Doom 4 – se de första bilderna

Medlem
Skrivet av shiningboy:

Håller med, första jag la märke till var att det ser exakt ut som Rage. Och det spelet var så sjukt trist efter ett tag så de får nog tänka till en aning om de vill att det här ska bli bra.

Hmm, hur många spel har inte använt Quake motorn?
Det betyder ju knappast att de spelas eller ser ut som Quake, visserligen ser det likt Rage ut men gameplaymässigt lär det knappast bli samma sak.. fan apropå cod kör ju fortfarande en sjukt modifierade q3 motor i MW spelen..

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av nils45:

Ser ut som Rage :=. Inget jag hade förväntat mig att se. Kan det vara så att dom insåg att Rage inte var så häfigt.

Och med detta så menar du att du tycker Rage var dåligt?
Rage var ett bra spel, (är ett bra spel) Visst det har lite bugs här o var, men i det stora hela va det ett annorlunda spel med annorlunda AIs.

Men ett spel kan ju såklart inte passa alla

Det handlar mer om själva utvecklandet och skapandet av själva spelet, kan man säga så? Vissa delar var bra, jag kan ge dig det, men själva spelet i sig och hur det är/var utformat är förvirrande och på bågot sätt inte genomtänkt. Rage till en början var meningen som ett bil spel för folk under 18, mitt i utvecklingen ändrade dom sig och de fick lägga in lite krig i det hela. Med detta så märks det att Rage som spel är/var ett expriment som blev någonting ID inte riktigt hade tänkt sig. Ett bilspel med FPS och RPG men ändå inte. What? Half-life rip off to the max"=!? Och eftersom "John" sitter och kodar en väldigt snygg motor i 6-7 år så måste man ändå förstå att om dom ska släppa ett spel efter Rage så måste dom ju använda samma motor. Id tech 5 är snyggt! Men gjord för större banor. Doom4 i en motor som Rage ser jag inte som en hit. Satsa på en doom3 variant!! Tycker jag.

Medlem

Mycket ser ut att vara concept art snarare än screenshots och resten av bilderna är fömodligen (om det är faktiskt screens) från konsol-versionerna och de vet ju alla kommer med lågupplösta texturer p.g.a. oerhört låg minnesmängd.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

123
Skriv svar