Death Stranding är veckans gratisspel hos Epic Games Store

Robot
Death Stranding är veckans gratisspel hos Epic Games Store

Och en "mega-rea" har dessutom dragit igång.

#Death-stranding, #Kojima-productions


Medlem

Förmodligen det spel jag spenderat flest timmar i. Men började spela det några timmar två tre gånger och slutade, men sedan kom jag in i det och blev helt fast. Galet beroendeframkallande när man väl kommit in i det.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Bästa spelet EVER! Bra story, mycket att göra, superb casting, snygg gfx, mm… mm… ett av få spel jag kört igenom mer än en gång! Missa inte detta mästerverk! 😎👍🏻

Medlem

Lyssna inte på dom andra, dom är betalda utav Kojima. Bättre och ta en anställning på postnord.

Medlem

Spelade några timmar men fatta mig inte riktigt på det hela.

Medlem
Skrivet av nils45:

Lyssna inte på dom andra, dom är betalda utav Kojima. Bättre och ta en anställning på postnord.

Haha precis så tyckte jag också i början, men när man kommer in i spelet så inser man vilket mästerverk det är.

Synd bara att jag inte fick betalt av Kojima för då hade jag blivit rik om jag fått betalt per timme 😆


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Geeks Gaming
Skrivet av JackFlack:

Bästa spelet EVER! Bra story, mycket att göra, superb casting, snygg gfx, mm… mm… ett av få spel jag kört igenom mer än en gång! Missa inte detta mästerverk! 😎👍🏻

Skrivet av nils45:

Lyssna inte på dom andra, dom är betalda utav Kojima. Bättre och ta en anställning på postnord.

Båda har ungefär lika mycket rätt i min mening 😂

Verkligen ett kojimaspel ut i fingertopparna ❤️

Medlem

Jag stämmer in i hyllningskören! Mästerligt spel!

Vågar man tro att det kanske släpps gratis nu för att smygstarta hypen lite inför revealen av uppföljaren på onsdagens Playstation event? Håller tummarna iaf🤞🤞

Medlem

Riktigt udda spel, klarade på konsoll men blev ändå i slutändan för mycket "walking simulator" men gillar ändå att kojima tänker utanför boxen och bara han kan komma på såna här typ av spel.

Medlem
Skrivet av nils45:

Lyssna inte på dom andra, dom är betalda utav Kojima. Bättre och ta en anställning på postnord.

Lyssna inte på ovanstående, han är betald av PostNord!

Medlem

Visst är det original versionen som ges ut och inte director's cut?

Medlem

Haha Death Stranding är så underbart spel utifrån många aspekter. Jag gillar inte tidigare Kojima spel, ofta ville jag nog de men MGS är bara inte min grej. DS har så många delar jag absolut aldrig skulle gillat i vanliga fall. Knäppa namn på karaktärerna, töntiga sekvenser, märklig pacing, överdrivet långa pretentiösa sekvenser (det jag t.ex. avskydde me MGS 4) men jag älskar hela grejjen. Kommer aldrig på ett rationellt sätt beskriva varför jag la alla dom där timmarna och i slutändan var så galet förtjust i DS men så var de.

Jag tror helt enkelt att DS är ett av de där spelen som vågade vara sig själv 100% utan att fundera på hur det skulle säljas till en bred marknad. Gillar man de så kommer spelet sätta sig och förevigt vara något speciellt. Ogillar man DS kommer man nog tyvärr aldrig heller förstå varför andra gör det.

Medlem

Death Stranding känns lite som att ett nischat indiespel fått en megabudget.

Det ska bli kul att se vad Kojima hittar på i uppföljaren.

Inaktiv
Skrivet av Crank:

Förmodligen det spel jag spenderat flest timmar i. Men började spela det några timmar två tre gånger och slutade, men sedan kom jag in i det och blev helt fast. Galet beroendeframkallande när man väl kommit in i det.

Huh, hur är det möjligt? Tror det var story drivet. Hur många timmar har du spenderat och vilken gameplay del är så lockande?

Medlem
Skrivet av Crank:

Förmodligen det spel jag spenderat flest timmar i. Men började spela det några timmar två tre gånger och slutade, men sedan kom jag in i det och blev helt fast. Galet beroendeframkallande när man väl kommit in i det.

håller med har spelat de 290+ timmar på PS, och sedan på PC och PS5 directors cut och skulle gissa jag är nog uppe i 400+ timmar. Har aldrig hänt med ett single player spel innan.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag stämmer in i hyllningskören! Mästerligt spel!

Vågar man tro att det kanske släpps gratis nu för att smygstarta hypen lite inför revealen av uppföljaren på onsdagens Playstation event? Håller tummarna iaf🤞🤞

Fast det har ju utannonserats redan väl?

https://youtu.be/C8HBmjVHHXs

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Fast det har ju utannonserats redan väl?

https://youtu.be/C8HBmjVHHXs

Det har du helt rätt i. Menade gameplay/releasedatum. Lite felformulerat från min sida.

1
Skriv svar