E3:s intressantaste spel heter Sound Shapes

Flakmonkey
E3:s intressantaste spel heter Sound Shapes

Ingen har väl missat att E3 är igång och att många anser att mässan har lämnat en hel del att önska hittills. Jag är en av dessa människor men även jag ser ljusglimtar i allt mörker, det gäller bara att titta tillräckligt noga. Bland alla uppföljare som kommer säljas i miljonexemplar finns det nämligen små men gnistrande diamanter som förmodligen inte kommer sälja på långa vägar lika bra men som visar att det finns utvecklare som kommer med unika och intressanta idéer.

En av dessa är Jonathan Mak (#Everyday Shooter) från den lilla studion #Queasy Games som nu är tillbaka efter en en tids frånvaro med Playstation Vita-titeln #Sound Shapes. Egentligen är det svårt att beskriva vad spelet går ut på men i grunden är det ett plattformsspel där musik används för att skapa banorna. Självklart kan du i god modern anda även skapa egna banor och det är faktiskt rätt fascinerande att se vad man kan skapa med rätt enkla medel om man bara tänker utanför den grå lådan som rymmer BF3, MW3, Zelda, GoW, Halo, etc etc etc.

Så ta er en titt på filmen nedan där man får sig en kort genomgång. Det är som sagt en rätt smal titel, men jag tror nog att alla kommer att kunna uppskatta det i unika i den, även om man inte tror att det kommer vara särskilt kul att spela...

#blogg

Medlem
E3:s intressantaste spel heter Sound Shapes

Kan bara instämma, älskar everyday shooter och gillar det jag ser av hans nya.

1
Skriv svar