Bond-spelen begränsade Dead Space-teamet
Kul att EA:s chef inser att det blir bättre spel om man inte tvingar studiorna att tillverka halvdana licensspel.
Dead Space var riktigt bra och, trots att det inte var någon speciellt unik backstory, så ändå ganska intressant och där var ju mer än en överraskande twist i den. Det uppskattade jag.
Det enda "felet" med Dead Space var den stora bristen på variation när det gäller fiendetyper. Genom spelet fanns 5 fiendetyper (normalfärg och svart), varav 3 förekom mycket frekvent. Skulel gärna se fler/mer varierade fiender i en uppföljare. Väldigt trevligt med de "mänskliga" inslagen i spelet, där man mötte överlevare, eller döende, då det gav en läskig atmosfär. Lite fler människor, som blir muterade efter att man mött dem vore perfekt, och lite mer varierat utseende på fienderna (hår, kroppstyp, förlorade kroppsdelar etc)
Hoppas de får i ordning kontrollerna till PCn..
Det är väl inget fel på dom till PC.
Håller med, i mitt eget tycke var kontrollerna helt perfekta till pc.
ICKE...ett jäkla konsollir ju.