Vilken film såg du senast?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så bara för att man skulle vara gay så gillar man filmer utan någon som helst mening där det bara handlar om att shoppa? "Ok."

Nej, men sjukligt löjliga och överdriva romantiska komedier däremot. Du har inga stereotypiska och kokett fnittrande gaykompisar som bokstavligt talat älskar denna typ av filmer? Det har däremot jag.

Slutsats: är du tjej eller gay så för all del se filmen, om inte så är det bara kortkastad tid. Ungefär lika bortkastat som att skriva det här meningslösa inlägget.

Medlem

Terminator: Salvation (bio)

Jag hade inga stora förhoppningar på filmen då jag har läst en del recensioner som sågar filmen, och det blir nog väldigt svårt att toppa Terminator 2. Men jag drog iväg med några polare ändå och såg filmen.

Efter att jag såg filmen så lovade jag mig en sak. Lita aldrig på andras recensioner. Filmen var hur grym som helst! Effekterna var lite slarvigt gjorda vid något tillfälle, men annars såg det kanon ut. Det bästa var nog den stora överraskningen vid slutet av filmen då alla började applådera.

Betyg: 3,8/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Natt på Museet 2

En komedi som misslyckades med att vara komisk, och mest jobbiga personer.

Betyg: 1.5/5


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Terminator Salvation 6/10

Hyfsat bra action men med tråkig story och Christian Bale viskningar.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Batman: The Dark Knight ..igen SJUKT BRA!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Blue Velvet. David Lynch.
Inte särskilt imponerad till en början, även om det var en helt okej film. Efter lite läsning fick jag bekräfta min misstanke att jag behöver se den igen. Då man en andra gång kan koncentrera sig på alla dessa oerhört subtila detaljer, denne man så gladeligen späckar sina filmer med, nu när man inte behöver fokusera till samma grad på de faktiska händelserna.
Gillar verkligen kontraster i film, spel, litteratur, och filmen är, kan man säga, byggd av de. Vilket gör att jag ser fram emot att faktiskt se den igen, så fort den sjunkit undan lite mer.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Friday the 13th 2009

Ett försök av en remake av dem fyra första filmerna i den nya lyckas inte väl, allt blir en stor smörja tycker jag. Men alltid lika kul att se Jason slakta sina offer

1.5/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Patrioten!

Riktigt bra klassiker, Kolla på den om ni inte har sett den.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Patrioten!

Riktigt bra klassiker, Kolla på den om ni inte har sett den.

Hoppas du menar Steven Seagals Patrioten

Inaktiv

Lucky number Slevin faktiskt.. lite efter men bra film

Medlem

Monty Pyhton and the holy Grail.

Den äger.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av kabitw:

Lucky number Slevin faktiskt.. lite efter men bra film

Ja den blev underskattad den filmen. Sådär konstigt bra från början till slut.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Monty Pyhton and the holy Grail.

Den äger.

ja


signatur

Rawr

Medlem

Defiance. 4,5/5, en mycket sevärd och gripande film!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Death to smoochy. som är en av mina favoritfilmer

Medlem

Terminator Salvation, mycket bra action men något lame handling

finns ingen chans att någon Terminator uppföljare kommer slå T1 och T2

3/5

Medlem

Drag me to hell.

2-3/5 - Tyvärr förstördes upplevelsen av ett par idioter i biosalongen.

Medlem

A boy and his Dog - 3.5/5

en relativt gammal fast riktig bra film i en post apocalyptiskt miljö med old timern Don Johnsson(Miami vice) i huvudrollen. En helt otrolig film, som lätt hade fått en fyra av mig om det inte vore för en väldigt jobbig bakgrunds musik vid sista delen av filmen,
(kanske inte ska kalla det för musik men mer berättar jag inte) vid sista delen av filmen,

rekommenderar den varmt till ni som älskar futuristiska och post-apocalyptiska filmer i mad max anda

kan väl lika gärna lägg till att A boy and his Dog har ett av världens bästa slut i en film, någonsin enligt mig

bara slutet av filmen får en 5/5

Medlem

Den onde, den gode, den fule

5/5, kommentarer är överflödiga! den bästa västern filmen som gjorts, någonsin.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Mystic River

En riktigt grym thriller skapad av Clintan. Filmen handlar om tre barndomskompisar (Jimmy, Sean och Dave) som återförenas på ett annorlunda sätt som vuxna. Dave blev kidnappad framför ögonen på Jimmy och Sean som barn och ingen vet vad som egentligen hände med Dave. Jimmy's dotter har mördats, Sean är polis som söker efter den skyldiga och Dave misstänks för mordet.

I filmen får du se en hel del kända skådespelare så som Sean Penn, Kevin Bacon och Laurence Fishburne.

Betyg: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Såg Eden Lake igår kväll. Filmen var skit bra tills i slutet då jag jag gick från att tycka om filmen till att vilja mörda manusförfattaren med en hammare.

Man kände ju sig dålig efter att ha sett filmen och lägre betyg än det kan väl inte en film få.

Medlem

Änglar och Demoner (bio)

Eftersom att jag läst boken så förväntade jag mig en film nästan lika bra.
Den var riktigt bra fakstiskt. Tog med nästan allt i boken vad jag kan komma på. Vissa saker var ändrade i filmen men det var gjort på ett väldigt bra sätt, precis lika bra som bokens version.
Jag är helnöjd med filmen då den uppfyllde alla mina förväntningar.

Betyg: 4.5/5


signatur

Rawr

Medlem

Tropa De Elite (Blu-Ray)

Filmen utspelar sig i "världens farligaste stad" Rio De Janeiro där knarkhandeln är enorm. Till och med polisen säljer knark för lättförtjänta pengar. Men då elite styrkan, Tropa De Elite, rycker in och rensar de äckliga gatorna från knarklangare så får man nästan gåshud. Tropa De Elite är mycket hårdare än brottslingarna. Alla fruktar TDE.

Storyn berättas av en berättarröst av huvudpersonen (en högt rankad elite i Tropa De Elite styrkan). Det gäller att man hänger med i början och förstår sig på vad som egentligen händer i filmen. Det kan vara värt att se filmen en gång till. Det tänker jag göra. Filmen är grymt våldsam, och det gillar vi!

Betyg: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Terminator: Salvation Bio
Jag hade inte så värst höga förväntningar av filmen när många hade sagt sitt negativa tycke om filmen. Men det visade sig väldigt snabbt att jag blev förälskad i filmen, underbar seriös action filmen igenom, en handling som var väldigt lätt att förstå osv.
Det enda som jag tyckte va negativt var att jag trodde att Christian Bale hade en "mycket" större roll, på alla trailers, bilder osv var det bara fokusering på Bale.

4.5/5 Just pga Bale 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Blade Runner

På IMDB ligger filmen bland de allra-bästa-filmerna-någonsin-listan, så jag bestämde mig såklart för att se filmen.

För att vara en sci-fi film från 1982 så såg effekterna helt okej ut. Miljön var väldigt mörk och trist i filmen. Harrison Ford är lika skön som alltid. Men tyvärr så fick jag en "åh, jag vill bara sova nu" - tanke, vilket inte bådar gott. Men storyn var faktiskt hel okej.

Betyg: 2,5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Blade Runner
Betyg: 2,5/5

haha, du måste nog vara en av dem väldigt få som gett blade runner så låg betyg

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av WaltX:

Blade Runner
Betyg: 2,5/5

haha, du måste nog vara en av dem väldigt få som gett blade runner så låg betyg

Jo, tyvärr. Jag är ett väldigt stort sci-fi fan, men Blade Runner var riktigt tråkig. Star Wars ligger mycket högre upp på min lista.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Den första Terminator såg jag igår natt.

4/5


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Batman från 1989. Ger den 4/5. Jack Nicholson som gör filmen sevärd.

Skriv svar