Nintendo patenterar walkthrough-teknik

KoP
Medlem

Hurra! Nu behöver man inte tänka själv när man spelar. Bara följ den snitslade linjen så löser sig allt. Gillar icke.

Inaktiv

typ senaste prince of persia där en liten globe visade vägen, som om det vore svårt att följa en spikrak väg från A till B. offtopic, på tal om senaste pop, vilket skit spel

Medlem
Skrivet av Desmin:

typ senaste prince of persia där en liten globe visade vägen, som om det vore svårt att följa en spikrak väg från A till B. offtopic, på tal om senaste pop, vilket skit spel

Men det har redan en liknande funktion.

Hur tänkte Nintendo nu?
Eller dem spelar inte spel som inte kommer till Wii eller DS?

Medlem

Alltså att det skulle vara som en "snitsad linje" är ju helt fel.
Det är en funktion som man kan aktivera om man själv vill det. Du kommer knappast bli tvingad att använda det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nimr0d:

Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...

www.google.com

:B ?

Annars tycker jag det är en onödig tjänst. De flesta tittar upp walkthroughs på nätet men men..

Visst, men det är fan så mycket enklare och snabbare om det finns inbyggt i spelet.

Det finns kartor över områden i spel på nätet också, tycker du man ska sluta ha dem i spelen för det?

haha, tja efter ett halvår hade jag iaf sett lite på nätet iaf :b

Medlem

Lite trist grej tycker jag då det tar bort hela aspekten av att klura ut hur man ska gå vidare...för finns hjälpen att få så kommer ju folk ta till den över minsta problem. Kanske bra ide men den kommer nog inte funka så bra i praktiken.

Medlem

Jag håller med Bjosarn! Om ni inte vill använda det, så låt bli!

Men jag kan tänka mig att det finns en hel del yngre spelare som blir glada åt det här!

Dock så tycker jag inte att man ska patentera det...

Medlem
Medlem

varför inte patentera lathet när de ändå är i farten? hur svårt är det att googla?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Denna form av mjukvarupatent är skit.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...

Youtube har alla guider du behöver. Jag var tvungen att utnyttja dem. Fastnade ganska mkt i spelet :/ skit svårt ju!


signatur

Rawr

Detta har de redan utfört till nära nog perfektion i Metroid Prime.

Och ett stort bu för mjukvarupatent.

Medlem

Jag måste vara sjuk... Satt och garvade åt det där ett tag -.-


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Förstår inte hur man kan ta patent på en sån sak, finns väl redan spel som har en sån funktion?

Medlem

Kan man ta patent på en "galen mätare" så finns det nog inga gränser
Vänta på avgifter för att andas eller sova, bara en tidsfråga.

Medlem
Skrivet av FZ:

far till hyfsat kända serier som Super Mario och Zelda.

Ta inte i så ni spricker

Medlem

patent? kom igen!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Larvigt. Och inte är det väl så att man behöver någon form av hjälp i dagen spel ändå, det är ju löjligt hur enkelt och kortvarigt allt är nu för tiden.

Jag tror jag ska följa trenden och patentera "play"-knappen!

Inaktiv

Då kan man ju bara sittta ner hela spelet och äta lite mat medans man kollar på datorn.

Visst är det bra för dom som inte klarar vissa delar/nivåer men vad är annars spelen till för?
Man köper ett spel och där sitter man hela spelets gång.

Medlem

Man har ju fortfarande ett val, ni som klagar verkar ju vara rätt så inställda på att man _MÅSTE_ använda sig av hjälpen enbart för att den finns.
Väljer man att inte tänka själv så får man väl skylla sig själv om man blir uttråkad av spelet, eller tycker att det är för lätt.

Inaktiv
Skrivet av pikzel:
Skrivet av Mptr:

Varför ska de söka patent på en sån här ide ? Om den är tillräckligt bra för att söka patent på så borde den vara tillgänglig för alla !

Sluta sprida din kommunistiska propaganda här. Klart Nintendo ska patentera en teknik de tror att de har ekonomisk vinning av.

nog för han uttryckte sig klumpigt, men din åsikt är fan vad som är fel med dagens samhälle.

12
Skriv svar