Inaktiv

I värsta fall så kan du alltid försöka stjäla från ett företag du går med i. Finns säkert en hel del nyare företag som inte har så jättebra säkerhet. Få dom att lita på dig, var hjälpsam etc. och sen lånar du lite saker när du får tillgång till någonting smaskigt :).

Eller varför inte starta ett eget företag och låt dina medlemmar bekosta dina utgifter. Tänk vad ni kan åstadkomma tillsammans om deras VD(du) kan flyga en carrier eller dread ;).

Medlem
Skrivet av dosman:

I värsta fall så kan du alltid försöka stjäla från ett företag du går med i.

hahaha. aldrig, jag var med i Starlight Inc. Som anklagade mig för att vara corp tjuv :O. Bara för jag bytt corp en hel del


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Någon annan än jag som ser fram emot Empyrean age?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag ser fram emot den extremt mycket.. Krig mot alla amarr nollor ser jag fram emot..
Synd bara att jag måste slåss för amarr iaf gissar jag på

företaget går väl med amarr gissar jag på.. Om vi går med överhuvudtaget.

Testpilot

Empyrian Age verkar va mycket av det jag väntat på ... lite mer inblanding av grundstoryn i spelet.
Nu kan man äntligen vara den där religiösa fanatikern som min Amarr gubbe alltid varit

Enemies of the emperor , be purged in the light !

Medlem

Synd bara att det verkar vara de som är i NPC faction corps som kan delta..
Hoppas man kan anmäla allianser till det
AXE slåss nog för Amarr om något då

Inaktiv

Är det friendly fire eller hur fungerar det?

Medlem

Precis börjat aktivera mig igen av olika anledningar (läs: sagt upp mig ^^) och fan vad jag saknat att PvP'a med gubbsen. The Movement har ju övergett 1½ års piratande (för tillfället iaf) och mercar runt lite och det verkar gå bra för både oss och alliansen. Kontrakt rullande. Dock var det senaste vi hade rätt trist, WT's som vägrar undocka trots att de var fler för det mesta, för att till slut gå med i samma allians som vårat förra target gick med i, lite skumt kan man tycka... Klient vill ej betala längre så nu får vi se vad som kommer härnäst. Förhoppningsvis några som vågar slåss tillbaka.

Medlem

Hej, hoppas jag inte stör för jag spelar inte,
Har bara en fråga...
Kan man gå ut ur farkosterna eller vad man ska kalla dem och
springa runt?


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Inte än, men det kommer. De håller på att jobba på något de kallar Ambulation. Kolla in: http://www.tentonhammer.com/index.php?q=node/620

Medlem

Tycker de borde lägga mer fokus på New Jita och Jita istället ;P

Medlem

Ore Mongers har sedan några månader lämnat R0ADKILL och startat eget (Black Hand.) - vi bor i Placid och Pure Blind och har några intressanta corp hängande i luften för medlemskap.

Har fortfarande lika förbaskat roligt med detta spel som när jag började, det är ju löjligt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Varför lämnade ni Roadkill?

Medlem

eran status mot BoB?

Medlem
Skrivet av dosman:

Varför lämnade ni Roadkill?

Flera skäl, efter ett år i alliansen så tröttnade vi på hur alliansen förändrats under året, alldeles för mycket rekrytering av "tveksamma" corporations och alldeles för många blå. Från början när vi flyttade in i Geminate så hade vi hela norr neutrala och det gick att pvp:a utan att resa särskilt långt.

Det finns en kärna i RK som styr alliansen, och efter ett års försök till att få inflytande i vad RK skulle göra insåg jag att det inte går att påverka RK. Det är 3 corps som styr och alla andra är tillfälliga besökare.

Vi bröt loss och startade eget för att vi:

1. Ville ha eget inflytande över vad vi gjorde.
2. Undvika POS-krig och lagfester.
3. (Nästan) inga blå.
4. Inflytande över vilka som rekryteras.

Det finns många bra snubbar i RK, och det är inga hard feelings mot RK. Scooter1 gillade dock inte att vi drog utan skar av banden till oss direkt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

eran status mot BoB?

Alla som inte betalar oss eller flyger tillsammans med oss är neutrala, NBSI.

Av naturliga skäl så varken betalar BoB oss, eller flyger med oss. ^>^


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

mmm fler att skjuta på alltså
Mycket trevligt

Medlem

Underbart spel!

Men..

Lite dåligt att det inte finns någon "Free Fly", så man kan köra med WASD elr Pilarna


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

mjo hoppades på freelancer kontroller över skeppet när jag började.. Men har vant mig nu..
Har insett att man kan faktiskt käka medans man skjuter ner motståndare

Inaktiv
Skrivet av fisk:

Ore Mongers har sedan några månader lämnat R0ADKILL och startat eget (Black Hand.) - vi bor i Placid och Pure Blind och har några intressanta corp hängande i luften för medlemskap.

Har fortfarande lika förbaskat roligt med detta spel som när jag började, det är ju löjligt.

Om ni bor i Pure Blind så borde ni ha sett några Pure roaming gangs flyga förbi nu, då vi har rätt mycket strider runt Deklein

Sjukt kul då det inte bara är POS strider nu.

Medlem

POS strider är sämst
Eller så kände jag innan min phoenix blev färdig
Nu har jag inte upplevt någon pos strid ännu.. Men sitter bara o väntar på o få fram Jump Beacon notifieringen i broadcasts

Medlem

När skulle de lägga till att man kunnde hoppa ur skeppet och gå på Stationerna?

(Pos, va e det? )


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Har precis börjat spela EVE, några tips för en total nybörjare? Något som jag måste veta för att bli en bra spelare?

Medlem

Ett bra tips är att ge inte upp!

Lyssna igenom hela Tutorialen, fråga på chatten (Finns en Svensk kanal).

Eve tar tid att lära sig, det finns så mycket man kan göra...

Många brukar sucka efter 1 vecka, tog mig 4 ggr innan jag börjar ta det på allvar


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

Har precis börjat spela EVE, några tips för en total nybörjare? Något som jag måste veta för att bli en bra spelare?

Lita inte på folk så slipper du bli blåst.

Testpilot
Skrivet av Deragorn:

Har precis börjat spela EVE, några tips för en total nybörjare? Något som jag måste veta för att bli en bra spelare?

Tänk efter noga vad du vill med ditt spelande och sen satsa på det , hitta en bra corp också läs mycket på eve forumen o skaffa dig en uppfattning om olika coprs och allianser.

Stanna i highsec space tills du känner dig säker på hur du spelar , kör aldrig omkring i skepp som du inte har råd att förlora.

Medlem

Om du ska köra pvp se till att ha ett skepp som du använder för missions eller liknande. Så att i fall du förlorar ditt pvp-skepp så har du fortfarande ett du kan använda för missions för att få ihop mer pengar till ett nytt pvp skepp.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Deragorn:

Har precis börjat spela EVE, några tips för en total nybörjare? Något som jag måste veta för att bli en bra spelare?

Tänk efter noga vad du vill med ditt spelande och sen satsa på det , hitta en bra corp också läs mycket på eve forumen o skaffa dig en uppfattning om olika coprs och allianser.

Stanna i highsec space tills du känner dig säker på hur du spelar , kör aldrig omkring i skepp som du inte har råd att förlora.

Forumen ger inte en särskilt bra uppfattning av olika corp eller allianser.

Medlem

Om du är ny i eve så kan du gå med i E-UNI eller Eve university som är ett företag gjort för att hjälpa nya spelare att lära sig spelet.

Är själv med där och har varit det i snart 3 månader. De tre månaderna har varit fruktansvärt lärorikt med klasser i alla områden, "PVP, Trading, Scouting" osv.

Rekomenderas varmt

Dock så tas det inte imot några studenter under krigstider, Privateers har förklart krig mot oss igen för 4:e gången....

Medlem

The Movement är tillbaka där vi hör hemma. Pirater i Placid. Känns oerhört göttigt att se sec statusen sjunka från att ha töntat runt som Merc i high-sec. Provat mycket i EVE nu. Grävt grus i high-sec och 0.0 med alten, provat 0.0 PvP, Mercing, missions mm. och det enda som känns rätt och roligt är just att bara åka runt och skjuta på allt och alla, klämma in en ransom vid tillfällen där det passar. De enda med positiv standing är folks eventuella alts.

Om det f.ö finns erfarna spelare - självförsörjande osv, ni kan baletten - så rekryterar vi för tillfället. 20m SP i PvP-relaterade skills. Dvs. har du 10m av 20m SP i Industry så är det inte aktuellt.

Här har vi en rekryteringstråd igång på det officiella forumet.

Skriv svar