OMG, 12-årig gamer tagen av polis

Medlem

Hm.. lustigt sätt att lära ungen en läxa på, enligt expressen så påstod morsan att han alltid kommit undan med shit så nu fick det vara nog och han skulle inte komma undan. Kan tyckas extremt, men det var inte precis en seriös arrest som utfördes, det var en läxa.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Hon har säkert mer vett i skallen idag än när hon var 15, men jag tror ändå att det finns en koppling.

Nja, tycker tvärtom att, om hon tagit sitt ansvar från början, så borde hon ha mognat mer som människa pga föräldraskapet.

Av nån anledning så tänkte jag white trash när jag först läste artikeln, men om jag tolkat rapporten rätt så var de svarta?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Låter konstigt om det inte var uppgjort på varann av polisen och modern isåfall helt underbart kul :=)

Annars låter det väldigt konstigt imo..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av mr.bear:

Enligh polisrapporten var det ett Game Boy.

under make står det "Play..." vilket skulle kunna stå för PlayStation

Men nu står det inte PlayStation, utan Play.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

I rapporten står det så här:

Skrivet av Polisen:

... she bought a PlayStation GameBoy and wrapped it for Christmas ...

Med största sannolikhet så är det ett PSP det handlar om, då man kan anta att i okunniga kretsar så kallas alla bärbara konsoller för "GameBoy".


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

mehh, jag vill också ha en Playstation Gameboy :(.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av mr.bear:

Enligh polisrapporten var det ett Game Boy.

under make står det "Play..." vilket skulle kunna stå för PlayStation

Men nu står det inte PlayStation, utan Play.

för att det är allt som får plats i den spalten?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Trodde det va Sverige, men sedan insåg jag.. vi är inte FUCKED UP! i huvudet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av mr.bear:

Enligh polisrapporten var det ett Game Boy.

under make står det "Play..." vilket skulle kunna stå för PlayStation

Men nu står det inte PlayStation, utan Play.

Ja, eller?!? Läser du hela rapporten står det "Playstation Game Boy".....

Medlem

nu står det nintendo gameboy...men ett gameboy för 85 dollar ?!?!?!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Det står fortfarande "PlayStation GameBoy", men kan man verkligen få ett Psp för $85?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

evh
Medlem
Skrivet av Polish:

Trodde det va Sverige, men sedan insåg jag.. vi är inte FUCKED UP! i huvudet.

Thank god for that! 8)


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:

Det står fortfarande "PlayStation GameBoy", men kan man verkligen få ett Psp för $85?

nej det är nog tveksamt. men mycket möjligt att du kan få tag på ett nintendo DS för dom pengarna så kanske var ett sånt?

nj
Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av w4rhog:

Det står fortfarande "PlayStation GameBoy", men kan man verkligen få ett Psp för $85?

nej det är nog tveksamt. men mycket möjligt att du kan få tag på ett nintendo DS för dom pengarna så kanske var ett sånt?

Kikade lite snabbt på Newegg och där kostar en Nintendo DS Lite $129.99, det billigaste PSP-paketet $199.99, däremot så får man en GameBoy Advance SP för $79.99.
Mycket möjligt att det kan ha varit antingen en DS (möjligen begagnad då, eller bara ett väldigt bra erbjudande, tex utförsäljning av den första DS-modellen som ersattes av Lite) eller en Advance SP (vilket jag skulle gissa på är mest troligt) till det priset.

Medlem

Åhhh nej, en advance SP, lite gammal


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Han öppnade sin julklapp i förtid för att spela och mamma ringde polisen...
http://www.expressen.se/index.jsp?a=781036

O
M
G

...undra vad det var för spel?

Jag gjorde tyvärr samma sak en gång när jag var sju år gammal och fick Goonies 2 till NES i julklapp. Skämdes en hel del efteråt.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av Jocke:

Jag gjorde tyvärr samma sak en gång när jag var sju år gammal och fick Goonies 2 till NES i julklapp. Skämdes en hel del efteråt.

Men ingen ringde polisen antar jag


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jag råkade spela Metroid II till GameBoy innan jag fick det på julafton. Smart som jag är blev jag aldrig upptäckt dock


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:

Varför blanda in polisen? Tyder på dåliga föräldrar imho.
Lämna tillbaks tv-spelet och häll kol i killens julstrumpa. :heart:

"Nu hoppas Brandi Ervin att sonen ska få delta i ett speciellt ungdomsvårdsprogram i hemstaten South Carolina i USA,". Min gissning är att ungen går mamman på nerverna (ADHD kanske?) och passar nu på att skicka ungen på ett ungdomsvårdsprogram. Man kan förstå mamman litegrann också, vad jag kan förstå de som så hade ungen hittat 360/Wii/PS3/PSP flera gånger och spelat på de och till slut så gömmer dom de hos mormor, där han även far och rotar. Någon form av vård måste ju ungen ha utan tvekan, men att ringa polisen tycker jag va onödigt, en 12-åring ska inte behöva bära handbojor


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

Asså det är ju lite överdrivet... ringa polisen lixom.. KGB hade räckt Nämen som det verkar är ju ungen störig och iaf jag tycker det är jävligt oförskämt att öppna julklappar iförväg utan lov... Men att ringa polis var nog lite överdrivet. Hade nog räckt med att lämna tillbaka spelet ifall det går och ge han kol som någin sa innan.
Hade det varit Sverige hade det inte hänt, här kan man få behandling endå av tex. ADHD om han nu värkade ha det, också finns det speciella skolor för störiga ungar. Det finns nog inte där så kanske va därför hon gjorde som hon gjorde? Kan tycka de är lite roligt endå att hon gjorde så, fatta snopen han måste vart

Inaktiv

Hahahaha det är ju helt sjukt

Inaktiv

hahaha helt sjukt ju ;S

12
Skriv svar