Shadowrun Returns-kickstartern är över

Robot
Shadowrun Returns-kickstartern är över

Över 1,8 miljoner dollar samlades in innan kickstartern för Shadowrun Returns var över – långt, långt över de 400 000 dollar som efterfrågades.

#shadowrun-returns


Medlem
Shadowrun Returns-kickstartern är över

Skänka pengar för att gamlingar skall få utveckla spel igen eller skänka pengar till att förbättra världen.. hmm, MORALPANIK

Inaktiv

Spelade aldrig shadow run så mycket på 360in back in the days, Men det jag minns är att det va ganska kul.

Så jag hoppas devsen nu gör ett bra spel annars blir dom nog hatade för all framtid från dom som hjälpt till med pengar.

Off topic:

Vet någon hur det gick med Nexus: The Jupiter 2?
Dom samlade in cash till det också , sen blev det tyst.
Nexus: The Jupiter 1 va heeeeeeelt underbart så jag hoppas HELT KLART det kommer en 2a på det.

Här är en Trailer från 2an och hur det skulle sett ut ifall det kommit.
Hoppas fortf dock att det kommer någonstans i framtiden !!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=BhZQEvg1V0Y


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Skänka pengar för att gamlingar skall få utveckla spel igen eller skänka pengar till att förbättra världen.. hmm, MORALPANIK

Förhoppningen är ju att de som skickar en slant får en kopia av spelet i gengäld så det är ju inte så mycket att skänka.. förutsatt att de till slut levererar ett spel, det vill säga.

Att skänka till välgörenhet är också svårt eftersom det verkar som om mycket av kapitalet har svårt att nå fram dit det behövs utan stannar någonstans på vägen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Spelade aldrig shadow run så mycket på 360in back in the days, Men det jag minns är att det va ganska kul.

Så jag hoppas devsen nu gör ett bra spel annars blir dom nog hatade för all framtid från dom som hjälpt till med pengar.

Off topic:

Vet någon hur det gick med Nexus: The Jupiter 2?
Dom samlade in cash till det också , sen blev det tyst.
Nexus: The Jupiter 1 va heeeeeeelt underbart så jag hoppas HELT KLART det kommer en 2a på det.

Här är en Trailer från 2an och hur det skulle sett ut ifall det kommit.
Hoppas fortf dock att det kommer någonstans i framtiden !!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=BhZQEvg1V0Y

Shadowrun på 360 har inget med detta att göra.

Medlem

Donerade till detta, så dom får ta och göra ett riktigt bra jobb med det. Shadowrun till SNES är ett av mina favoritspel till den konsolen, och så var det på svenska också!

Inaktiv

Vår rollspelsgrupp gick i princip helt över till shadowrun men tyvärr så upplöstes gruppen pga diverse anledningar, precis när man börjat komma in i shadowrun och dess universum.

Har i alla fall donerat ett rejäl slant och har höga förhoppningar på det här!

Medlem

Har aldrig spelat Shadowrun innan men jag har läst en hel del om det och hade lätt kunnat tänka mig att stödja detta projekt om det inte var för att jag redan lagt en hel del pengar på andra Kickstarter projekt. Lär väl bli att jag köper det när det väl släpps såvida de inte tvingas lägga ner utvecklingen av spelet (risken finns tyvärr alltid att så sker, inte ens en luttrad utvecklare som Blizzard är ett undantag).

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Spelade aldrig shadow run så mycket på 360in back in the days, Men det jag minns är att det va ganska kul.

Så jag hoppas devsen nu gör ett bra spel annars blir dom nog hatade för all framtid från dom som hjälpt till med pengar.

Som någon annan i tråden sagt, Shadowrun till Xbox 360 har inget att göra med Shadowrun Returns. Detta spel baseras på Snes- och Mega Drive-versionerna av spelet, där det var ett RPG och inte ett FPS.

Verkar hur som helst bli underbart.

Medlem

SNES shadowrun är ett av de bästa spel jag spelat och brukar spela igenom det nån gång per år.
Långt före sin tid och med tanke på dåtidens teknik ett rent mästerverk.

Om denna "uppföljare" blir verklighet hoppas jag verkligen den lever upp till orginalet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bara jag som spelat det riktiga Shadowrun? Earthdawn var fint det med... TV-spelen har jag aldrig nuddat

Inaktiv
Skrivet av fibnot:

Bara jag som spelat det riktiga Shadowrun?

Nej.

Inaktiv
Skrivet av fibnot:

Bara jag som spelat det riktiga Shadowrun?

Nej.

Medlem

first day buy!

Medlem

Jag tänkte på rollspelet när jag såg detta. Var de gamla datorspelen bra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jag tänkte på rollspelet när jag såg detta. Var de gamla datorspelen bra?

Finns inga tidigare datorspel (om man nu bortser ifrån FPS-skräpet som släpptes -07 och inte har något med shadowrun att göra mer än namnet) men däremot finns shadowrun till snes och sega genesis. Det utvecklas däremot ett annat shadowrun online som kommer att vara ett webbaserat mmo.

Inaktiv

Ska bli intressant! Ser framemot detta enormt, SNES versionen och rollspelen är riktigt grymma. Gäller bara att ignorera 360 spelet som också kallades "Shadowrun" så blir allt bra.

1
Skriv svar