Film! From Dusk Till Dawn

Medlem
Film! From Dusk Till Dawn

Igårkväll låg jag och tittade på tv och såg att en thriller vid namn From Dusk Till Dawn började. Jag började titta på filmen och jag tyckte den var helt okej!
Ca 1 timme senare (wot da fuck) tror jag att ja e på droger med tanke på att filmen blev lite konstig! Jag tänker inte avslöja vad som händer för er som ej sett den men jag rekomenderar den om du gillar överraskiningar xD!.....Är de någon som har sett filmen som kan förklara varför detta hände? Blev det en annan regisör lr?:P:|:D

Medlem

En herr Tarantino var med och gjorde den, hoppas det är svar nog


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

^^haha....personerna i filmen verkade inte så förvånade över förendringen heller! xD Det var iaf roande!

Medlem

Det är en klassiker.


signatur
Medlem

Säga vad man vill om den, men underhållande är den. Det märks tydliga spår av Tarantino i filmen i form av stil, cameos och lite extra av allt. Om den fascinerade dig kan jag rekommendera Tarantinos senaste skapelse Planet Terror. En maskingevärsprotes kan inte slå fel!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Fast den är ju inte Tarantino, utan Rodrigues, som regisserat både Dusk och Planet Terror om jag minns rätt. Nog för att Tarantino säkert varit med i filmen och påverkat på andra sätt bakom kameran.


signatur

Videomupp

MFZ
Medlem

dom har båda regisserat den, så vitt jag vet.

Har för mig att tarantino reggiserade början, ungf tills dom kommer till baren eller däromkring. sen tar rodriguez över rodret och släpper loss lite ultravåld.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

men rolig var den!

Medlem

Det finns exakt en (1) anledning att se den filmen. Det är värt allt slafs.
Skål & godnatt.


signatur

yolo

Medlem

kresko va gammal är du? Vill seriöst veta.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

finns 3 till dusk to dawn filmer, men dom är ruskigt dåliga.

Medlem

första är ju skitbra.. alla andra är bara piss.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av SoniC:

kresko va gammal är du? Vill seriöst veta.

Du menar hur, right? Får man fråga varför du vill veta?

Medlem

"det blev from dusk till dawn" är ett uttryck, för något bra som spårat ur och förvandlats till skit, i min bekantskapskrets


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av SoniC:

kresko va gammal är du? Vill seriöst veta.

Du menar hur, right? Får man fråga varför du vill veta?

den er en gammal klassiker som de flesta i min generation sett många gånger när de va kåta små finniga jävlar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

MM jag o en polare höll på att kolla på den. Men jag blev magsjuk så han fick dra hem, inte på grund av filmen dock :P. Och så vitt jag förstod så var den ganska skruvad ja, Men vilken Tarantino film är inte det


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av Kresko:
Skrivet av SoniC:

kresko va gammal är du? Vill seriöst veta.

Du menar hur, right? Får man fråga varför du vill veta?

den er en gammal klassiker som de flesta i min generation sett många gånger när de va kåta små finniga jävlar.

Jaha! xD....jag är 16 (en finnig jävel) men jag hade sett början på den när jag var mindre men då var den väll för brutal för att se klar!

Medlem
Medlem

Första halvan av filmen är guld guld guld. Det osar Tarantino om dialogerna och stämningen. Andra halvan genomsyras nog mest utav Rodruigez skulle jag tro.

Youtube-proffs

Såg den på dvd häromdan, köpte den, riktigt underbar film


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

diggar scenen då prästen kör hagelgeväret genom magen på en vampyr, skjuter andra vampyrer bakom och laddar om mellan varje skott med hjälp av vampyrens mage

nu när jag tänker på det så blev jag lika förvånad av twisten i denna film som på Death Proof då Kurt Russel övergår från att vara en iskall mördare till en skrikande kärring på slutet

Youtube-proffs

Min favoritscen e nog när han med vapenpitten blir vampyr, sedan så kastar den svarte ut honom och blir en sån själv.. han ser jävligt kuslig ut


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar