Förklara meningen med ditt användarnamn.

Inaktiv

Kibb, kommer från Kibberoz som var min absoluta favoritkaraktär i ett RPG.

Medlem

För några år sedan spelade jag Amerikansk Fotboll för Westerbotten Huskies, vilket ledde till att alla i min närhet började kalla mig för Huskie... efter runt två år hade det långsamt förändrats till Hukkie efter att ha tagit en rad andra variationer jag knappt minns


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Heter PiLp för att, jag heter Philip


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

4 polare, Diablo 2, lite väl konstig humor blev:

TixFrix
TrixFix
FixTrix
FrixTix

Dock är detta inte orginalet utan gick under nicket DeZert under ett par år och sen när jag började med #fz-d2 så blev det namn efter Diablo char för att folk skulle se vem det va och det va lite kul sådär, började använda det, folk kunde inte stava och jag kortade ner det. I dagsläget så blir det Tix endast, dock finns det en pappskalle på samma ort som jag som oxå vill heta så.

Så nån mening finns det inte utan mina polare började kalla mig för det.


signatur
Medlem

hade massa idiotnick.. tills jag kom på något som faktiskt passar på mig. Tror jag, kommer inte ihåg så långt bak i tiden.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Marty var upptaget då drog vi dit ett z å x


signatur
Medlem

Brist på fantasi...
Kom på topplistan på ett av alla de arkadspel man spelade i billiardhallen och på stenåldern fick man bara använda tre bokstäver för att ange vem som besatt platsen. Så då jag för tillfället (för att vara lite ballare än andra) lyssnade på Jazz lyckades jag med konstycket att förkorta det till Jaz. Senare kom det spel där man kunde skriva hela sex (!) bokstäver och snilleblixten slog givetvis till - jag var ju (nästan) en man = Jazman...

Jag får kanske inget nobelpris för nicket, men det har i alla fall hängt med sedan '86-87 någon gång

Medlem
Skrivet av Werzion:

(haha, vilket nostalgi-minne jag fick precis, kom på att jag kallade mig Jumper under Quake (1) tiden p.g.a att alla mina skor då var av märket Jumps haha)

Roligt med samma nick , fast av olika anledningar.
Fick mitt nick av polarna för att dom tyckte att jag hoppade onödigt mycket när jag började lira q1 för många år sen. (var inte så jätte vanligt precis där i början att folk stafehoppade) iaf inte bland dom jag lirade med. Men som alla vet så vart ju strafehopp en självklarhet rätt snabbt

Har faktiskt behållt mitt nick sen dess, men nu när jag lirar (som inte är så ofta längre) så är det förkortat till JmpR. Dom få gångerna jag lirar då är det Ra3 som gäller sen många år.


signatur

The real Jmpr Laptop= p4 3.4 : 2048MB DDR2 :100GB ATA100 disk :17"Widescreen :ATI radeon x600 256MB:LightScribe DVD +/-R +/-RW : Win XP home

Youtube-proffs

e från Polen, så i början hette jag Polishboy.. sedan sluta jag vara en Boy och blev en Polish bara


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Medlem

En kompis kom på Jkkb åt mig, kommer från mitt namn Jakob antar jag.

Inaktiv

För att jag är såå schmexig...:heart:

Inaktiv

Hej jag skulle vilja ändra mitt användar namn. Går det ? & isf vart?

Medlem
Skrivet av Polish:

e från Polen, så i början hette jag Polishboy.. sedan sluta jag vara en Boy och blev en Polish bara

du har nog aldrig hört denna förr men..
hur ser man att en bil är från polen?

på lacken!!!

hahahahahhahahahahhahahHAHAHAHAHHAHAHAHHAAHHA


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Fullständiga nicket var tidigare Kaempestore Klösetoffler, men förkortade det vid forumbytet. Tror jag fick idén under någon svenskalektion på gymnasiet för många år sedan, kommer inte ihåg exakt men Norska språket diskuterades.

Medlem

Well, det säger sig lite självt tycker jag. Var, och stark betoning på var, kleptoman när jag var mindre Dock var det oftast mina föräldrar som råkade ut för lite random stölder och fick köpa det tillbala av mig för rimliga summor i pengar eller godsaker

Sen är det en hedring till LonyeCoyte som skrev Kleptomaniac: The-Not-So-Bright Projekt. En parodi på Thief spelet. (som också är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna )


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Mitt nick....simpelt: gillar lamb of god men sen så är det ju klart att det alltid finns nån som heter det så eehh vafan goat of god istället då XD

Medlem

Faktiskt så beror det på detta forum eftersom alla skerv fanboy hit fanboy dit, så då tog jag det Sedan avataren är ju Fanboy (F:et i mitten skvallrar om det)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Mening? Tja, jag är väldigt okreativ vad det gäller namn. Såg filmen Fargo tyckte den var grym, och tänkte det kunde passa som nick. Så jag tog det.

Inaktiv

Heter inte Forevo längre, bara inte orkat byta nick på FZ.

Heter Amstaff (Amstaff_Loyalty på vissa ställen) sen nått år tilbaka..

Forevo kommer från den tiden jag byggde på en Cosworth med Evo styling dv.s Ford + Evo..

Amstaff kommer från min kärlek till dessa hundraser då jag har en sån själv, står igentligen för American Staffordshire Terrier..

har haft antisocial sen 94 i olika sammanhang

sjalva namnet ar taget fran en Anthrax-lat med samma titel, lat coolt da nar man va 14 och det har hangt med anda sedan dess

98 nar jag borjade med q2 sa var det ANTISOCIAL! som gallde, men senare sa gick jag tillbaka till lowecase och utan !

korde ett tag en annan variant, antizoozijaal - den hanger fortfarande med ibland - men man har lagt online-livet bakom sig for tillfallet

denbästaantisocial tog jag for att jag glomde mitt losenord eller nat till mitt riktiga konto - anvander inte detta namn nagon annanstans an har pa fz.

Medlem

skulle spela Dungeon Siege på ett LAN och när jag skapade min gubbe så blev det en väldigt hårig sak som jag tyckte såg ut som en Boo the Bearclaw. tyckte bearclaw lät tufft så jag började använda det istället för Shiva (som jag tog efter guden)

det känns inte riktigt lika tufft längre men det duger till att ha i spel och på forum


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Kunde inte komma på något bättre namn, dessutom har jag hetat detta namn på alla spel jag har spelat


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

Börjande använda urken på en tid då alla hade typiska l33t nick. Det lät ganska kul och fult och stod ut ifrån mängden och det gilla jag.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av IceMan:

ifs, alla har rätt å fel. MaxH hette förut MaXHeadroom, visste inte ens att han hadde kortat ner det

Stämmer bra det. Han hette så som du säger.

Ville till en början bara heta hamster då jag haft ett par styckna och ville samtidigt hedra de små liven. Namnet var upptaget så något personligt tillägg skulle fram och ett tankesvammel om ost, som jag för övrigt också gillar, resulterade i nonsensordet ostmjuk.

Ta daaaa!

Medlem
Skrivet av sno0zer:

hade massa idiotnick.. tills jag kom på något som faktiskt passar på mig. Tror jag, kommer inte ihåg så långt bak i tiden.

Haha, kommer fan ihåg när vi spånade nick till dig inte i detalj, men överlag ah vilken tid.
Vi måste Lana.

Nu vet jag inte om jag redan svarat i denna tråd.. (haha...) men iaf så gör jag det igen isåfall.

Behövde likt alla andra ett tufft nick och jag var/är lite glömsk ibland och tyckte SeniiL såg riktigt tufft ut
Körde rätt hårt med Mushkka förut, lät också riktigt awsome vid stunden


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Mitt nick fick jag från nån trailer till Halo, då nån hette Achronos. Tycker det inte att det är allt för snyggt namn, men som sagt, man blir ett med sitt nick efter ett tag.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Vi är väl dryga dussinet Christoffrar i min umgängeskrets så det är inte många av oss som faktiskt kallas det. I mitt fall kallas jag Sernert vilket jag oxå använder som nick för enkelhetens skull. Har väl haft det som nick i en 10 år nu.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

hittade på shrudder när jag skulle göra en ny användare i bf2.

använder det även på xbox live!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har kallat mig "NisseHult" sedan jag började spela Q1. Sedan dess har det bara hängt med i alla möjliga sammanhang. De flesta andra använde nicks som skulle låta tuffa så jag tänkte tvärtom för att ha något som stod ut.
Namnet som sådant kommer från en känd svensk sketch från 60-talet med bl a Margareta Krook och Lars Ekborg. Vet inte riktigt varför jag fastnade för just detta.
Fast repliken: "Vem f*n är Nisse Hult?" kanske spelade in...

Skriv svar