Nintendo patenterar walkthrough-teknik
typ senaste prince of persia där en liten globe visade vägen, som om det vore svårt att följa en spikrak väg från A till B. offtopic, på tal om senaste pop, vilket skit spel
Men det har redan en liknande funktion.
Hur tänkte Nintendo nu?
Eller dem spelar inte spel som inte kommer till Wii eller DS?
Alltså att det skulle vara som en "snitsad linje" är ju helt fel.
Det är en funktion som man kan aktivera om man själv vill det. Du kommer knappast bli tvingad att använda det.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...
:B ?
Annars tycker jag det är en onödig tjänst. De flesta tittar upp walkthroughs på nätet men men..
Visst, men det är fan så mycket enklare och snabbare om det finns inbyggt i spelet.
Det finns kartor över områden i spel på nätet också, tycker du man ska sluta ha dem i spelen för det?
haha, tja efter ett halvår hade jag iaf sett lite på nätet iaf :b
Detta har de redan utfört till nära nog perfektion i Metroid Prime.
Och ett stort bu för mjukvarupatent.
Jag måste vara sjuk... Satt och garvade åt det där ett tag -.-
Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"
Man har ju fortfarande ett val, ni som klagar verkar ju vara rätt så inställda på att man _MÅSTE_ använda sig av hjälpen enbart för att den finns.
Väljer man att inte tänka själv så får man väl skylla sig själv om man blir uttråkad av spelet, eller tycker att det är för lätt.
Varför ska de söka patent på en sån här ide ? Om den är tillräckligt bra för att söka patent på så borde den vara tillgänglig för alla !
Sluta sprida din kommunistiska propaganda här. Klart Nintendo ska patentera en teknik de tror att de har ekonomisk vinning av.
nog för han uttryckte sig klumpigt, men din åsikt är fan vad som är fel med dagens samhälle.