Sketungar plus raketer, vad göra?

Youtube-proffs
Sketungar plus raketer, vad göra?

Det är andra gången jag går och blir pipraketsbeskjuten av sketungar.

Jag har fått nog, vad ska jag göra?

Dom är runt 8-10 år.

Saken e den, att får jag en på mig, eller en som smäller bredvid mig, så nitar jag ungen så han aldrig kommer göra något sånt igen. Men saken e då, om man hamnar i gräl med polisen.. Vem har rätt igentligen?

Jag anser att om ungarna skjuter på folk djur och diverse saker, så inser dom inte riskerna. Och förtjänar stryk när det händer något!

Är jag ensam om att tycka detta?
Är jag även ensam om att tycka att det är IDIOTISKT att smälla innan tolvslaget?

(jag börjar fan bli vuxen nu)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Saken idag är ju att ungarna skriker "misshandel!" så fort man pekar åt dem. Men jag skulle ge dem en hurring iallafall, nånstans får man dra en gräns.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

right..... right.....

nä men själv gillar man att smälla Att smälla brevlådor, fågelholkar, Papperskorgar och sånt e inte helt fel Har bara lite imot att smälla nära djur. Men nära gamla tanter bryr jag mig inte om ;).
Men man får fan ta konsikvenserna det håller jag med om. Slå du ungarna om de är störiga. Hade jag gjort.....


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Slår du ungen efter att det hänt är det väl knappast fråga om nödvärn längre (såvida det inte finns en överhängande risk att det händer igen..). I vilket fall som helst är det inte alls försvarligt rent juridiskt att misshandla småkids i det här fallet, även om det är i nödvärn. Men det är bara min lekmannabedömning.

Vet du vilka ungarna är? Samma varje gång? Om det är meningslöst att snacka med föräldrarna, varför inte ta med kamera och ta bilder, kräv dem på namn, kontakta socialen...

Du är inte ensam om att tycka att det är idiotiskt att smälla innan tolvslaget. Jag tyckte förstås annorlunda när jag var mindre. Men inte fan är det nånsin rätt att kasta smällare och skit mot andra människor/djur eller andras egendom.

Medlem

Måste tillägga att jag inte har något emot att smälla smällare, ungar måste få ha kul de med. Men att sikta mot andra folk är ju rent superbus och måste åtgärdas. Ingen dog när man som liten gjorde fel och fick sig en hurring, man gjorde inte om det.
Idag måste det vara guld att vara barn...ingen vågar göra något så det är fritt fram. Ja okej, de kan ta bilder, snacka med föräldrarna yada yada, känns verkningslöst.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Youtube-proffs

Att snacka med föräldrarna går inte, för dom har lite annat sätt att se på sakerna.

Så som jag har förstått det så kommer föräldrarna att säga antingen såhär "du ska fan inte säga vad Erik ska göra"
istället för att säga "Erik kommer aldrig göra om det, tack för att du sa till".


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Är det samma ungar som håller på hela tiden? Har du faktiskt provat att prata med föräldrarna?

Youtube-proffs
Skrivet av andman:

Är det samma ungar som håller på hela tiden? Har du faktiskt provat att prata med föräldrarna?

Saken är. Det är samma ungar som håller på hela tiden.

Men jag vet vad det är för föräldrar och jag kommer inte prata me dom, och inte läxa upp deras ungar heller, för då får jag 5-6 tusen kusiner efter mig tyvärr.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av andman:

Är det samma ungar som håller på hela tiden? Har du faktiskt provat att prata med föräldrarna?

Saken är. Det är samma ungar som håller på hela tiden.

Men jag vet vad det är för föräldrar och jag kommer inte prata me dom, och inte läxa upp deras ungar heller, för då får jag 5-6 tusen kusiner efter mig tyvärr.

Ahh, vi snackar om invandrare nu(slå mig inte, mods, jag är inte svensk heller), I feel you! Vilken stad bor du i? Här i Malmö är raket-situationen katastrofal, man kan fan inte gå ut i en minut innan en sån där tiger viner förbi

Youtube-proffs
Skrivet av Famest:
Skrivet av Polish:
Skrivet av andman:

Är det samma ungar som håller på hela tiden? Har du faktiskt provat att prata med föräldrarna?

Saken är. Det är samma ungar som håller på hela tiden.

Men jag vet vad det är för föräldrar och jag kommer inte prata me dom, och inte läxa upp deras ungar heller, för då får jag 5-6 tusen kusiner efter mig tyvärr.

Ahh, vi snackar om invandrare nu(slå mig inte, mods, jag är inte svensk heller), I feel you! Vilken stad bor du i? Här i Malmö är raket-situationen katastrofal, man kan fan inte gå ut i en minut innan en sån där tiger viner förbi

Haha, ja ungarna heter inte Erik iaf. Så enkelt e det.

Dom har lite annorlunda syn på detta med pipraketer och vad barn får och inte får göra.

Istället för att säga "Oj där är en hund så skjut inte raketen!" så blir det "ey brorsan sikta på hunden i ÖRAT HEHE WALLA HABIB KEBAB!"

No harsh feelings, jag har inget emot några invandrare eller så, jag är ju själv en ffs


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Polish:
Skrivet av andman:

Är det samma ungar som håller på hela tiden? Har du faktiskt provat att prata med föräldrarna?

Saken är. Det är samma ungar som håller på hela tiden.

Men jag vet vad det är för föräldrar och jag kommer inte prata me dom, och inte läxa upp deras ungar heller, för då får jag 5-6 tusen kusiner efter mig tyvärr.

Ahh, vi snackar om invandrare nu(slå mig inte, mods, jag är inte svensk heller), I feel you! Vilken stad bor du i? Här i Malmö är raket-situationen katastrofal, man kan fan inte gå ut i en minut innan en sån där tiger viner förbi

Haha, ja ungarna heter inte Erik iaf. Så enkelt e det.

Dom har lite annorlunda syn på detta med pipraketer och vad barn får och inte får göra.

Istället för att säga "Oj där är en hund så skjut inte raketen!" så blir det "ey brorsan sikta på hunden i ÖRAT HEHE WALLA HABIB KEBAB!"

No harsh feelings, jag har inget emot några invandrare eller så, jag är ju själv en ffs

Det enda du kan göra är att helt enkelt samla ihop några kompisar, kanske köpa någon billig polisuniform, jaga dom utklädda, och se till att skrämma dom riktigt rejält.

Man ska inte behöva bruka våld hota dom med att skicka tillbaka dom eller nåt sånt, och försök att se till så att dom inte kan känna igen varken röst eller ansikte.

Förhoppningsvis blir kidsen rädda nog nu, en liknande incident har hänt när man var liten och busplingade en massa (typ, 8-10 års åldern), då var det en väldigt alert gubbe för sin ålder som sprang efter oss i minst en halvtimme.

Kan lova att vi inte gjorde något liknande efteråt (Eller ja, iallafall inte på en väääääldigt lång stund, tillräckligt för att få en att växa upp )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är mer emot än för i denna fråga. Ser hellre att det förbjuds bland svensson med smällare etc, än att de brukas på det här sättet som blivit allt vanligare. Som det ändå redan görs som mycket, är det bättre att firande med fyrverkeri anordnas av tillsatt folk i seriös anda och ordnade former. Det är egentligen inte leksaker.

Det är närmast förjävligt att det låts fortgå. Ditt fall, Polish, gör mig inte mindre partisk. Nog för att man håller på och blir surgubbe på unga dar, blott 22, men kommentarer som rising.freerider så enkelt kläcker ur sig bör kritiseras och är emot förnuft.

Bus och pojkstreck, det är nästan onaturligt om man växer upp utan de, men man kan inte stå som rådande förebild om man uppmanar till rena dumheter. Fara för allmänhet.
Så omtalat ämne också, tycker man att polis borde kliva in och ta sådana här fall på allvar. Det finns åtminstone en åldersgräns satt av en anledning.
Så till avrundning av mitt korridorsgnäll måste man undra, vad har hänt med att palla äpplen numera?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172648

mycket intressant och rolig läsningen inom samma ämne


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hatar sånna där snorungar!

knuffa omkull dom.
om dom inte vet vem du är, knuffa hårt och sen spring


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Fram med hagelbössan!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

ta med en egen raket

Medlem
Skrivet av IceMan:

hatar sånna där snorungar!

knuffa omkull dom.
om dom inte vet vem du är, knuffa hårt och sen spring

hahaha kan se mig framför det, någon bara springer fram och puttar till en rejält, för att sen peka, skratta och halvskrika "Tag you're it!" och sen springa iväg på ett väldigt löjligt sätt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

säg till föräldrarna har du inte gjort det förut så vet du inte vad dom kommer säga .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har inte läst alla inlägg så ledsen om jag upprepar någon. Polish, ta alla raketer och smällare och allt annat skit de har på sig - säg till dem att du lämnar tillbaka sakerna till deras föräldrar endast. Sedan när föräldrarna dyker upp så skäll ut dem som fan.

Jag hade nog inte kunnat hålla mig dock, de hade fått stryk där och då.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tyvärr kan du inte göra ett skit utan att råka illa ut själv.


signatur
Youtube-proffs

Ne men det är en kajko situation iaf. Något behövs göras.

Har funderat på att köpa en sån jävla rakete som kostar runt 500 spänn, en riktigt fet. Och om dom skjuter så tar jag fram den och lägger den i ett rör på axeln och går mot dom och skriker massa svordomar samtdigit som jag letar efter tändare.

Antagligen kan det gå bra, eller åt helvete.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Inte speciellt svårt vad du behöver göra ett exempel är vad castro säger.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ring polisen helt enkelt.

3 kap. 7 § ordningslagen (1993:1617)

"7 § Pyrotekniska varor får inte användas utan tillstånd av polismyndigheten, om användningen med hänsyn till tidpunkten, platsens belägenhet och övriga omständigheter innebär risk för skada på eller någon beaktansvärd olägenhet för person eller egendom."


signatur
Medlem

Filma dom och ring soc / snuten.


signatur

yolo

Medlem

tror vi verkligen att snuten gör nåt? det här är sverige people

Medlem

Anmäl att du blev träffad så kanske dom kommer.


signatur

yolo

Medlem

Köp egna raketer och skjut tillbaka. Hade jag gjort.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

tror vi verkligen att snuten gör nåt? det här är sverige people

Nej, men det är ändå viktigt att det finns en registrerad anmälan.


signatur
Youtube-proffs
Skrivet av cammo:
Skrivet av MaLiBu:

tror vi verkligen att snuten gör nåt? det här är sverige people

Nej, men det är ändå viktigt att det finns en registrerad anmälan.

Enkelt, de blir registrerat, men sedan kan man ALLTID krydda till det lite, typ att man blev träffat vid örat och inte kan höra något.. de e allvarligt sånt. Inte typ "dom skjuter på mig men inte träffat."

Man ska säga "ja fick en raket på mig, ja har ingen hörsel på höger öra och ja tror jag blöder.. dom har hotat att döda mig om jag ringer polisen"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Förra året var det några fjortisar som sköt raketer på mitt hus! o.O


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

123
Skriv svar