Roliga citat från dina vänner och bekanta

Medlem

En före detta arbetskamrat (OBS. 39 år) råkade slå sitt huvud på en stålställning av klantighet. När han håller sig för huvudet, ojar han sig och säger "Jag måste lära mig att det är en fabrik jag jobbar på". Det ögonblicket var priceless kan jag säga:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Kompisen Hernan hoppar på mig från ingenstans i skolan och säger högt: "Ja här är då Hannes, min make, som jag brukar mata med bananer!"


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Vi pratade om fattigdom på en lektion i skolan, vi kom in på vattenbristen i många u-länder och dylikt. Läraren förklarar att i kenya använder man i snitt 3 liter vatten per dag.

Varpå en tjej i klassen utbrister:

"Vadå,3 liter på hela landet?"

Medlem

Hej nu hade jag tänkt att dela med mig några roliga citat hade tänkt börja med mig själv:

För ett par år sen då man inte var så haj på det där med tjejer och inte förstod så mycket. I allafall när jag och några vänner var ut på krogen så dansade jag väldigt mycket och tight med en tjej hela kvällen lång hon hängde efter mig hela tiden och så viskar hon i mitt öra på dansgolvet "jag är ensam hemma ikväll" och jag svarar: "jaha" ingenting hände var och en gick hem till sig..

I somras på en fest när vi var några stycken och så när det närmade sig utgång och när gänget travade iväg. När vi gick där på gatan ena gänget lite längre fram och så jag plus en kompis och två tjejer så gick min kompis framför tjejerna och drog ner gylfen och stack ut fingret i gylfen och sa: "sluta giddra och ta den i munnen"

En annan gång i somras hängde jag med en kompis som har fått en och annan tjej i säng och är så kallat en "player". Det hade inte gått på bra för mig att ragga tjejer så jag var lite nere och då sa han nu du Johan nu ska vi gå och ragga tjejer och det var väldigt mycket folk ute då så jag följe med honom på en rundtur. Dom två första vi gick fram till och han surrade på rätt bra och så frågar han en utav dom: "är du singel" Hon svarar: "Nej" Han säger: "Vad synd för då kommer du att vara otrogen ikväll" hon säger inte så mycket, det blev väl inte så mycket napp där och vi travar vidare. När vi satt på en parkbänk och surrade så kom det fram två bekanta tjejer och surrar med han. Lite senare säger dom: "vi ska dra nu vi ska ut och gå vi måste röra på oss" Han säger: "nämen det räcker med att ni gå ett varv runt den där gräs plätten ni kommer få mortition av mig inatt så det räcker och bli över" Jag diggar hans raggnins repliker dom är stenhårda 8)

Medlem

bäst och skriva medans man kommer ihåg.
min tjej sa precis

"sluta titta på mina hål"

syftar på hål i en t-shirt hon lånat av mig, då man kan se om det bakom innefattar en b-h eller ej.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

bäst och skriva medans man kommer ihåg.
min tjej sa precis

"sluta titta på mina hål"

syftar på hål i en t-shirt hon lånat av mig, då man kan se om det bakom innefattar en b-h eller ej.

HAHAHA! Priceless.

En tjej som gick i min klass för länge sedan. Det här händer på en geografilektion på gymnasiet.

"Men asså, e inte typ Tunisien Asiens huvudstad?"

Samma lektion fick hon även i uppdrag att peka ut Stilla Havet på en världskarta.

Hon börjar med att peka på Svarta Havet, när klassen garvar åt henne ändrar hon sig snabbt och pekar på Indiska Oceanen för att sedan återigen ändra sig och slutligen bestämma sig för att Medelhavet är Stilla Havet.

Hon är brunett men jag har för mig att hon färgat håret blont på den tiden.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

underbar trådd detta! kan jag skriva in saker medans det händer:)

Var och släkte lampan i köket, och gick sen in i dator rumet och sa "det ska vara släkt här med" och släkte lyset.

Då säger Lea:
"Men jag blir liten då"

? va


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Var nån tjej i min förra klass som saknade lite hjärnceller... Vår lärare stod och pratade ett tag om historia. Kommer inte ihåg exakt vad vi höll på med, rommarriket kanske. Han ber oss att slå upp boken, så han kan visa ett par bilder där och då brister tjejen ut: "vaddå, har vi geografi elle'?" Alla bara stirrade... Hon sa det på fullaste allvar också.

Medlem

Tja det verkar ju vara på mode med sköna citat från lektioner, så jag stämmer väl in.

Samhällslektion, debatten om ungdomsvåldet har gått varm i typ tjugo minuter. Någon kläcker ur sig att de mentala spärrarna släpper när man blir full och att lite striktare regler för alkoholkonsumtion bland personer under arton skulle vara bra. En snubbe i klassen reagerar riktigt starkt på det påpekandet. Högt utbrister han:
"Vadå?! Man kan väl inte förbjuda ungdomar att köpa sprit!?"


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Vaddå? Tjejer har väl inget rövhål?

Typ som en snubbe i min klass som blev skitförvånad under sexualkunskapen och sa "Vadå de e väl bara tjejer som har ett anus?"

Snubben blev blev kallad "Onkel Anus" ett tag efter den tabben plus ett roligt utal av oncle på franskan ;P


signatur

I'm the best around...

Medlem

"Vad är det för jävla telefonnummer till Internet, nu igen?"

en kompis konfigurerar sin första dator för att komma ut på nätet, han menade sin ip-adress


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Under en sexualkunskapslektion, läraren hade precis avslutat en mening där hon sa att vissa kvinnor i Afrika får sy igen vaginorna tills dom har gift sig(!?), vilket hon tyckte var hemskt och gnatade lite om det...

Efter ett tag så sa en kompis med en jätte allvarlig min: "AHA men vafan, då måste dom sy igen röven med!!!"

Min kompis pappa efter att han har sett sagan om ringen på dvd:

"Duuueee Alexander, hur fan var det man spolade tillbaks dom här förbaskade dvd skivorna igen!?"


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Tja, en klassiker är väl en kompis som efter en felsägning bestämt hävdade att han "sa fel men menade rätt"

Vidare frågade en kompis pappa oss om han fick stänga ned "spela in bandinspelningen" på datorn, d.v.s. Fileplanets downloadmanager


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Polare i tlfn tidigare idag. " Hade han aids då? " Jag : " Nej . "

Polare: " fan. "

*klick*

Inaktiv

En polare stod och sov i baren på ett ställe när vakten knackade honom på axeln och sa att han skulle skärpa sig. Men han bara satte fingret mot munnen och sa: Sscchhh! sen blev han utslängd. Ha ha!

en annan kompis hade en brud som droppade idiotiska kommentarer nog att fylla en bok. Hon frågade om vi var på västkusten när vi var i västervik, och när vi skulle dra till Thailand ville hon att pojkvännen skulle ta en aidsspruta utifall att...

Själv var jag wasted på Bali och sa när jag mådde jävligt dåligt, sängliggande en dag, att polarna inte skulle röra mig eller tracka mig om jag så sket på mig.

Då skriker Fredde: Du måste ju försvara ditt bajs!!!

Youtube-proffs

När jag och en kompis blev stoppade av polisen i min bil
(http:\\hem.bredband.net\adrbla\Rally5.jpg)

När polisen omringande bilen, och öppnade dörrarna, samtidigt som dom lös på min kompis mammas goda "äppelkaka" som låg i en bädd av folie och fryspåse, så sa min kära vän :

"SHIT! HASCHET!"

Polisen skrattade gott.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

På min studentskiva var det två stycken som var nykterister och bara drack läsk. Den ena gick ut för att ringa men fick inte komma in igen för att vakten tyckte han var för full.

Inaktiv

En släkting sa:
- Vad är det för likhet mellan stockholmare och spermier??
- Det finns en jävla massa av dom men det är inte många det blir folk av!

Medlem

Idag på jobbet så slutade en maskin att fungera så den stod stilla.

Jag: Du jag tror att den är trasig.

Min arbetskamrat: Vadå då?

Jag: Den fungerar ju inte.

Min arbetskamrat.: Nehe det menar du inte det var ju bra att du konstaterade det

Medlem

Min polare på baksmällan...

- Helt random nu men... Vad heter dom där små blåa bären?

Vad Fan heter dom små blå bären?!!

Eller denna en annan polare sa, mitt på naturkunskapslektionen...

- Det finns väll ben i k*ken?
-Nej! Haha!
-Men.. Hur kan den annars bli så hård?!
(Vid detta tillfälle var stackaren ca 15 år gammal).

Och den bästa han någonsin han gjort...

För mycket längesedan....

-(Jag) Fan vad sugen jag är på spelet Outlaws...
-(Danny) Jag har det hemma!
-Ofan, Men jag kommer med skiva så bränner vi det!
-Nej, det behövs inte, det får plats på en diskett!
-Coolt, Men ta med det imorgon!
-Sure thing...

Nästa dag kom han med disketten.
Ivrig som jag var när jag kom hem stoppade jag disketten i floppyn. Gissa vad jag hittar när jag dubbelklickar på A: ?

"Genväg till Outlaws.exe".

Medlem
Skrivet av Reaction:

-(Jag) Fan vad sugen jag är på spelet Outlaws...
-(Danny) Jag har det hemma!
-Ofan, Men jag kommer med skiva så bränner vi det!
-Nej, det behövs inte, det får plats på en diskett!
-Coolt, Men ta med det imorgon!
-Sure thing...

Nästa dag kom han med disketten.
Ivrig som jag var när jag kom hem stoppade jag disketten i floppyn. Gissa vad jag hittar när jag dubbelklickar på A: ?

"Genväg till Outlaws.exe".

Frågan är vem av er som var rolig?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Reaction:

-(Jag) Fan vad sugen jag är på spelet Outlaws...
-(Danny) Jag har det hemma!
-Ofan, Men jag kommer med skiva så bränner vi det!
-Nej, det behövs inte, det får plats på en diskett!
-Coolt, Men ta med det imorgon!
-Sure thing...

Nästa dag kom han med disketten.
Ivrig som jag var när jag kom hem stoppade jag disketten i floppyn. Gissa vad jag hittar när jag dubbelklickar på A: ?

"Genväg till Outlaws.exe".

Frågan är vem av er som var rolig?

Hehe, Det får du avgöra Men jag skyller på ung och dum ^^

Medlem

Tunnelbanan i Stockholm, jag och en kompis sitter och snackar om massa oviktigt. Vid nästa station stiger det på en skinnskalle, han har på sig en bombarjacka och en svart t-shirt med ett hakkorstryck.

Nynazist (antagligen) - "Sieg Heil o god eftermidda, nån som ska ha stryk ellööör!?"


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Bästa citatet ever i min klass. Myntaren är en kille som förmdoligen kommer bli geolog (går alltid och tittar i marken, fruktansvärt osocial med andra ord) som aldrig sagt ett ord till någon typ.

På en samhällslektion andra terminen i ettan snackar vi om säkerheten på svenska fängelsen, var i samband med någon rymning. Vi diskuterar skarpa Vs. plastskott osv osv. Helt plötsligt säger killen "kan inte vakterna ha nätkastare och skjuta slime på fångarna?".

Vi blir wtf'ade, kollar på honom om han skämtar, inser att han är helt seriös och börjar vrålgarva, även läraren. Efter det vågade han aldrig mer säga något i klassen (fan vad hemskt egentligen)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Peter häller upp en cola som börjar svämma över och utbrister:
Svälj Lena, det kommer mer!
(jag som inte såg vad han gjorde utan bara hörde kommentaren... jag drog mina egna slutsatser)

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

underbar trådd detta! kan jag skriva in saker medans det händer:)

Var och släkte lampan i köket, och gick sen in i dator rumet och sa "det ska vara släkt här med" och släkte lyset.

Då säger Lea:
"Men jag blir liten då"

? va

Jag blir liten då???
herregud, haha
Fan Ice, hon låter ju hur jävla skön som helst, kan inte jag få låna henne ett halvår eller så?

Medlem

Kompis vart asförbannad och gick till dörren i rummet och vände sig om och skrek "Jag ska fan i mig sparka in din mamma och våldta din dörr". Lite halvroligt :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

"Vad tycker du om Göteborg!?"
"Det suger min kuk!"
"Vad tycker du om Liseberg!?"
"Det äger min kuk!"
"Vad tycker du om Gröna Lund!?"
"Det... vafan är det!?"


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Musiklektion i nian, med en lärare som var lite konstig och inte är sådär jättebra på svenska. Min klass var otroligt stökig på dessa lektioner så just denhär gången skulle rektorn och en annan lärare sitta med. Sedan skulle Kossro som musikläraren hette bara prata med oss lite

han babblar lite och sen halvskriker han helt plötsligt "Jag tänder på att lära ut!" (tänk er det med utländskt uttal också)

Brinner för att lära ut är nog mer rätt men fan va alla skrattade

Medlem

Jag har nog hört det mesta under mina år..men tyvärr så har jag lika mycket minne som en tandborste..
Men ett kommer jag ihåg, som jag tyvärr myntade själv..

I mina yngre dar, så var det en dag, då två av mina gamla kompisar låg och småbråkade på marken, på fyllan. (tror jag)
Jag går fram till dom, pekar på dom, och utbrister
"The big guys are brottning!
Mina två kompisar slutar bråka, och tittar upp mot mig med en väldigt skön blick..
Jag kan säga att jag fortfarande blir retad ibland för det..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Skriv svar