha fått en PC Limited utgåva.

Argumentet om piratkopiering till pcn håller knappast.
Det piratas REJÄLT på 360n med, och ett spel som COD4 kan man bara ladda hem, bränna ut och sedan spela online utan cdkeys eller något liknande tyvärr

Precis, Spelförsäljningen har ju knappast gått ner heller, den ökar explosionsartat och om PC har visat sviktande siffror de senaste 2 åren så beror de inte bara på piratkopiering utan även på att många har gått över till xbox/wii/ps3.

Piratkopiering i allmänhet har ju bara ökat efterfrågan, nästan alla näringsidkare inom multimedia har ju fått sig ett uppsving, undantag skivbolag, men de har ju fan sig själva att skylla.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Påverkar mig nog inte så mycket egentligen. Det kommer nog ändå att gå hetast under digital distribution på PC, och jag tror helt enkelt det var med i beslutet. De är snarare medvetna om sin marknad. Vill vara arg som många andra, men tänker man efter är det svårt att ens hytta med näven.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

tur att man har 360 då... fast det skulle vara galet härligt att lira spelet på pc med mus så man kan sikta...

Medlem

Dom anser ju att alla med en dator är pirater och inte ens skulle vara intresserade av samlarutgåvor.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

detta gör väl så att fler köper det än att ladda ner det tillomed.. och så dumpar de till pc..

Inaktiv

ja inte kommer jag att sitta och glo på en jävla låda då, själv köper jag spelet för att SPELA och inte för att hänga upp på väggen som nått jävla trofé djur

Inaktiv

Jag ska ändå köpa Xbox versionen, så det spelar ingen roll för mig

Medlem

givet köp till xbox,mycket roligare än pc där en 11årig snorvalp kan lära sig spela på 1min med mus o tang.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Alltid lika kul för oss arbetarsöner som inte har råd med konsoller hit och dit.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Förstår inte riktigt varför de sattsar på konsolmarknaden med ett FPS spel,, spela FPS med handkontroll är som att torka sig i röven med ena foten

Lol! Så illa är det nog inte! Men håller med att det här är perfekta sättet att inte satsa på mer försäljning av spelet till pc? Även fast jag själv kommer köpa till pc det billigaste möjliga version, är spelet jag är ute efter!

Det som däremot är bättre på konsoll, är att det är mindre risk för fuskare och så slipper man resursätande punkbuster!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

givet köp till xbox,mycket roligare än pc där en 11årig snorvalp kan lära sig spela på 1min med mus o tang.

lol det är ju precis därför konsoler skapades, så att 11 åriga snorvalpar skall kunna spela utan att behöva bry sig om så enkla saker som installation, configs & hårdvarukrav, inställningar, problem m.m

Du är lite fel ute grabben

Medlem

Vad är det nu då? Är de rädda för att folk ska ladda ner Nightvision Goggles?

De dödar PC-eran!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

AW8
Medlem

Om de inte kommer till PC... BUUUUUUH!!!


signatur

PC gamer 'til I die.

Varför gör dom så för. Det är ju inte så att dom inte kommer sälja många samlarutgåvor till pc:(

jag som hade tänkt köpa hardned edition till min PC

Medlem

Med tanke på hur dålig deras inbyggda serverbrowser var i Cod4 så funderar jag på att köpa det på steam iaf. Då kan man åtminstone hitta polarna på ett enkelt sätt genom friendslistan.

Medlem

WTF!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

givet köp till xbox,mycket roligare än pc där en 11årig snorvalp kan lära sig spela på 1min med mus o tang.

Jag blir verkligen imponerad av din logik ibland, eller avsaknaden.

OnT: Jag kommer antagligen köpa det först till PC och sedan när det har blivit billigare och kommit en GotY-version med alla map-packs 360 så jag kan lira med konsoll-nissarna på ett annat forum.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag blir inte förvånad, hela PC sektionen på 11 meter samlar dam förutom där sims, CS och wow håller till...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är då faan,jag som för det första vill ha nightvision,och för det andra så är väl
xbox och ps3 mindre spelare överhuvudtaget!

Inaktiv
Skrivet av Harval:

Alltid lika kul för oss arbetarsöner som inte har råd med konsoller hit och dit.

offermentalitet?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

givet köp till xbox,mycket roligare än pc där en 11årig snorvalp kan lära sig spela på 1min med mus o tang.

Vad snackar du om? Det är ju precis tvärtom. Det går inte att spela förtstaperson på konsol heller så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar