Öppna korpgluggarna och vidda in 12 minuter Forza Horizon 5-gameplay

Robot
Öppna korpgluggarna och vidda in 12 minuter Forza Horizon 5-gameplay

Följ en pimpad 2020 Toyota Supra längs Mexicos kust.

#forza-horizon-5, #gameplay


Medlem

Lite snyggare än fyran är det ju. Upplägget ser liknande ut mot dagens. Men att slippa vänstertrafiken blir trevligt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

så fort jag såg ordet "korpluggarna" så visste jag att jocke är tillbaka från semestern, vet inte varför

Medlem

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Frilansare
Skrivet av superlim:

så fort jag såg ordet "korpluggarna" så visste jag att jocke är tillbaka från semestern, vet inte varför

Hej hallå!

Medlem

Ser förjävla tråkigt ut men jag är nog fel målgrupp också

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Håller med. Detta är mycket mer arcade än sim. Jag hoppas innerligt de fixar ordentlig support för ratt och pedaler, för FH4 i dagsläget är omöjligt med annat än handkontroll. Tyvärr.

Men ser ändå fram emot att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Det finns sex olika klasser i FH, och det finns gott om tävlingar i samtliga klasser. Det är en jävligt stor kontrast mellan superbilarna som du pratar om och bottenskrap som Peel P50.

Dock är det alltid superbilar som marknadsförs allra mest och pryder omslagen, och detta handlar ju om pengar och inte konstigare än att EA Sports har toppspelare på sina omslag.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Håller med. Detta är mycket mer arcade än sim. Jag hoppas innerligt de fixar ordentlig support för ratt och pedaler, för FH4 i dagsläget är omöjligt med annat än handkontroll. Tyvärr.

Men ser ändå fram emot att spela spelet.

Horizon har iofs aldrig utgett sig för att vara sim så allt är i sin ordning. 👍🏻


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Inte mest realistiska körningen men tveklöst roligaste.

Medlem

Får se om det blir ett köp. Senaste FH jag köpte var första, sen dess slutade jag spela helt på Xbox (skaffade inte XBone eller XSX), men nu när de kommer till PC också (vet att FH4 går att köpa på PC) så man blir lite sugen på att återvända.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Det är ju arkadigt i grunden, men tycker serien också blir vad man gör den till. Superbilarna går lätt att undvika. Jag har för egen del haft roligare med att köra gamla vintage-bilar som jag uppgraderat utifrån vad som passar mig.

Och kör man i spelets sim-läge så är det en hyfsad utmaning (som definitivt kräver bromsande) ändå.

Medlem

Köpte trean när det kom och sonen hade kul med det. Sen köpte vi även 4:an, men det var ju exakt samma spel fast med nytt skin så han tröttnade snabbt. Ser ut som detta också är exakt samma spel fast lite snyggare.

Medlem

Wäää det är inte en simulator och just den där bilen är för snabb pengarna tillbaka!

Skämt å sido. Ser fram emot release. Kommer garanterat köpa till expansionerna då de alltid levererar.

Medlem

Störde mig en del på att det typ inte blev några märken i sanden när han körde. Speciellt där i början vid 3:25 när han startar på en helt orörd strand och flyter ovanpå sanden. Hoppas det är "beta-grejer" och något som fixas till releasen, det känns rätt viktigt i ett spel som utspelar sig halvt i en öken.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Horizon har iofs aldrig utgett sig för att vara sim så allt är i sin ordning. 👍🏻

Så är det. Också därför jag fortfarande spelar FH4. Hade dock gärna sett en förbättring kring stödet för ratt och pedaler.

Återigen, ser fram emot femman.

Medlem

Det ser ju exakt ut som FH4 fast med ny karta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Man kan ju undra vad som är nytt i 5an? Ser exakt ut som de förgående spelen. Hade varit intresserade med nyare idéer.

Medlem

Det skall mjölkas. Tråkigt att det inte finns fler uppgraderingsmöjligheter, men det klart att det är enklare att göra en CTRL + C CTRL + V än att komma med nya idéer. Nä, detta får en pass.

Medlem

Jag vill gärna ha ett läge där det är svårt med ekonomin så att man inte har en skitsnabb Ferrari efter 2 timmars spelande. Alltså valbart så att man kan välja det man föredrar.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Så är det. Också därför jag fortfarande spelar FH4. Hade dock gärna sett en förbättring kring stödet för ratt och pedaler.

Återigen, ser fram emot femman.

Vad är det för problem med ratt egentligen? Testade när fh4 var nytt men kommer inte ihåg vad som strulade. Nåt var det vill jag minnas iaf.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av ChriL:

Man kan ju undra vad som är nytt i 5an?

Ja de har väl inte gått ut med allt än. Men förutom kartan, bilar och dylikt står det här en del:
https://www.techradar.com/news/forza-horizon-5

Så mer av en storykampanj, Eventlab, vädereffekter som sandstormar eller åskoväder och tusentals nya uppgraderingar till bilarna bland annat.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja de har väl inte gått ut med allt än. Men förutom kartan, bilar och dylikt står det här en del:
https://www.techradar.com/news/forza-horizon-5

Så mer av en storykampanj, Eventlab, vädereffekter som sandstormar eller åskoväder och tusentals nya uppgraderingar till bilarna bland annat.

Känns inte tillräckligt för att kännas som ett nytt spel. Det är bara små förändringar som 4an hade.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Känns inte tillräckligt för att kännas som ett nytt spel. Det är bara små förändringar som 4an hade.

Aha, jag håller inte med alls. Ny "värld", ny kampanj, mer bilar än någonsin och massor av nya funktioner. Klart tillräckligt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Själv gillar jag Forza Motorsport mer. Stänger man av alla hjälpmedel (broms m.m.) så blir det en utmaning. Men Horizon var roligt, just nu har jag börjat köra NFS: Heat och där känner man att arkad-känslan har tagit över.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vad är det för dialekt karln har?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Aha, jag håller inte med alls. Ny "värld", ny kampanj, mer bilar än någonsin och massor av nya funktioner. Klart tillräckligt.

Kan nog inte kalla det en "kampanj". Man gör mycket av samma hela tiden, det var det som gjorde att man aldrig orkade klara ut 4an. Men som du säger, de har inte visat allt nytt från spelet. Så man vill gärna bli överraskad.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Kan nog inte kalla det en "kampanj".

Ja du får väl kalla det exakt vad du vill. Du får ursäkta men jag litar nog mer på utvecklarna som kallar det så.
Får väl se när det släpps helt enkelt. Trist om du tröttnar, det är ett sånt sandlådespel som blir mycket vad man gör det till.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chicobello:

Nej tack. Spelserien verkar fortfarande fokusera på superbilar som flyger fram över terrängen helt utan problem. Längtar efter en racingsim i en öppen värld där man, hör och häpna, behöver använda bromsarna i kurvor.

Min superbil i FH4:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja du får väl kalla det exakt vad du vill. Du får ursäkta men jag litar nog mer på utvecklarna som kallar det så.
Får väl se när det släpps helt enkelt. Trist om du tröttnar, det är ett sånt sandlådespel som blir mycket vad man gör det till.

Tröttnade mest på att det var en tråkig värld i 4an, många bilar hade samma motorljud. Samt att upplägget var likadant som de föregående spelen. Är rädd att 5an blir liknande. Det var därför jag skrev att det hade varit kul med nya idéer. Vad man har sett från alla episoder av lets go så är det inte jätte många nya idéer. En kampanj ser jag som att man får kämpa sig upp med en kass bil och vinna bättre och bättre bilar. Samt att man följer en story vilket man inte gör i fh spelen.

12
Skriv svar