Xbox 360 vs Ps3? Va tror ni?

Medlem

Är jag den enda som tycker att det är fett orättvist att använda ett spel, som antagligen är gjort för xbox 360 och SEDAN portat till ps3 för att mäta ps3ans kraft? BS säger jag bara


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Men är det så det är då? Jag säger inte att det INTE är det men vet man att det är "portat" bara för att det släpptes först till 360n?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

portning borde vara portförbjuden

Medlem

skaffade en 360 förra månaden och är hitils riktigt nöjd, roliga spel och inga problem för min del.
PS3 kan dom ju glömma man pröjsar 6000kr för, hoppas man hittar ett kap på tradera eller nått som jag tycker jag gjorde med 360n.

mycket nöjd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2650

En bit ner på sidan finns en Comparison Vs XBox360, PS3 o Wii. Kul att se men rent grafikmässigt så känns 360 o PS3 likvärdiga, förutom att PS3 har ljusare bild. Wii ser inte så kul ut.

Slutsats; 360 såg snyggare ut. Mer högupplösta texturer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Här har ni en bra jämförelse, ps3 får ju pisk i nästan varenda spel förutom tiger woods..

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Här har ni en bra jämförelse, ps3 får ju pisk i nästan varenda spel förutom tiger woods..

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html

Ser mer ut som om de behöver anpassa kontrasten, ljusheten på TVn samt att nån PS3-bild är oskarp (kameran/fotografen).
Detta är ju portningar så det är klart att det ser nästan likadant ut dessutom.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av SWEBarb:

Här har ni en bra jämförelse, ps3 får ju pisk i nästan varenda spel förutom tiger woods..

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html

Ser mer ut som om de behöver anpassa kontrasten, ljusheten på TVn samt att nån PS3-bild är oskarp (kameran/fotografen).
Detta är ju portningar så det är klart att det ser nästan likadant ut dessutom.

Blir mer och mer besviken på PS3. ta FN3 tex släpptes ju för nästan ett år sen på Xbox360 + att dom har haft ett år längre utvecklingstid på PS 3 coh det ser ÄNDÅ bättre ut på Xbox versionen. betala 6000 spänn för det? nej tack...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Ja å dels så är PS3 antagligen svår att uttnyttja dens prestanda precis som ps2 men lite pinsamt ändå att så som sony skrytit hur kraftfull den är me blu ray å allt ändå har jag inte sett nåt spel eller bild som ska vara snyggare än det snyggaste 360 spelet idag.

Inaktiv

Haha , lätt för mej . Jag gillar inte xbox överhuvudtaget men när 360 kom ut så köpte jag ju deet självklart och jag håller med. HELT JÄFLA VÄRDELÖST:S tkr nog ps3 kmr va mkt bättre , haha sålde mitt 360 med 4 spel för 1100 ;D

Medlem
Skrivet av Jo3Y__:

Haha , lätt för mej . Jag gillar inte xbox överhuvudtaget men när 360 kom ut så köpte jag ju deet självklart och jag håller med. HELT JÄFLA VÄRDELÖST:S tkr nog ps3 kmr va mkt bättre , haha sålde mitt 360 med 4 spel för 1100 ;D

Ahehehe! Hej på dig med.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Jee
Medlem

John_closedown: Vilket/vilka spel spelade du?


signatur

Eller inte?

Youtube-proffs
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Jo3Y__:

Haha , lätt för mej . Jag gillar inte xbox överhuvudtaget men när 360 kom ut så köpte jag ju deet självklart och jag håller med. HELT JÄFLA VÄRDELÖST:S tkr nog ps3 kmr va mkt bättre , haha sålde mitt 360 med 4 spel för 1100 ;D

Ahehehe! Hej på dig med.

Idag, så kastade jag 3500 kronor från bilen i 150 knyck! WOOO! silken rush, och vad glad jag är för det


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

vilket tycker ni är värdast att lägga pengarna på? ps3 eller xbobx 360

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

vilket tycker ni är värdast att lägga pengarna på? ps3 eller xbobx 360

360'n och PS3'an skiljer sig inte så stort grafikmässigt, men hårdvaran i PS3'an är en aning bättre. I princip lika bra konsoler, PS3'an kostar dock det dubbla som 360'n. Därför är det värdast att köpa en 360!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av david_dellblom:

vilket tycker ni är värdast att lägga pengarna på? ps3 eller xbobx 360

360'n och PS3'an skiljer sig inte så stort grafikmässigt, men hårdvaran i PS3'an är en aning bättre. I princip lika bra konsoler, PS3'an kostar dock det dubbla som 360'n. Därför är det värdast att köpa en 360!

Och vi får inte glömma dom otroligt bra spelen till 360. Så som Gears of War, PGR3 för att nämna några och sen har vi uppkommande Halo 3, Mass Effect.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

men eftersom ps3 inte ens har kommit så kan vi ju inte jämföra än!

Medlem

Kommit har den. Bara inte i Europa. Just nu kan vi bara jämföra recensioner känns det som dock.


signatur

Videomupp

Inaktiv

är det verkigen någon stor skillnad mellan dessa 2 konsoller eler?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

är det verkigen någon stor skillnad mellan dessa 2 konsoller eler?

Grafikmässigt: Nej
Hårdvaran: Ingen i Europa som vet än

Kolla t.ex. på denna video, de jämför grafiken på CoD3 med XBox 360, PS3 och Wii.

Länk


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Notera att skillnaden inte är så stor än så länge. Vad framtiden bär med sig är omöjligt att säga. Som det ser ut nu så ser PS3:ans bästa spel som 360ns nuvarande, och 360n har tillverkarna lärt sig nu. Får se hur PS3 blir då dem lär sig den.


signatur

Videomupp

Inaktiv

visste ni att microsoft har ider om att tillverka en ny konsoll?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

visste ni att microsoft har ider om att tillverka en ny konsoll?

Källa?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

http://www.gametrailers.com/vs.php?ep=1&hd=1 <-- här har vi en bra jämförelse. Båda spelen ligger i Toppskiktet till respektive konsoll.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

http://www.gametrailers.com/vs.php?ep=1&hd=1 <-- här har vi en bra jämförelse. Båda spelen ligger i Toppskiktet till respektive konsoll.

360'n ser grymt mycket bättre ut!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

mm men om ca 1 år då är det dubbelt så bättre grafik än xbox 360

Medlem

Xbox 360 = Suck Ps 3 = vet inte fast verkar mycke bättre än xbox 360;)

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av david_dellblom:

visste ni att microsoft har ider om att tillverka en ny konsoll?

Källa?

Har också hört det någon gång. Dom planerade på att släppa den 2010 eller 2012.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av david_dellblom:

visste ni att microsoft har ider om att tillverka en ny konsoll?

Källa?

Har också hört det någon gång. Dom planerade på att släppa den 2010 eller 2012.

Bah, ett bra tag tills dess. :]
Längtar inte det minsta efter nya boxen. Så jäfla goa kommande spel till 360'n ju!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

360 n är riktigt billig nu,
köpte min xbox 360 premium eller vad den nu igen heter, med hd, headsett och allt det för bara

3.300 på Siba i göteborg,
och det var för 3 veckor sen. alltså före all rea hysteri

inte så tokigt pris.

och för min del så skiter jag fullständigt i vad det står på en konsoll vad den heter, sålänge det finns bra å roliga spel så kvittar det om det står typ,

Bedrups superdupermaskin
eller nåt annat på den.

spelen är alltid vikigast, namnet på konsollen är det inte.

123
Skriv svar