Crysis 2 drar ut all kräm ur konsolerna

Medlem

Tar ju alltid ett tag innan spel som är fullständigt optimerade för konsolerna kommer så jag för min del tar detta med en nypa salt. PS2an är ju ett prakt exempel på detta om inte annat. Men visst ska det bli intressant att se hur Crysis 2 blir och för min del så är jag tacksam att man inte behöver uppgradera datorn den här gången

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Och hur ska konsolägarna fatta storyn? Ska Crysis och Warhead släppas till konsol också?

Se vilken actionrulle som helst med en produktion i USA.

Medlem

Han får det att låta som att använda all kraft är något slags självändamål. Det är väl inga problem att göra en Space Invaders-variant som suger all CPU-kraft om man vill koda det så. Det är väl vad man får ut av den använda kraften som räknas?

Medlem

tror hela problemet är att han är amerikan och ett sånt uttalande förstår inte folk där, det låter bra hel enkelt med dom fattar det inte vad det kan innebära.

Medlem

Undrar om Crytek har tagit vatten över Huvudet. Nu när dom säger att det maxar allt på PS3 och Xbox 360. (Hehe Wii är för klent!. Verkar det som.) Men dom försökte att optimera Cry Engine 2 till Konsoler men det gick inte bra. Cry Engine 3 tar större kraft även på dator! Så undrar hur det ska gå. Men dom brukar lösa allt!
Undrar om man spelar på ÖN eller i Stadsmiljö. Egenglit Teasern verkar det som det är i stadsmiljö. Och Cry Engine 3 Trailer var ju Nano-Suit med i stadmiljö och Crytek sa ju att det som var med i trailerna kunde vara med i deras nästa Spel. Som blir Crysis 2 ( Som dom sa inte skulle komma). Men nu blir iallafall alla Konsol nördar och Grafikfreaks Glada!

MVH
fRk

Medlem

"användandet av alla CPUer, Cell och GPUerna, nästan fullständigt maximeras."

Det gör det på GTA IV till PC också, allt maximeras men det är fortfarande uselt optimerat. Så att man maxar en konsol behöver inte betyda att all kräm används. Men visst är det bra att crytek satsar

Medlem
Skrivet av FearKill:

. Som blir Crysis 2 ( Som dom sa inte skulle komma).

Har bestämt för mig att de sagt att Crysis ska bli en trilogi (och att Warhead inte var del 2).

Inaktiv

Crytek brukar släppa rätt bra optimerade spel så detta låter rätt troligt att dom suger musten ur konsolerna.
Och nej bara för att man inte kan maxa ett spel betyder det inte att det är dåligt optimerat! Crysis är än så länge det mest grafiskt överlägsna spel som hittills släppts, sen om man inte gillar spelet är en annan sak.
Kunde till och med lira det på min gamla clawhammer3400+ med ett 6800GT med inställningar givetvis anpassade för hårdvaran.

123
Skriv svar