Angående polisen och rasist anklagelserna!

Medlem

In the mean time. En intressant film som är lite OT.. dock har ämnet har diskuterats tidigare i tråden. Isreal och Palestina.

Här har vi israels point of view.

Medlem

Inte ofta man får se någon tala till punkt. Jag behöver inte övertygas dock, jag är pro israel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

In the mean time. En intressant film som är lite OT.. dock har ämnet har diskuterats tidigare i tråden. Isreal och Palestina.

Här har vi israels point of view.

https://www.youtube.com/embed/EocIuBmEcd4

Förstår hans frustration..Vad än Israel gör även om dom kapitulerar totalt till Palestina och dom andra odemokratiska skurkstaterna,kommer deras fiende vilja utplåna dom

Medlem

Det är därför som Israel behöver ge med sej och låta utländsk trupp kontrollera gränserna, överge bosättningarna och försöka få en normal relation till Palestina.
Då skulle dom andra grannländerna inte ha så mycket att kunna anklaga Israel för. Och Israel skulle få dom flesta icke-islamiska länderna på sin sida.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det är därför som Israel behöver ge med sej och låta utländsk trupp kontrollera gränserna, överge bosättningarna och försöka få en normal relation till Palestina.
Då skulle dom andra grannländerna inte ha så mycket att kunna anklaga Israel för. Och Israel skulle få dom flesta icke-islamiska länderna på sin sida.

Att försöka få en normal relation genom att låta utländsk trupp kontrollera sin gräns,hmm vilket land skulle kontrollera den gränsen om jag får fråga?Är det rimligt att kräva det tycker du,hade något annat land gjort det?

Medlem

I o m att parterna bevisligen inte klarar av att upprätthålla en fred är det inget märkligt att man tillåter att t ex FN sköter gränsbevakningen. Och dom gör detta genom att skicka utländska soldater och FN-personal.
Det har fungerat i många konfliktområden t ex Cypern.


signatur

yolo

Medlem

Jag tror FN skulle passa perfekt för detta jobb.
Förvisso vet jag inte hur länder i mellanöstern ser på FN, men förhoppningsvis så är dom respekterade


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Döbringer:

I o m att parterna bevisligen inte klarar av att upprätthålla en fred är det inget märkligt att man tillåter att t ex FN sköter gränsbevakningen. Och dom gör detta genom att skicka utländska soldater och FN-personal.
Det har fungerat i många konfliktområden t ex Cypern.

Cypern konflikten är inte i närheten av konflikten mellan Israel Palestina,och att ett korrumperat FN som bevakar gränsen i denna allvarliga konflikt kommer nog tyvärr inte att fungera.FN klarar nog tyvärr inte av något större uppdrag idag,finns tyvärr många medlemmar som har för stora egen intressen.

Medlem

"Korrumperat FN"
Båda parterna skulle förstås få godkänna länderna som trupperna skickades ifrån.
Det kan ju iofs bli svårt bara det...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

"Korrumperat FN"
Båda parterna skulle förstås få godkänna länderna som trupperna skickades ifrån.
Det kan ju iofs bli svårt bara det...

"Oil for food" programmet tänkte jag mest på,men det finns många andra exempel.Tror också att det blir svårt att hitta länder som båda parter kan godkänna:( ser tyvärr mycket mörkt ut att denna konflikt löses inom en snar framtid.

Medlem

http://dn.se/nyheter/sverige/poliser-pinkar-i-park-noden-har-...

Alla lika inför lagen!
"Justitia är inte blind, hon skelar."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Äsch, fattar inte problemet. Alla säger sådana saker, utlänningar som svenskar. Det vi känner igen och förstår är känner vi oss trygga med och det det vi inte förstår blir vi rädda för. Arbeta mer med integration etc en att störa sig på människors språkbruk.

Medlem

Rosengård brinner nästan varje dag numera:( nu är också äntligen dom boende i området medvetna om deras skuld till eländet,och begär att det tas i med hårdhanskarna.Vad tycker ni om detta som en inneboende invandrare i Rosengård säger?

http://sydsvenskan.se/malmo/article429662/quotUtvisa-de-famil...

Medlem

Herregud! Så det erkänns alltså att de som stökar i rosengård ÄR invandrare! Vilken chock!

Skriv svar