Evil Within-gänget avslöjar Hi-Fi Rush, och det släpps... nu!

Robot
Evil Within-gänget avslöjar Hi-Fi Rush, och det släpps... nu!
Medlem

Inte min sorts spel alls, men jag gillar verkligen upplägget med att presentera och släppa spelet i anslutning till varandra😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

NuZ
Testpilot

Såg helt amazing ut!!!! Detta blir det imorgon efter jobbet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Såg helt amazing ut!!!! Detta blir det imorgon efter jobbet

Jag håller med. Spel med attityd som inte såg helt cringe ut, vet inte om det har hänt förut. I'm all aboard. Tänk om sountracket håller Jet Set Radio-klass...

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Jag håller med. Spel med attityd som inte såg helt cringe ut, vet inte om det har hänt förut. I'm all aboard. Tänk om sountracket håller Jet Set Radio-klass...

Då blir det semester för att spela


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vilken smäll! Ser riktigt bra ut och verkar riktigt roligt! Speciellt i flerspelarläge. Intressant med utannonsering och släpp samma kväll också. Har väl aldrig hänt förut?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vilken smäll! Ser riktigt bra ut och verkar riktigt roligt! Speciellt i flerspelarläge. Intressant med utannonsering och släpp samma kväll också. Har väl aldrig hänt förut?

Bethesda gjorde det med Fallout: Shelter men det var ju ett mobilspel så det räknas nog inte 🙂
Men annars kom väl Apex Legends från ingenstans också?

Om ändå fler utvecklare kunde göra så här och bara avslöja och släppa spel med kort varsel, kanske inte samma dag men högst en månad efter. Med så långa ledtider det är nu mellan reveal och släpp så hinner förväntningarna byggas upp så mycket av hype att spelen väldigt ofta är en stor besvikelse när dem väl släpps.

Ambassadör
Xbox

Jäkla kul överraskning! Gillar hur de gör något för studion helt annorlunda, de här små pärlorna kommer bara bli allt vanligare (se Grounded, Pentiment t.ex) från fler håll med friheten under Xbox och Game Pass.

Roligt att shadowdrops ännu kan hända.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Jäkla kul överraskning! Gillar hur de gör något för studion helt annorlunda, de här små pärlorna kommer bara bli allt vanligare (se Grounded, Pentiment t.ex) från fler håll med friheten under Xbox och Game Pass.

Roligt att shadowdrops ännu kan hända.

Älskar det! Sa det till en vän på Discord att det hade varit magiskt om spelet bara BOOM släpptes nu, och så hände det.

Redan nedladdat och ska spelas i morgon. Ser superkul ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Älskar det! Sa det till en vän på Discord att det hade varit magiskt om spelet bara BOOM släpptes nu, och så hände det.

Redan nedladdat och ska spelas i morgon. Ser superkul ut.

Haha ja, vi skojade om det också och så hände det. Ibland så!


signatur

Jump in.

Medlem

Nej nej nej... Vart är The Evil Within 3 nånstans. Älskar den serien och har suktat efter 3an i flera år nu..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gårdagens highlight!

Medlem

Så här presenterar man ett spel! Från att inte ha hört något till att det är släppt på några minuter. Sedan ser det fantastiskt rolig ut med! Ska spelas direkt när jag får möjligheten ikväll.

Medlem

Fantastiskt! Har spelpaus hela januari och sedan släpps detta på min födelsedag - fantastiskt!

Och jag som avslutade min spelstreak med Elite Beat Agents och dessutom tänkte köra Guitaroo Man framöver!

Jag har varit lite kritisk mot Johanas TEW2 men det här är definitivt hans comeback!

Kul att de alltid har med en svart katt likt TEW DLC't och TEW2! Härligt 響 HIBIKI -kanji-nyckelring ("eko") med Metallica fnurrar på katten!

Som DuskGolem skrev på Resetera: "Det här är när jag tänker på det, ett nytt Clover Studios spel!

Musiken sägs även bestå av NIN och Number Girl vilket är coolt!

Jag tänker mig att i o m spelet har licensierad musik så finns det kanske en risk att det delistas längre fram så lika bra att köpa direkt på Steam. Bra pris dessutom! Släpps förhoppnings någon DualShock knapp-mod inom snar framtid.
Sägs även fungera bra i 60 fps på Steam Deck.

Medlem

Hoppas även detta ger en tankeväckare till de sovande utvecklarna bakom Gitaroo Man och Elite Beat Agents, Liona Interactive (f.d. "Inis"), som härom månaden hade uppe en jobbannons efter utvecklare som vill jobba med NFT-spel (och alltså är ute och cyklar menar jag)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej nej nej... Vart är The Evil Within 3 nånstans. Älskar den serien och har suktat efter 3an i flera år nu..

Håller med, det vore nåt!

Skribent

Sony må ha de stora AAA-titlarna som GoW just nu. Men jag uppskattar verkligen titlar som detta på Xboxen, det är annorlunda och lite mer vågat.

Älskade Evil Within-serien, men gillar att de låter utvecklarna göra mer lekfulla projekt. Jag tror hela spelbranschen skulle behöva det.

Sen om vi får ett TEW3 senare så blir jag förstås jätteglad över det också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Då ska du nog sluta sukta. Tango Gameworks ser lite annorlunda ut efter MS och ska i och med Gamepass modellen fokusera på många fler, men mycket mindre spel, precis som det här.

Mikami pensionerade sig även kreativt sett efter första Evil Within och hans passion och roll inom Tango Gameworks idag är mer som en lärare som tränar upp unga nya spelutvecklare.

"Studio making smaller games, partly because it feels easier to train newcomers in smaller teams, we want young people to create new games on their own. We also want to nurture good game creators. Although we are a studio that makes games, we also want it to have the aspect of a game school where staff can learn how to make games. We want to make it a place where you can grow as a creator and develop your skills and core while working from the bottom up. Thanks to the emergence of game subscription services over the past years, we feel that it is possible to make games on a smaller scale."

Tack för infon. Shit så tråkigt dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar