Blizzard backar - inget stöd för TCP/IP i Diablo II Resurrected

Robot
Blizzard backar - inget stöd för TCP/IP i Diablo II Resurrected
Medlem

Extremt tråkigt.
Upplevde aldrig D2 när det begav sig så det hade varit roligt att köra diverse moddar som portas över med mina polare.

Personligen kommer jag nog inte påverkas jättemycket då jag antagligen kommer spela ladder, men tror nog att en stor del av communityn längtade efter detta, som jag har förstått det var modding scenen till D2 ganska poppis.

Medlem

Tråkigt faktiskt, man bör aldrig ta bort något som fanns i det gamla.

Medlem

Stort misstag. Detta kommer att bita Blizzard i röven.

Det börjar tyvärr lukta Reforged om det hela.

Att Blizzard aldrig lär sig.

Medlem

Vilken dynga dom snackar. Det enda troliga gällande säkerhet är att deras backendkod är en enda stor säkerhetsläcka.

Blizzard har ingen trovärdighet längre.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Gick det då, går det nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vem bryr sig? Vad ska man med tcp/ip till? Det är väl bara gnidna pirater som inte vill betala för sig som blir drabbade av detta

Skribent
Skrivet av loerk:

Extremt tråkigt.
Upplevde aldrig D2 när det begav sig så det hade varit roligt att köra diverse moddar som portas över med mina polare.

Personligen kommer jag nog inte påverkas jättemycket då jag antagligen kommer spela ladder, men tror nog att en stor del av communityn längtade efter detta, som jag har förstått det var modding scenen till D2 ganska poppis.

Jag känner precis likadant här. För mig personligen spelar det mindre roll, men modding-scenen har ju genom åren blivit riktigt stor i D2. Det känns som en spark i skrevet till hela den communityn och jag köper inte helt det där med att det är en säkerhetsfråga heller, finns viljan finns det till 99.8% möjligheten också. Det är ju inte som de behöver bygga en helt ny funktion heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Vem bryr sig? Vad ska man med tcp/ip till? Det är väl bara gnidna pirater som inte vill betala för sig som blir drabbade av detta

Du kan ju läsa tråden eller artikeln innan du slänger ur dig ignorant dynga.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag känner precis likadant här. För mig personligen spelar det mindre roll, men modding-scenen har ju genom åren blivit riktigt stor i D2. Det känns som en spark i skrevet till hela den communityn och jag köper inte helt det där med att det är en säkerhetsfråga heller, finns viljan finns det till 99.8% möjligheten också. Det är ju inte som de behöver bygga en helt ny funktion heller.

Läste någon nätverkgurus inlägg på SweC där det konstaterades att det kan finnas risk för att en utomstående nod kan ta sig in när det är direct IP mellan två datorer.
Men det skulle tydligen innebära att denna risk fanns i Blizzards andra nätverk också.

Tror det är rent skitsnack för att få bort modding och samtidigt stävja den lilla piratscen som finns idag.
Inte för att det kommer hjälpa, kommer säkert ta en pisskvart för någon att göra en bypass så att de kan lira via TCP/IP på en crackad version av resurrected

Medlem
Skrivet av loerk:

Läste någon nätverkgurus inlägg på SweC där det konstaterades att det kan finnas risk för att en utomstående nod kan ta sig in när det är direct IP mellan två datorer.
Men det skulle tydligen innebära att denna risk fanns i Blizzards andra nätverk också.

Tror det är rent skitsnack för att få bort modding och samtidigt stävja den lilla piratscen som finns idag.
Inte för att det kommer hjälpa, kommer säkert ta en pisskvart för någon att göra en bypass så att de kan lira via TCP/IP på en crackad version av remaste

Jag tror att det handlar mera om att man lättare kan pressa saker på folk när man tvingas ansluta sig till battlenet, inte att det har med pirater att göra.

Finns ju fördelar, autopatchning, när senast gjorde ett stort företag patchar som släpptes löst, det låter helt främmande för mig idag. Men ja, sedan finns det nackdelar, allt som tvingar på en internet är ganska dåligt, man kommer dessutom aldrig kunna spela med varandra när blizzard brinner i sig eget helvete, när det nu blir.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tror att det handlar mera om att man lättare kan pressa saker på folk när man tvingas ansluta sig till battlenet, inte att det har med pirater att göra.

New skins for druids shapeshifting forms! Only $12.99!

Gen
Medlem

Jag lär inte sakna TCP/IP, däremot är det förjävligt att Blizzard fortsätter att bryta sina löften, något de gjort alltför ofta den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Stort misstag. Detta kommer att bita Blizzard i röven.

Det börjar tyvärr lukta Reforged om det hela.

Att Blizzard aldrig lär sig.

Du spelade aldrig Reforged, eller hur? Att en funktion tas bort gör inte att projektet/spelet kommer ha samma slutresultat som Reforged.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Du spelade aldrig Reforged, eller hur? Att en funktion tas bort gör inte att projektet/spelet kommer ha samma slutresultat som Reforged.

Det är dock illavarslande.

Inaktiv

På riktigt vem fan bryr sig om den stenåldersgrejen? Sen kanske man ska fundera på om man ens ska stödja Blizzard just nu men folk kanske inte bryr sig om sånt så länge man får ett gött spel.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

På riktigt vem fan bryr sig om den stenåldersgrejen? Sen kanske man ska fundera på om man ens ska stödja Blizzard just nu men folk kanske inte bryr sig om sånt så länge man får ett gött spel.

Så det kommer nyheter dagligen om att folk som är på något sätt länkade till denna "Frat Boy"-kulturen på Blizzard slutar (tror nyhet kom idag att Jesse McCree har också lämnat), när anser du att man kan köpa deras produkter? Aldrig? Det är en månad kvar tills spelet släpps, mycket kommer hinna hända innan dess.
Sen kan man ju diskutera om deras spel och så utan att det automatiskt betyder att man ska köpa spelet man diskuterar kring.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det är dock illavarslande.

Varför? Har du läst hur D2R spelet utvecklats? Har du sett Betan?
Om du har, jämför det då med Reforged motsvarigheter, så kommer du snabbt se att D2R är så långt ifrån Reforged som möjligt. Som sagt, en funktion som tas bort betyder inte att spelet kommer sluta som Reforged, speciellt när vi redan har sett att spelet spelas precis som orginalet gjorde, vilket är det fansen önskar.

Backloggens befriare

Återigen kan jag konstatera att jag är extremt nöjd med min nuvarande D2-setup.
Plugy 1.13c med hela alltet i molnet. Jag har mitt D2 vart jag än är, så länge jag har internet.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har svårt att se att detta slår hårt mot merparten. Visst, tråkigt. Men handen på hjärtat, vem hade ens tänkt att lira över tcp /ip?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

På riktigt vem fan bryr sig om den stenåldersgrejen? Sen kanske man ska fundera på om man ens ska stödja Blizzard just nu men folk kanske inte bryr sig om sånt så länge man får ett gött spel.

Mycket varför Diablo 2 lever idag är moddar som MedianXL, Path of Diablo och Project Diablo 2. Även om dessa har haft egna sätt att ansluta på verkar det som att man även kommer vara tvingad att köra över battle.net. Dessa stora moddar som varit en stor faktor till att Diablo 2 fortfarande spelas idag kommer då alltså inte kunna liras i nya versionen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av anon_119148:

På riktigt vem fan bryr sig om den stenåldersgrejen? Sen kanske man ska fundera på om man ens ska stödja Blizzard just nu men folk kanske inte bryr sig om sånt så länge man får ett gött spel.

Jag gör. Men jag hade inte tänkt ge Blizzard några pengar för det här oavsett. TCP/IP funkar ju utmärkt i originalspelet.
Jag kanske kommer överväga att någonsin ge Blizzard pengar igen, om de gör ett bra spel, någonsin igen. Och slutar med sitt mjölkande på 20år gamla grejer.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Anledningen till varför jag aldrig köpte WC3 har med att blizzard plötsligt hade äganderätt över de moddar som communityn gjorde. Nu med borttagandet av TCP -IP så antar jag att jag bör avstå från D2R också, eller kommer modstöd finnas? Moddarna som kommer från communityn brukar ju i regel vara det som lyfter ett spel upp över det vanliga, men inget moddstöd, inget köp!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv
Skrivet av Shamanfox:

Så det kommer nyheter dagligen om att folk som är på något sätt länkade till denna "Frat Boy"-kulturen på Blizzard slutar (tror nyhet kom idag att Jesse McCree har också lämnat), när anser du att man kan köpa deras produkter? Aldrig? Det är en månad kvar tills spelet släpps, mycket kommer hinna hända innan dess.
Sen kan man ju diskutera om deras spel och så utan att det automatiskt betyder att man ska köpa spelet man diskuterar kring.

Personligen, aldrig. Om man har tappat förtroendet för någon/något, då är det bäl rimligt att man slutar stötta? I detta fallet är det att köpa ett företags produkter.

Medlem

äsch, diablo 2 hade sin era
Blizzard också. *badum-tiss*

Medlem

Bra beslut. Ni som tycker det är jättetråkigt kan ju spela originalet med moddar om ni nu hellre vill det. Förstår inte ilskan.

För övrigt är det struntprat att d2 lever idag pga moddar. D2 lever eftersom det är det bästa spelet genren har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Personligen, aldrig. Om man har tappat förtroendet för någon/något, då är det bäl rimligt att man slutar stötta? I detta fallet är det att köpa ett företags produkter.

Då är vi olika. Jag slutar inte stötta permanent om det visar sig att företaget kan bli av med viruset den har blivit infekterad sig med. Och vad jag kan se, så har Blizzard gjort rätt mycket åt saken senaste månade. I denna takt så tror jag att företaget kommer vara ett bra företag igen.

Medlem

Med andra ord, vi vill inte betala för Denuvo.

Medlem

Tja varför skulle man behöva stöd för TCP/IP... eller vänta lite här nu...

Men men, mindre valmöjligheter är tydligen okej enligt alla som säger "detta kommer inte påverka mig". Antar dessa personer också aldrig kört en mod eller ett modifierat spelläge likt CS, Dota, gungame, eller liknande i hela sitt liv...

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Jag tror att det handlar mera om att man lättare kan pressa saker på folk när man tvingas ansluta sig till battlenet, inte att det har med pirater att göra.

Tveksamt, tror enbart detta handlar om pirat. Efter att stängda alphan hade varit gick det ju att ladda hem klienten och spela det utan problem med de första två akterna piratat. Det är väl bara att fråga sig själv, vilka "säkerhetsrisker" skulle det finnas genom att erbjuda spel via tcp/ip? Det förefaller ju sig hyfsat orimligt.

Älskar dessutom hur folk säger att det "luktar reforged" och att det nu minsann är fara och färde. Samma personer som tycker det är häftigt att hata på EA så fort tillfälle ges, vare sig det är rättfärdigat eller inte. Reforged och Resurrected är som natt och dag, för det första var Reforged av en helt annan studio och som dessutom inte fick tid eller pengar till att utveckla det.

Vicarious Vision som utvecklat detta har ett extremt långt och bra track record och har dessutom varit fristående tills nyligen.

Innan ni kommer med några andra remarks angående Resurrected så ta och kika på följande video så ni får en förståelse istället för att bara slänga ur er barnsliga gliringar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar