Regions låst DVD-spelare på datorn?

Medlem
Regions låst DVD-spelare på datorn?

Jag har ingen aning om det här räknas som att jag upprepar min förra tråd, men jag kör på ändå.
Det handlar ju ändå inte riktigt om samma sak.

Helt enkelt, hittade dom filmerna jag skulle köpa förut, fast dom var inte importerade från USA eller England eller något liknande. Så då behövde jag inte bry mig om region 1 grejen längre.
Men, nu när jag ska köpa uppföljarna, kan jag inte hitta några som inte måste importeras.

Så, nu kommer det där med region 1 spelare igen.
Min gamla stationära DVD-spelare är regions låst, så det hänger på att man kan spela upp dem i datorn.
Men så hörde jag att även datorns DVD-spelare kan vara regions låst...
Jag har kollat runt, men kan inte se om den är låst eller inte, så, någon som vet var man kan se om datorns DVD-läsare är regions låst eller inte?


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Högerklicka på den i "Den här Datorn", gå till fliken "Maskinvara" leta upp den där. Markera den och tryck på egenskaper.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Oookay..
Jag suger på sånt där.. Vad är det jag letar efter där?
Stor text ''regions låst'', nåt nummer etc?


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Finns en flik där där det står DVD-region, det är den du är ute efter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vista: Dator --> Högerklicka på optisk enhet --> Egenskaper --> Fliken "Maskinvara" --> Markera den optiska enheten du vill ha information om --> Egenskaper --> Fliken "DVD-Region"


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hmm, lessen, glömde bort att säga att jag kör med XP

Edit: Lugnt, hittade det. Tackar


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

1
Skriv svar