Sammanträffande som fått dig att vilja spela något

Medlem
Sammanträffande som fått dig att vilja spela något

Skumt sammanträffande hände precis, måste ju dela med mig

Sitter lugnt och fint och jobbar, har lite random musik i bakgrunder och sätter upp program hos en kund. Startar ett tredjeparts klient-program, samtidigt som jag råkar lägga ögonen på laddningsbilden hör OCH läser jag "Sovereign"

Spotify på en dator spelar Sovereign av Synthsoldier med sampling från Mass Effect (har visst hamnat på min discover weekly, aldrig hört förut) och programmet på andra datorn har (C) Sovereign Systems Ltd.

Mass Effect, here I come! (Fast efter jobbet )

Har DU haft något sådant sammanträffande på sistone?

Medlem

Efter att jag spelade Sim Golf så skulle jag vilja ha sammanträffat med Sid Meier för att spela golf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är väldigt lättpåverkad av sådant, ofta installerar jag ett gammalt (eller nytt) spel igen efter att ha sett en video eller läst en artikel som pratar om det i positiva ordalag.

Destiny 2 har jag inte spelat på säkerligen två år och intresset är egentligen nere på noll. Häromdagen åt jag en påse lakrits med häxtema (https://lakritsfabriken.se/butik/premiumlakrits/signature-lin...) och därefter blev jag sugen på, och köpte, expansionen Witch Queen :/

Medlem

Ibland när jag kör bil och det är mycket trafik får jag lust att spela Burnout eller Carmageddon..

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag är väldigt lättpåverkad av sådant, ofta installerar jag ett gammalt (eller nytt) spel igen efter att ha sett en video eller läst en artikel som pratar om det i positiva ordalag.

Samma här. Efter allt positivt snack FZ lyfte om TW3 förra veckan, sitter jag nunoch lirar det igen.

Första inlägget snackar om ett kul fenomen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Synchronicity


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Chefredaktör
Skrivet av Hanzo:

Samma här. Efter allt positivt snack FZ lyfte om TW3 förra veckan, sitter jag nunoch lirar det igen.

Kul! Hur går det för dig, hur känns det?

Medlem

När jag spelar Fallout 4 så får jag ibland ett sug efter att spela Fallout New Vegas.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Kul! Hur går det för dig, hur känns det?

Det rullar på. Jag har ju aldrig klarat ut spelet tidigare, och jag fortsätter där jag slutade 100 timmar in. Jag har precis kommit till ett main-quest som heter "Ugly Baby" i main storyn. När jag startar den så kommer några quests failas. Så jag väntar helt enkelt med main-questet och håller på att resa världen runt för att fixa små-quests. Jag faller ständigt på sidospår och letar Witcher-armors och gör Witcher-quests osv. Med andra ord, suger jag på karamellen rejält innan det blir dags att fortsätta med main-questet.

TLDR;
Spelet är sköj och underbart!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Jag tror det jag nu närmast kommer ihåg är Guardians of the Galaxy. Pratade med en kompis om att jag gillar Guardians of the Galaxy-spelet, men pratade då om Telltales äventyrsspel. Under konversationen kom det fram att hon pratade om det nya och jag trodde då detta var en expansion till Avengers-spelet. Men hur hon beskrev spelet och att det tog ett tag innan vi kom på att vi pratade om olika spel, men ändå kunde hålla med varandra om tex humorn. Så bestämde jag mig för att köpa spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon nämner Deus Ex...

Så sent som igår så tänkte jag lite på Key West av någon anledning, och laddade ner The Crew 2 när jag kom hem så jag kan ta en snabb liten biltur där, fast har inte startat spelet ännu. Blir eventuellt en liten 5-minutersresa senare ikväll och sedan så avinstalleras det.

Medlem
Skrivet av deezel:

Skumt sammanträffande hände precis, måste ju dela med mig

Sitter lugnt och fint och jobbar, har lite random musik i bakgrunder och sätter upp program hos en kund. Startar ett tredjeparts klient-program, samtidigt som jag råkar lägga ögonen på laddningsbilden hör OCH läser jag "Sovereign"

Spotify på en dator spelar Sovereign av Synthsoldier med sampling från Mass Effect (har visst hamnat på min discover weekly, aldrig hört förut) och programmet på andra datorn har (C) Sovereign Systems Ltd.

Mass Effect, here I come! (Fast efter jobbet )

Har DU haft något sådant sammanträffande på sistone?

Synchronicities heter det och beskrevs av Carl Jung. Väldigt intressant ämne så googla eller youtuba. Har hänt mig otaligt många gånger och i alla möjliga/omöjliga sammanhang. Gäller bara att vara observant på det.

Chefredaktör
Skrivet av Hanzo:

Det rullar på. Jag har ju aldrig klarat ut spelet tidigare, och jag fortsätter där jag slutade 100 timmar in. Jag har precis kommit till ett main-quest som heter "Ugly Baby" i main storyn. När jag startar den så kommer några quests failas. Så jag väntar helt enkelt med main-questet och håller på att resa världen runt för att fixa små-quests. Jag faller ständigt på sidospår och letar Witcher-armors och gör Witcher-quests osv. Med andra ord, suger jag på karamellen rejält innan det blir dags att fortsätta med main-questet.

TLDR;
Spelet är sköj och underbart!

Låter precis som när jag spelar. Mainquesten är nästan alltid det sista jag gör, när det bara finns det alternativet kvar
Lycka till i dina fortsatta äventyr!

1
Skriv svar