Medlem

Spelet är MYCKET mindre linjärt än vad ni tror, det är bara så att när man spelar igenom spelet för att göra en recension lär man bli nöjd när man kommer vidare och köra på därifrån. Nöter ni Time Trial lite kommer ni se att den vägen ni har tagit genom spelet egentligen är totalt värdelös mot hur ni KUNDE gjort.

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av IceMan:

gillade starkt demot!
helt oroligt kul att kunna hoppa runt <3
precis som i UT2k3, fast utan RL :>

gillar det skarpt! röra sig fort och hoppande, helt underbart område!
imo är det en starkt 4 av 5 i skalan av betyg.

Trodde du bara spelade på PC?...

nej, då jag äger 9konsoller :> men 96% av allt spelande är på PC ja, men om ett bra spel kommer till nån låda, ja då är inte jag den som står brevid och tjurar ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Bra spel, men alldeles för kort.. Att försöka klara diverse achivments är det tiden ägnas åt nu.

Medlem

3/5 är rättvist. Förstår inte vad alla klagar på? Alla är så betygskadade av sidor som GT, Gamespot, IGN där alla nya hypade spel får löjligt höga betyg och sällan under 8.5.

Medlem

Meh. Iom att de tar ut fullpris för det är de tinte värt pengarna. Skaffa det begagnat, lätt värt att testa och leka runt med men absolut ingen GOTY hit direkt.

Medlem

Jag är då riktigt imponerad och tycker Dice verkligen lyckats då både känsla och kontroll håller sig riktigt bra.

Inaktiv

Verkar väldigt nice spel. Blir iaf att testa det när det släpps till PC. :>


signatur

synden FX - Graphic design

Intressant recension, Nosnos, men tycker du kunde gått in mer på de banor som finns än den enda korta meningen i texten. Har hört från andra håll att de flesta banor ska ha många vägar att kunna välja från för att snabbast kunna ta sig till mål, vilket verkligen är vad jag är ute efter i det här spelet - att utforska alternativa vägar och kämpa för att pressa tiderna. Hur fungerar det i spelet, finns de alls (bla. natogundalf där uppe påstår det), är tricksen svåra att göra? Kort sagt: belönas de som vill utforska banorna lite?

Ifall så är fallet är jag fortfarande sugen på att köpa spelet när det väl kommer till PC:n som är det enda jag har av dessa. Spelar på senare år nästan mer "intressanta" titlar än såna som må spika detaljerna rätt då man redan gjort samma saker så många gånger. Mirrors Edge är just nu en sådan.

Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:

Intressant recension, Nosnos, men tycker du kunde gått in mer på de banor som finns än den enda korta meningen i texten. Har hört från andra håll att de flesta banor ska ha många vägar att kunna välja från för att snabbast kunna ta sig till mål, vilket verkligen är vad jag är ute efter i det här spelet - att utforska alternativa vägar och kämpa för att pressa tiderna. Hur fungerar det i spelet, finns de alls (bla. natogundalf där uppe påstår det), är tricksen svåra att göra? Kort sagt: belönas de som vill utforska banorna lite?.

Det kommer säkerligen passa dig hur bra som helst om det är ju det momentet som du är ute efter. Alternativa vägar är - iaf enligt min erfarenhet - inte i något större fokus under kampanjen men vill du kapa tiden i speed runs, etc så är det ett måste. Särskilt svårt är det inte att lära sig, det knepiga är att utföra dem på ställe och rätt tillfälle - precis som i alla spel där det trickhoppas ^^

Medlem

Spelet verkar riktigt kul! Snyggt och med ett grymt soundtrack! Ska testa det på pc när det släpps där!

Inaktiv
Citat:

För första gången på länge har Dice lämnat sin säkra tillvaro i Battlefield-serien och de gör det med Mirror's Edge

Hmm, har inte Dice gjort ett rallyspel också till xbox? Min animeringslärare tjatar om detta då och då eftersom han känner folk där. Kanske inte spelar så stor roll men rätt ska vara rätt och inte fel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Flakmonkey
Skrivet av Urkalak:
Citat:

För första gången på länge har Dice lämnat sin säkra tillvaro i Battlefield-serien och de gör det med Mirror's Edge

Hmm, har inte Dice gjort ett rallyspel också till xbox? Min animeringslärare tjatar om detta då och då eftersom han känner folk där. Kanske inte spelar så stor roll men rätt ska vara rätt och inte fel.

Det var ett tag sedan de utvecklade rallyspel... innan dess gjorde de ju motorhead, benefactor, codename eagle, pinball dreams, etc etc... så de har gjort väldigt mycket annat... det är ju dock ett tag sedan de gjorde något annat än battlefield... så i det här fallet vill jag faktiskt hävda att rätt är rätt

Medlem

Gjorde inte dom Rallisport Challange? Eller var ett annat svenskt företag?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gjorde inte dom Rallisport Challange? Eller var ett annat svenskt företag?

Det stämmer att det var DICE som utvecklade RalliSport Challenge.

Inaktiv

Skönt med nytt koncept... hoppas att spelen blir så här

Medlem

Köra igenom det en gång = 3/5
Köra igenom det några gånger = 4/5


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Blir väl ett köp om nåt år när man hittar den i en rabatt-låda på nåt elektronikvaruhus för några hundringar.

Inaktiv

Gillar konceptet starkt ska införskaffa detta spel


signatur

Noone can live forever

Medlem

Been there, done that, got the tshirt, loved every minute of it.
Minst 4 av 5 för det spelet.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har aldrig förstått vad som är så jävla bra med det här spelet? Att springa omkring och hoppa och fly ifrån fienden?.

Ask Mario.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Först vill jag påpeka att jag inte är sån att jag blir arg på spel eller slår sönder saker när det går dåligt eller inte funkar som det ska men Mirrors Edge är fan ett undantag, aldrig har jag blivit så arg på ett spel.

Kärringen hoppar hela tiden fel och när man vill springa på en vägg vill hon istället ta tag i väggen, klättra upp på den och ramla ner för att dö. Spelets svårighetsgrad verkar inte bygga på att man ska lista ut något för spelet är så linjärt som det bara kan bli, istället baseras svårigheten på att vara svårstyrt och allmänt krångligt att få idioten till karaktär att göra vad man vill.

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Remus:

Jag har aldrig förstått vad som är så jävla bra med det här spelet? Att springa omkring och hoppa och fly ifrån fienden?.

Ask Mario.

Hahaha, klockrent:D

Och hunden; jag känner faktiskt inte riktigt igen problemet, hade aldrig någon svårighet med styrningen... Men *om* jag hade haft det, så hade jag haft samma reaktion som du;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

"Storskaligheten som du ser när du står uppe på hustaken är tyvärr mer en illusion än något annat."

Knappast en negativ punkt, öppna världar är skittråkigt, en hårt scriptad upplevelse är bra mycket bättre.

För övrigt så finns det fler vägar att ta till målet än en.


signatur

---
Boo!

Medlem

För övrigt så finns det fler vägar att ta till målet än en.[/quote]

Det gillar jag:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

4.9/5. 2008 års absolut bästa spel, period. Tack Dice för att ni visar vägen.

Medlem

Roligt att vissa säger att det är GOTY och andra säger att de tröttna på två timmar. Kanske man ska se till att testa det på PC lite senare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

min bror har jobbat på DICE men nu jobbar han på avalanch?

Inaktiv

väntar fortfarande på Mirror's Edge, detta spel som släpptes hoppas jag inte är mirror's edge utan en konkurants variant på de.... hoppas.... :'(
Varje gång jag ser trailern/reklamen på TV så blir jag lika lycklig, jag ser Mirror's Edge! sedan tittar jag ner på kartongen på bordet.. det kan fan inte vara samma spel.. no fucking way..

Mirror's Edge.. ooh.. jag hade längtat så länge efter det. Jag älskar hela stilen.. jag älskade allt.. Demot lirade jag tok mycket, tyckte spelet var fantastiskt. Fick gåshud varje gång jag såg introt i början av Edge prologen. Satt och nötte Time Trialen på demot (var top 5 på playground 1, ligger 2a nu på riktiga). Fick spelet och började lira..... efter Edge banan så försvinner gåshuden totalt, den gryma känsla man hade under demot förvinner snabbt och blir utbyt av en irriterande trial and error irritation eller bara ren ilska på kontrollen. Grymt besviken på den enormt kassa "storyn"... hela campaign kändes som ett snabbt ihop krafsat skit för att dom kunde inte sälja Mirror's Edge the time trial game!.
Dom har verkligen lyckats sälja ett spel genom reklam/bullshit, och sälja ett helt annat ute på marknaden. Riktigt dåligt.

Hoppas verkligen DICE kommer ut snart och säger "Haha! april april, här kommer riktiga mirror's edge!" o sedan får man typ patcha in de riktiga... Annars så borde dom typ avskeda alla deras fokus grupper, dom suger allihop. beta testerna också, troligen massa smörande idioter.
annars kommer jag nog sälja skiten.. o jag säljer aldrig spel.. har fortfarande kvar mitt NES ffs...

Medlem

Fått mitt ex idag till pc... sitter o väntar otåligt på att jobbet ska ta slut! detta är nog spelet jag väntat på mest faktiskt.

Hoppas inte recensionen stämmer överens med verkligheten utan att spelet är så bra som man har fått för sig.

PS Lyssna på Teddybears version av spelmusiken, grym!

Medlem
Skrivet av Skylance:

4.9/5. 2008 års absolut bästa spel, period. Tack Dice för att ni visar vägen.

Haha, medveten "ordvits"?

Lirat demot på PS3, tycker det är riktigt kickass roligt, men vet dock inte om jag skulle vilja betala 600 kr för det, men ett begagnat exemplar från blocket blir det allt


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

123
Skriv svar