Killzone: Shadow Fall kommer ta stor plats på din hårddisk

Robot
Killzone: Shadow Fall kommer ta stor plats på din hårddisk
Medlem
Killzone: Shadow Fall kommer ta stor plats på din hårddisk

1TB SSHD och det blir fint.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Det är lugnt, sedan kommer ju PS4:an med 500Gb disk så...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

Det är lugnt, sedan kommer ju PS4:an med 500Gb disk så...

Om man inte vill ha tio stycken Shadow Fall på den!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kanske värt att satsa på en hybriddisk på ca 1TB till PS4?

Medlem

Men va f-n ! Ska spelen ta plats nu med! Det var droppen! Nu blir det inget PS4!...........

Medlem

Nån som vet vilka hastigheter på diskar ps4 stödjer? Bytte precis i min ps3 och där spelar det ingen roll hur snabb man har eftersom den ändå bara klarar av att överföra i en viss hastihet, så även en 7200 nergraderas till 5400rpm


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Nån som vet vilka hastigheter på diskar ps4 stödjer? Bytte precis i min ps3 och där spelar det ingen roll hur snabb man har eftersom den ändå bara klarar av att överföra i en viss hastihet, så även en 7200 nergraderas till 5400rpm

7200 rpm nergraderas inte till en 5400 rpm. Enda problemet är att söktiden på en 7200 rpm är nästan lika sölig som en till 5400 rpm. Så du tjänar inget knappt något på hög rpm om du inte överför stora filer vilket spel och program inte är.
Därför är en SSHD eller SSD att föredra för det kommer minska dina laddningstider riktigt mycket på spelet du spelar just nu om den laddar sina resurser från din HD och inte din BD.
Spel som GTA V som laddar resurser från HD och BD drar stor nytta och tror jag minskat mina laddningstider med 40%.

http://www.youtube.com/watch?v=RAhiN1NGrKI


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Geez, du lär ju få spelet hemskickat snabbare.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Men va f-n ! Ska spelen ta plats nu med! Det var droppen! Nu blir det inget PS4!...........

Går ju alltid att köpa det på skiva annars

Medlem

Förstår inte riktigt problemet med att ladda ned 50GB. Många hushåll sitter på linor med 100 Mbit/s (eller mer) nedladdning. Förutsatt att Sonys servers nu kan låta konsumenten utnyttja sin bandbredd till fullo, går ju detta på ett kick. Även för den som "bara" har 24 eller 8 Mbit/s kommer det att gå ganska snabbt.

Sen kan ju hårddiskstorleken vara lite problematisk beroende på hur mycket man handlar digitalt, men under det första året borde det väl räcka med 500GB för de flesta konsumenter. Annars är det ju som många säger bara att uppgradera.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av robbis:

Nån som vet vilka hastigheter på diskar ps4 stödjer? Bytte precis i min ps3 och där spelar det ingen roll hur snabb man har eftersom den ändå bara klarar av att överföra i en viss hastihet, så även en 7200 nergraderas till 5400rpm

7200 rpm nergraderas inte till en 5400 rpm. Enda problemet är att söktiden på en 7200 rpm är nästan lika sölig som en till 5400 rpm. Så du tjänar inget knappt något på hög rpm om du inte överför stora filer vilket spel och program inte är.
Därför är en SSHD eller SSD att föredra för det kommer minska dina laddningstider riktigt mycket på spelet du spelar just nu om den laddar sina resurser från din HD och inte din BD.
Spel som GTA V som laddar resurser från HD och BD drar stor nytta och tror jag minskat mina laddningstider med 40%.

http://www.youtube.com/watch?v=RAhiN1NGrKI

Tack för din förklaring. Jag läste nåt om att det inte spelade någon roll vilken disk man satte i. Ska kika på filmen när jag får möjlighet


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Cortex:

Men va f-n ! Ska spelen ta plats nu med! Det var droppen! Nu blir det inget PS4!...........

Går ju alltid att köpa det på skiva annars

Är ganska säker på att det var ett skämt...

Medlem

Eller så kan man ju bara köpa det på skiva så blir det lite lättare. Man kan spela medans man laddar ner iaf så man slipper vänta på hela nedladdningen innan man kan spela.

Medlem

Jag har ganska nyligen satt en 1TB disk i min PS3... lär bli till att byta med PS4:an sedan

1
Skriv svar