Diskutera – Vilket spel har de bästa striderna?

Robot
Diskutera – Vilket spel har de bästa striderna?

Räkna med bråk i veckans diskussion!

#diskutera


Medlem

Älskar striderna på de större monstren/bossarna i Monster Hunter spelen, Capcoom har verkligen lyckas få till det.

Medlem

Jag föredrar de mer unika stridssystemen. Ett sådant som är underrated är striderna i The last Remnant (finns som remaster). Lyckas vara både strategiska och hyfsat fast paced samtidigt som mekaniken är unik.

Medlem

Soulsborne (Sekiro absolut inräknat, fantastiska strider!)

Kan vara simpla, kan vara komplexa och kräver en fin del ur din reaktionsförmåga.

Me likey.

Skribent

Bäst vet jag inte, men Max Payne 2:s strider är galet tillfredsställande och roliga.

Medlem

SEKIRO


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Utan tvekan Ghost of Tsushima, striderna blev riktigt roliga av att ändra "stance" efter fiendetyp.

Medlem

Om jag blickar tillbaka till något jag spelade nyligen så var Eikon-striderna i Final Fantasy XVI helt jäkla otroliga

Ett annat spel som står ut i mängden är Elden Ring, euforin när man lyckas besegra en svår boss är bra härlig

Medlem

svårt att slå Monster hunter spelen eller Dark souls. Tror det är combat jag älskar mest. Men ibland så måste jag även säga lite mer snabba spel som Devil may cry stuket också.

Medlem

Metal Gear Rising

Medlem

Håller med om Sekiro

Medlem

Just nu skulle jag nog säga hell let loose. Så tillfredställande när alla i laget drar åt samma håll, och när artilleriet skjuter bomber runt omkring dig samtidigt som du försöker skydda dig emot fientligt infanteri... det är inte mycket som slår det 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Rage 2 är ett skräpspel sett ur nästan alla aspekter förutom striderna och vapenkänslan som är fenomenal. Hagelbrakaren är porr i dess högsta form.
Men doom 2 hagelbrakare är perfekt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Souls spelen, sekiro, bayonetta, dmc spelen (ej tvåan), MGR, Ninja Gaiden spelen och Ys serien m fl. Japanska utvecklare brukar fokusera mer på komplexa stridsmekaniker än västerländska diton. Tycker personligen de flesta västerländska actionspel har tråkig combat.

Medlem
Skrivet av magma:

Rage 2 är ett skräpspel sett ur nästan alla aspekter förutom striderna och vapenkänslan som är fenomenal. Hagelbrakaren är porr i dess högsta form.
Men doom 2 hagelbrakare är perfekt.

Irriterad över att jag missade att hämta det när Epic gav det som freebee.
-----------------------------------
F.E.A.R kommer spontant upp. Bulletstorm vill jag erinra mig var underhållande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av magma:

Rage 2 är ett skräpspel sett ur nästan alla aspekter förutom striderna och vapenkänslan som är fenomenal. Hagelbrakaren är porr i dess högsta form.
Men doom 2 hagelbrakare är perfekt.

Jag köpte det för en dryg femtiolapp nyligen men har inte testat det än. Bara omslaget gör mig tveksam. Men jag ska ta tag i det snart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

De bästa striderna tycker jag nog Bannerlord har. Älskar att höra hästarnas hovar i galopp och bågsträngar som späns, pilar som fastnar i trädsköldar och i kött❤️

It's not a lake, it's an ocean

Det första Ninja Gaiden minns jag som väldigt utmanande men också belönande när det kom till striderna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gillar första F.E.A.R.

EDIT: Och Bayonetta.

Skribent

For Honors vapenhantering är sjukt givande både för nybörjare och för den som spelat ett tag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sekiro är ren magi. Håller soulsborne högt men Sekiro högre.

Ghost of Tsushima är grymt bra, likaså Hades.

DMC 5 och Sifu är värt ett omnämnande.

Men allra bäst är nog Sekiro. Blir sugen på att spela om det ännu en gång bara jag skriver om det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag måste ändå säga Gears of war. Jag föredrar tredjepersons-vyn och att man kan skjuta genom att antingen sikta eller bara "skjuta från höften". Cover-systemet, active reload och att man byter vapen med styrkorset gör det till en ren fröjd

Avstängd

Måste endå säga att nyare Call Of Duty campaign har bra strider och en massa action och bra ljud och musik med lite bättre ljudkvalité.

Medlem

jag älskade pangandet i RDR2, gillar gamla manuella vapen, avsågade hagelgevär, repeaters och sånt. men det finns många spel som har riktigt kul pang, spec dom som även har slowmotion. max payne-spelen var ju hur kul som helst


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Bäst vet jag inte, men Max Payne 2:s strider är galet tillfredsställande och roliga.

Hoppas dom någon gång gör Max Payn igen. Skulle ju verkligen vara vinnst för Microsoft om dom köpte Take Two och gjorde Max Payne exklusivt till Xbox.

Medlem

Många bra har nämnts, men jag skulle vilja slå ett litet slag för Scarlet Nexus. Kanske inte de svåraste, men herregud så tillfredställande combat det där spelet har.

Medlem
Medlem

Doom (2016), Batman-serien från Rocksteady, Max Payne 2 och 3, Halo. (Bungie)

Medlem
Skriv svar