Snabbkollen – Har du sett Fallout-serien?

Robot
Snabbkollen – Har du sett Fallout-serien?

Alla snackar Fallout. Tillhör du skaran som också kikat på serien?

#amazon, #fallout, #snabbkollen


Medlem

6/10 kapsyler för egen del.
Bättre än mycket annat baserat på spel men utförandet är inte i toppklass.
Med det sagt är 6/10 över medel och serien är sevärd.
Jämför det med snabbmat då det inte är den bästa maten men ibland kan snabbmat uppskattas ändå då det är enkelt, smakar ok och fyller magen.

Medlem

Den var mycket bättre än vad jag vågat hoppas på.
8.5/10 får den av mig.

Medlem

Räckte med trailern för å veta att det var för mkt humor serie än vad jag hade velat. Så kommer ej se den.

Medlem

Har inte Prime så det lär inte hända.

Skribent

Såg sista avsnittet i går och tyckte att serien var riktigt bra. Klart bättre än vad jag hoppats på.

Medlem

Bästa serien jag sett som baseras på ett spel. Såg många sågningar av serien innan jag ens hade kollat själv så gick in med låga förväntningar.

Medlem

Lättsam underhållning som var bättre än förväntat, dock inget som skrivs in i historieböckerna direkt. Suget efter Fallout-spelen kom dock, så det blev att införskaffa 4an.

Medlem

Började försiktigt med första avsnittet förra veckan och kände varken bu eller bä. Intresset steg lite efter andra avsnittet. Sen brände jag av avsnitt tre till och med sex igår! Jävlar var oberedd jag var på att det skulle fatta sånt tyckte för den!
Ser fram emot att kolla på de två sista avnsitten ikväll.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Sänkte förväntningarna efter det "låga" betyget här. Visst var sista avsnittet bäst, men inte med så stor marginal jag trott, Jag hade trevligt hela vägen från att bomberna föll i introt.

Castingen var underbar för varenda roll, med en väldigt karismatisk Walter Goggings som "bad guy".

Musiken var on point.

Handlingen fick kritik, men jag letade inte efter plotholes eller "fel", jag bara njöt av resan och det var tillräckligt många WTF-moments för att jämföras med The Boys, Invincible och liknande när det kommer till gore. Tempot var helt perfekt för Fallout.

Vissa val man gör i spelen, när man tvekar lite på om man ska vara ond eller god kom fram mycket bra i serien. Man såg kugghjulen snurra på samma sätt man själv hade funderat på ett dialogval. Dramat funkade bra, höll tjejen fastklistrad, trots att hon inte gillar genren.

Fotot var mästerligt, vinklar, inzoomningar, slowmo, ljussättning med mera fick mig som jobbat med sånt att imponeras. Kommer se om serien själv med pausknappen och print screen. Trodde inte produktionsvärdet skulle vara så högt. Ibland kändes det lite slösigt med sån talang för publiken till en spelproduktion, men jag klagar inte!

Humorn var också on point. Hade sänkta förväntningar här med, men nog satt man och flinade mycket och sitter man bara och njuter av resan så är dialogen ibland i klass med fotot.

Kanske är jag en simpelton och kollade utan det kritiska ögat, men det är så jag avnjuter mina serier så;

9 av 10 och hamnar i katergorin "Måste ses" oavsett om man missat spelen.

Medlem

Sett halva säsongen hittills och det är ju klart över förväntan. Om humorn sitter är väl rätt subjektivt men jag uppskattar den!

Har egentligen aldrig varit någon Fallout-fan då postapokalyps inte riktigt är min grej, men fasen nog får jag lust att dra igång typ Fallout 4 och traska runt i the wasteland lite!

Medlem

Saknar ett svarsalternativ. Jag kollar på den just nu. Är på ep2.

Medlem

Nej. Jag vill inte sponsra Amazon med mina pengar.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej. Jag vill inte sponsra Amazon med mina pengar.

Sponra är väl när man ger pengar utan att få något tillbaka, med Prime Video köper du ju tid att se filmer och serier...:D

Medlem

Sett 6 av 8 avsnitt och är helt klart en 9/10 än så länge.
Helt klart uppe bland dem få bra speladaptioner som gjorts till film eller tv.

Karaktärerna känns lite som olika genomspelningar man själv brukar göra i spelen. Lucy är den första karaktären man gör där man försöker spela en god karaktär och göra allt rätt med balanserade stats. Maximus är andra genomgången där man skjuter sig genom spelet med 0 karisma och 0 luck, allt på styrka. Ghoul är du när du bara kör igenom spelet och dödar allt!

Finns så många små hintar till saker som man gör eller upplever i spelen.
Favorit citatet är nog "Thou shalt get sidetracked by bullshit every goddamn time"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sponra är väl när man ger pengar utan att få något tillbaka, med Prime Video köper du ju tid att se filmer och serier...:D

Inte nödvändigtvis. Men ja, vill inte ge pengar till strejkbrytande rövhål helt enkelt.

Medlem

Klart bättre än Halo.....

Medlem

Har bara sett nästan hela första avsnittet. Kan säga att jag blev fängslad ganska omgående, typ introt räckte. Sen är tjejen hot så det är ju faktor till man kommer se allt. Ska bara fixa nått chips o grejjer innan jag ser mer.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Klart bättre än Halo.....

Ja det säger ju inget haha, allt är bättre än Halo som ser ut att ha en budget på en femhundring.

Medlem

Älskar den. De har med små detaljer från spelen som gör det hela ännu bättre.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Sett igenom hela och lätt den bästa spel till serie/film adaptionen jag sett. Den fångar verkligen känslan av spelen och det känns lite som att jag har spelat ett nytt Fallout efter.

Geeks Gaming

Har något avsnitt kvar. Även om jag hänger med så hade min sambo gärna haft lite mer förklaring och bakgrund för saker. Men vi båda gillar de. Som Fallout fan så skulle jag säga 8/10 än så länge.

Medlem

Försökt titta men fastnar inte för den. Kommer väl försöka titta klart men på nåt sätt inte direkt underhållen av serien än så länge.

Medlem

Valde "Ja" för att jag håller på och för att jag naturligtvis kommer se klart. Helt ok måste jag säga.

ZF
Medlem

Mycket bättre än förväntat, mycket sämre än den borde ha varit.

Produktionen är, med några rätt ögonstickande undantag, hög. Men handlingen håller knappt ihop, och tempot är rejält svajigt.

Medlem

Har sett tre avsnitt hittills och Amazons app på Samsung tv är katastrof, nog för att spelen serien är baserad på kraschar men att appen gör det är inte ok.
Den börjar alltså buffra och sedan säga att den har anslutningsproblem och när man då går tillbaka till menyn så är det bara att fortsätta avsnittet där.

Medlem
Medlem

9/10 för mig. Gillar hur dom gjort protagonisten. Vänlig, naiv, godtrogen och levt skyddad hela sitt liv men anpassar sig snabbt efter den nya hårdare miljön, men samtidigt inte går ner till samma nivå utan håller fast hur hon är fostrad. Ska bli intressant att se hur denne utvecklas i säsong 2.

Medlem

ingen bryr sig om vad jag tycker/10 får den av mig.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Har inte Prime så det lär inte hända.

Vi är snart i den där eviga piratkopiera situationen, jag vill se den men inte fan för så mycket pengar mer än en prenumeration, vpn är lockande igen..

12
Skriv svar