Hur står du ut?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Man kan ogilla amerikansk utlandspolitik, bristande miljöengagemang, dumma vapenlagar och sneda politiker, det är helt ok. Att dra ett helt land över en kant dock signalerar bara dumhet.

Det kommer förmodligen alltid att finnas en världspolis, en nation som är störst, bäst och vackrast - personligen är jag tacksam för att det är USA.

Tja, om man antar att alternativen är Kina, Ryssland Iran, Nigeria eller liknande, så visst, världen skulle kunna vara en mycket mörkare plats än den är idag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av CastorFiber:

Man kan ogilla amerikansk utlandspolitik, bristande miljöengagemang, dumma vapenlagar och sneda politiker, det är helt ok. Att dra ett helt land över en kant dock signalerar bara dumhet.

Det kommer förmodligen alltid att finnas en världspolis, en nation som är störst, bäst och vackrast - personligen är jag tacksam för att det är USA.

Tja, om man antar att alternativen är Kina, Ryssland Iran, Nigeria eller liknande, så visst, världen skulle kunna vara en mycket mörkare plats än den är idag.

Iran, nigeria? De har ju inte ens el i de länderna!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Hjälp mig.

Hjälpen är på väg, Hukkie to the rescue:

Döda för rätt sida? I krig finns för det mesta inte rätt eller fel sida.

USA ställer till med en massa helvete i Irak just nu, men lets face it, att ta ner Saddam var nödvändigt, att slå tillbaka mot terroristerna var nödvändigt också.

Säger inte att det gjordes på ett riktigt bra sätt, men var så snäll och ge exempel som skulle vara bättre för att åstakomma detta, och det ska vara genomförbara och realistiska exempel.

Det är aldrig rätt att stampa in i ett land och trampa rakt över civilbefolkning och sådant, men man kan inte låta diktatorer och terrorister göra som de vill och sedan bara säga "Okej, det gör inget, vi kan ju inte ge igen för det skulle finnas risker för oskyldiga, då skulle de som skiter fullständigt i dessa oskyldiga kunna göra vad de vill utan risk.

Spel fokuserar på USA som the good guy mycket eftersom de deltar aktivt i konflikter med länder i arabvärlden, och även om de arabiska soldaterna är reko folk så färgas deras rykte av mycket mer barbariska metoder av träning, förhör och avrättningar, och du kan inte göra spel med de inläggen och förvänta dig att det ska bli populärt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ice har en fråga.

hur kan folk säga ordet "terrorist" och kalla sig objektiv?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ice har en fråga.

hur kan folk säga ordet "terrorist" och kalla sig objektiv?

Greger svarar.

Terrorist är helt enkelt en (oftast "fienden") som använder terror i sina attacker, dvs attackerar civila och "oskyldiga" (allting är väl relativt, men dom som inte har gjort något aktivt mot "fienden") med hjälp av diverse skräckattacker, bussar som sprängs, flygplan som sprängs, katter som sprängs, ja allting för att sätta skräck i folket.

Det enda som skiljer usama från västvärldens attacker är väl att 'vi' har uniformer på oss och dödar allting som anses vara fientligt medans usama helt enkelt ger igen med samma mynt fast på ett "osjysstare" sätt, hur man nu kan kalla bombning från rymden sjysst.

Kanske bara är en massa rappakalja det där, men hoppas det blev lite klarsyn


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ice har en fråga.

hur kan folk säga ordet "terrorist" och kalla sig objektiv?

Är det nån som kallat sig objektiv? Jag tycker det verkar vara en massa förstå sig på-are och åsiktsnarkomaner i vanlig ordning. Dylika är sällan objektiva.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Tetris||:
Skrivet av Gullefjun:

Sök hjälp.

+1

+2

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Fel sida?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ice har en fråga.

hur kan folk säga ordet "terrorist" och kalla sig objektiv?

Ingen är objektiv rakt av, det spelar ingen roll om folk säger att de är det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

Ice har en fråga.

hur kan folk säga ordet "terrorist" och kalla sig objektiv?

Greger svarar.

Terrorist är helt enkelt en (oftast "fienden") som använder terror i sina attacker, dvs attackerar civila och "oskyldiga" (allting är väl relativt, men dom som inte har gjort något aktivt mot "fienden") med hjälp av diverse skräckattacker, bussar som sprängs, flygplan som sprängs, katter som sprängs, ja allting för att sätta skräck i folket.

Det enda som skiljer usama från västvärldens attacker är väl att 'vi' har uniformer på oss och dödar allting som anses vara fientligt medans usama helt enkelt ger igen med samma mynt fast på ett "osjysstare" sätt, hur man nu kan kalla bombning från rymden sjysst.

Kanske bara är en massa rappakalja det där, men hoppas det blev lite klarsyn

Det vettigaste någon har kläckt ur sig i tråden :D! Håller med till hundra procent :).

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Fel sida?

Den onda sidan. Klarar att spela som de låtsats onda som i Star Wars men överlever inte usa. Hur gör du det?

Menar du att alla i hela usa är onda??


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

finns ingen fel sida i spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av BULP:
Skrivet av CastorFiber:

Man kan ogilla amerikansk utlandspolitik, bristande miljöengagemang, dumma vapenlagar och sneda politiker, det är helt ok. Att dra ett helt land över en kant dock signalerar bara dumhet.

Det kommer förmodligen alltid att finnas en världspolis, en nation som är störst, bäst och vackrast - personligen är jag tacksam för att det är USA.

Tja, om man antar att alternativen är Kina, Ryssland Iran, Nigeria eller liknande, så visst, världen skulle kunna vara en mycket mörkare plats än den är idag.

Iran, nigeria? De har ju inte ens el i de länderna!

kan förstå att du tror det även om det var menat som skoj men det som är rätt intressant är att iran skulle klara sig så otroligt mycket bättre om deras el slogs ut än här i sverige tex, jag kommer ihåg när elen slogs ut här där jag bor(bor i stockholm kista, kommer ej från nån bondhåla) så fick militären komma och dela ut mat och annat till folk i centrum och halva den delen var lamslagen, det hände ett antal brott under dessa 3 dagar vilka var inbrott våldtäkt personrån bla.

Medlem

Storstäder för extremt stora problem när strömmen går, och nyheterna pumpar ut som om alla håller på och dör när det händer.
Men när strömen går på landet äre inga medier som bryr sig

sen klarar man sig mycket bättre på landet.
nån brunn att hämnta vatten ifrån, vedspis, värme-ved osv..
eller så tar man fram elverket och sätter det på traktorn.
underbart, då njuter man som faan och skrattar åt stadsborna som sitter där i sina hålor och gnäller :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Bateman:

kan förstå att du tror det även om det var menat som skoj men det som är rätt intressant är att iran skulle klara sig så otroligt mycket bättre om deras el slogs ut än här i sverige tex, jag kommer ihåg när elen slogs ut här där jag bor(bor i stockholm kista, kommer ej från nån bondhåla) så fick militären komma och dela ut mat och annat till folk i centrum och halva den delen var lamslagen, det hände ett antal brott under dessa 3 dagar vilka var inbrott våldtäkt personrån bla.

Folk i en "bondhåla" klarar sig nog bättre än folk i kista när det är strömavbrott. Många har fått vara utan el i flera månader här i småland och jag tror inte de har rånat eller våltagit någon...

Vad har detta men något att göra?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Bateman:

kan förstå att du tror det även om det var menat som skoj men det som är rätt intressant är att iran skulle klara sig så otroligt mycket bättre om deras el slogs ut än här i sverige tex, jag kommer ihåg när elen slogs ut här där jag bor(bor i stockholm kista, kommer ej från nån bondhåla) så fick militären komma och dela ut mat och annat till folk i centrum och halva den delen var lamslagen, det hände ett antal brott under dessa 3 dagar vilka var inbrott våldtäkt personrån bla.

Folk i en "bondhåla" klarar sig nog bättre än folk i kista när det är strömavbrott. Många har fått vara utan el i flera månader här i småland och jag tror inte de har rånat eller våltagit någon...

Vad har detta men något att göra?

ingenting, ville bara upplysa dig om detta

Medlem

Det jag upprörs över i den här tråden är att ingen har påpekat om det verkligen är oljan USA är ute efter...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Det jag upprörs över i den här tråden är att ingen har påpekat om det verkligen är oljan USA är ute efter...

varför påpeka nått som alla redan vet?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bevis tack!

Edit: Magisk nummer av inlägg du hade IceMan. 10101


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Ganska komiskt att usa spelar ett dubbelspel.
å ena sidan så försöker storföretag och oljebolag förhindra produktion och utveckling av elbilar.
å andra sidan ska världen räddas från global uppvärmning men den enda som verkar bry sig är Al Gore i usa.
usa är ett sjukt land där utvecklingen av alternativa bränslen förhindras.

så man får väl hoppas att jänkarna dör ut väldigt fort, avgaserna, allt fett dom vräker i sig och alla galningar som skjuter ihjäl varandra hjälper till att hålla antalet dårar nere


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

att dom är feta visar ju min snygga avatar
en fet jänkare som har damp.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Bevis tack!

Edit: Magisk nummer av inlägg du hade IceMan. 10101

aa vet! känns helt skumt, som om man var nån bot eller nått


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Du har rätt med många saker i ditt inlägg, men att "hata" är ett väldigt starkt ord, och kan man sin världshistoria är det uppenbart att inga av oss (länder) är några änglar. Vi har skövlat och dödat och dödat mer för att få det som vi vill ha. Spel och stories skapas och "förtrollar" människor med olika saker; jag själv tänker inte på att han eller hon är arab i spelet, "judar" - "jänkar" osv... Skällsord förekommer inte i mitt huvud när jag ser antagonisterna våndas. Jag vet att det är ett spel och det symboliserar något, men jag tar det aldrig för verklighet...

Medlem
Skrivet av depthless:

Du har rätt med många saker i ditt inlägg...

Som vad tex?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Storstäder för extremt stora problem när strömmen går, och nyheterna pumpar ut som om alla håller på och dör när det händer.
Men när strömen går på landet äre inga medier som bryr sig

sen klarar man sig mycket bättre på landet.
nån brunn att hämnta vatten ifrån, vedspis, värme-ved osv..
eller så tar man fram elverket och sätter det på traktorn.
underbart, då njuter man som faan och skrattar åt stadsborna som sitter där i sina hålor och gnäller :>

Fan finns det inget fps där man spelar som bonde? Högaffel, sketen musik från en sliten kristallmottagare, traktorn som "pansarvagn", etc.. vore ju kalas nåt lite i stil med stubbs the zombie.

Inaktiv

Redneck Rampage?

Medlem
Skrivet av teX:

Redneck Rampage?

Du hann före mig med några timmar bara ^^ Tänkte precis samma sak då jag läste posten ovan din.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

haha underbart får göra ett sånt spel, RR är ju lite gammalt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Notumforce:

finns ingen fel sida i spel

Jo den andra sidan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Notumforce:

finns ingen fel sida i spel

Jo den andra sidan.

COD skulle bli väldigt trist med bara ett lag...


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem
Skrivet av Netstroyer:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Notumforce:

finns ingen fel sida i spel

Jo den andra sidan.

COD skulle bli väldigt trist med bara ett lag...

Han spelar kanske bara ryssland/tyskland banorna den där... harnesswarrior.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar