Ett högtalar paket till dator och xbox!

Medlem
Ett högtalar paket till dator och xbox!

Tjena, jag har använt min datorskärm och mina högtalare nu ett tag till både mitt 360 och min dator.
Med skärmen är det inga problem med tanke på att den har 2 ingångar och en knapp där man kan "byta kanal" men med högtalarna är det lite jobbigare. När jag har använt datorn och ska använda mitt 360 så måste jag gå ner på golvet och dra ut mina högtalare (en kabel med tanke på att jag bara använder 2 högtalare till 360) ur datorn och sätta in dem i 360 (rättare sagt i 360s skärmkabel som också kör ut ljud). Det jag undrar är om det finns någon switch eller något till högtalarkabeln så jag bara kan klicka på en knapp och så byter jag mellan datorn och 360.

Tack på förhand.

Inaktiv

Nej, men du får gärna förklara för mig hur du koppalr in högtalarna till Xboxen för har cokså min xbox kopplad tilldator skärmen men vet ej hur jag fårt ljudte att fungera.

Medlem
Skrivet av Hallanolan:

Nej, men du får gärna förklara för mig hur du koppalr in högtalarna till Xboxen för har cokså min xbox kopplad tilldator skärmen men vet ej hur jag fårt ljudte att fungera.

Om du går in på www.siba.se och söker på: Champion 3522 (kunde ej länka) så får du fram en kabel som du kan koppla in i den röda och den vita kabeln från xboxet och sedan får du en 3.5 hane som du sedan kan skarva (med en skarv) till en hona.
Där kan du nu koppla in dina högtalare. Om du inte förstår så kan jag försöka förklara lite bättre.

OBS: Jag vet bara hur man gör med ett 2.1 system. Vet ej hur man kopplar in fler än 2 högtalare!

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av Hallanolan:

Nej, men du får gärna förklara för mig hur du koppalr in högtalarna till Xboxen för har cokså min xbox kopplad tilldator skärmen men vet ej hur jag fårt ljudte att fungera.

Om du går in på www.siba.se och söker på: Champion 3522 (kunde ej länka) så får du fram en kabel som du kan koppla in i den röda och den vita kabeln från xboxet och sedan får du en 3.5 hane som du sedan kan skarva (med en skarv) till en hona.
Där kan du nu koppla in dina högtalare. Om du inte förstår så kan jag försöka förklara lite bättre.

OBS: Jag vet bara hur man gör med ett 2.1 system. Vet ej hur man kopplar in fler än 2 högtalare!

Eller så hittar du en RCA till 3.5mm hona för 19kr på Kjell & Co.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Kresko:
Skrivet av Hallanolan:

Nej, men du får gärna förklara för mig hur du koppalr in högtalarna till Xboxen för har cokså min xbox kopplad tilldator skärmen men vet ej hur jag fårt ljudte att fungera.

Om du går in på www.siba.se och söker på: Champion 3522 (kunde ej länka) så får du fram en kabel som du kan koppla in i den röda och den vita kabeln från xboxet och sedan får du en 3.5 hane som du sedan kan skarva (med en skarv) till en hona.
Där kan du nu koppla in dina högtalare. Om du inte förstår så kan jag försöka förklara lite bättre.

OBS: Jag vet bara hur man gör med ett 2.1 system. Vet ej hur man kopplar in fler än 2 högtalare!

Eller så hittar du en RCA till 3.5mm hona för 19kr på Kjell & Co.

Nu när jag titta så hade till en 3.5mm hona men jag hitta dem ej på siba (var lite slö). Men när jag köpte mina hittade jag inga honor (från xboxet) till hona (3.5) så jag fick sätta en skarv på varje kabel från xboxet (tot 2) med hona till hona. Då fick jag ihop det och jag tror det kosta ungefär 70 kr eller något (på expert).

1
Skriv svar