Microsofts användarförakt fortsätter.

Medlem
Microsofts användarförakt fortsätter.

Alltså, hur fan söker man på skrivbordet i windows10, tidigare så drog man bara f3 där, är det så att jag nu måste gå in i en mapp och gå till skrivbordet den vägen för att göra detta? Är det verkligen så mongo nu?!

(Kontorsdator: Alla tips, hur destruktiva de än är mottages med glädje)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan det funka med:
⊞ + S

eller:
⊞ + F


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Enligt rykten så designas windows av mac användare så det är inte så konstigt att det blir sämre och sämre.

Ingen aning om det finns snabbkommando för att söka skrivbordet men du kan skapa en genväg till c:\users\username\desktop på skrivbordet så slipper du navigera till skrivbordet varje gång.

Annars går det utmärkt att söka via kommandotolken/power shell men det är knappast smidigare än via explorer.

Backloggens befriare

Vad är det du vill söka? Windowstangenten och skriv in bara?

Annars rekommenderas ju alltid den här metoden:


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av omgponies:

Ingen aning om det finns snabbkommando för att söka skrivbordet men du kan skapa en genväg till c:\users\username\desktop på skrivbordet så slipper du navigera till skrivbordet varje gång.

⊞ + D?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Inte samma sak, genvägen öppnar upp skrivbordet i explorer. Kortkommandot visar skrivbordet.

Medlem

Varför skriver ni +? Det är väl WINKEY som är knappen, ++S eller ++D gör ju inget?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Folk som har saker på skrivbordet lolz.

Är du en sån som har 100 tabbar öppna i din browser också?

Windowsknappen använder jag exklusivt till allt i både Windows och Linux, skulle jag råka sitta på mac så alt? space?.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför skriver ni +? Det är väl WINKEY som är knappen, ++S eller ++D gör ju inget?

Ser du inte fyrkanten eller trollar du? ++ = windowsknappen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Ser du inte fyrkanten eller trollar du? ++ = windowsknappen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Du får kalla den för WINKEY om du vill.

❖ ⌘ ⊞


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

⊞ + (⚆ᗜ⚆). ̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vad är det du vill söka? Windowstangenten och skriv in bara?

Annars rekommenderas ju alltid den här metoden:
https://youtu.be/N9wsjroVlu8

Min skrivare gick sönder av sig själv i höstas. Så jag slapp göra det de gjorde i klippet.
Jag är en av de lyckliga som nästan aldrig behöver använda datorn att skriva på. Tacka vet jag en gammal "Facit".

Medlem

Min terapi mot hur urkasst GUI i windows blivit är att kolla på den här videon.

Inte för att löser något men man känner sig lite mindre ensam bland alla döfiskar som verkar älska ligga i Microsofts Apple-inspirerade avlopp.

1
Skriv svar