Inaktiv

Nä fy fan, det här måste vara den sämsta recensionen ever, det finns en fråga jag måste ställa dig John Severinson, har du spelat spelet? Eller baserar du dina fakta på din 5-åriga brors åsikter?

Klart som fan att det finns folk som inte är fientliga, hur skulle man annars kunna få uppdrag?

Och att ni undrar varför man skall döda The Jackal tyder ju bara på bristande engelska eller bara vanlig inkompetens.

Skrivet av nudelsdesign:

och sen kan man ju undra, vart är alla djuren? har de med utvandrat på grund av kriget?

Fint att han sätter sig och försöker lika ut kulor i benet när kulorna viner. Den där adrenalinsprutan eller var det är hade ju varit smidigare. lirka ut kulor kan man ju göra sedan...

...och hon din buddy som kommer och räddar dig ibland måste vara grymt snabb. eller har hon med någon ny teleport teknik...

- AI:n suger verkligen
- fordonen suger mer
- Uppdragen påminner om doom, gå från punkt A till punkt B "you need a blue key" är fan mer begåvat och spännande.

Mikzarn: Bästa kommentaren hittils:
"Vafan, det hade t.om vart roligare om vägspärrarna befolkades av älgar beväpnade med BFG9000 och pansarvagnar. "

Tycker det summerar spelet rätt bra

Tycker som dig angående respawnen i vaktposterna men i vissa fall har du helt fel.

Djur, ja de finns i afrika liksom de finns i sverige, men tänk dig ett FPS i Sverige. Skulle de springa älgar och rådjur överallt hela tiden då? Tänk på hur ofta du ser ett rådjur i verkligheten och på hur ofta du ser en zebra eller gnu i spelet. skulle tro att du ser de lite oftare i spelet. OKEJ att det finns mer djur i vissa delar av Afrika men nu så utspelar sig inte spelet i en djurpark.

Sen med kulorna han plockar ur sig själv så är väll de bara en kul idé. Är det inte bra att de kommer med någonting nytt någonsin? Jag tycker endå det är ett bra moment till skillnad från medecinlådor och dylikt.

Jag fick intrycket av att buddyn som hjälper dig hänger alltid efter dig efter du har snackat med han/henne. De säger väll nått i stil med "I'll stick around if you need any help" Så föreställ dig att han/hon ligger på lur utanför staden/vaktposten/byn fär att undsätta dig om du behöver hjälp. Man svimmar ju av ett tag så du kan ju inte mäta de sekunder det tar för han/hon att nå fram till undsättning

AIn är väll inte sämre än någon annan? Hur smarta är t ex Koreanerna i Crysis? I Farcry så springer de ju inte ut eller står inte helt upprätt när man kommer med sniper, i Farcry så gömmer ju sig alla tills de har koll på vart man är osv. Såklart det uppstår buggar och dylikt men det gör de ju i alla spel!

Håller med dig i resten, det finns även massa andra brister, men jag ser en potensial i det ...tyvärr. Med lite betatestning och några månaders mer puts tror jag det skulle blivit mycket bättre.

Ger spelet 3/5


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Du tycker alltså helt seriöst att FC2 är ett bra spel snobbenbobben? Visst, det finns ett par friendly npcs inomhus i staden som är friendly. Men i 99.9% av världen? Nada. Sen, även om man "ska" döda the jackal, så är det ju absolut inget som driver en framåt. Döda den där Jackal, varför skulle jag göra det? :C

Antikvitet
Skrivet av snobbenbobben:

Nä fy fan, det här måste vara den sämsta recensionen ever, det finns en fråga jag måste ställa dig John Severinson, har du spelat spelet? Eller baserar du dina fakta på din 5-åriga brors åsikter?

Klart som fan att det finns folk som inte är fientliga, hur skulle man annars kunna få uppdrag?

Och att ni undrar varför man skall döda The Jackal tyder ju bara på bristande engelska eller bara vanlig inkompetens.

Utomhus, bubben, utomhus. Jag skrev att det inte finns några icke-fientliga karaktärer utomhus. Och jag har då efter snart 18 timmars speltid inte hittat någon.

Jag ska vara helt ärlig mot dig. Tror du på fullaste allvar att FZ publicerar recensioner av spel utan att ha spelat dem så tycker jag du ska sluta besöka oss.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av snobbenbobben:

Nä fy fan, det här måste vara den sämsta recensionen ever, det finns en fråga jag måste ställa dig John Severinson, har du spelat spelet? Eller baserar du dina fakta på din 5-åriga brors åsikter?

Klart som fan att det finns folk som inte är fientliga, hur skulle man annars kunna få uppdrag?

Och att ni undrar varför man skall döda The Jackal tyder ju bara på bristande engelska eller bara vanlig inkompetens.

Jag har följt diskussionen om spelet och recensionen här och jag blir riktigt irriterad på den där pajkastningen du precis på ett briljant sätt visat prov på. Exemplariskt! Måste man bli så pass personlig för att hävda sig och sin åsikt? Det säger mycket mer om dig än någon annan.

Medlem

Jag är besivken, lurad, besudlad!

Far Cry 2 är den arga Kejsaren Utan Kläder som skaffat sig ett automatvapen och sedan belägrat Afrika med sin privata vaktarmé.
Var du än går så blir du ständigt anfallen. Du blir tvungen att illa fäkta för flyr du hamnar du bara bland ännu fler vaktposter. Får du sedan för ovanlighetens skull möte på den tomma vägen mitt i skogen och mitt i natten så nog fasen gör den andra föraren omedelbart en ursinnig handbromssladd och tar upp jakten på dig.
Faktum är nog att Ubisoft hatar dig så mycket att dom la ner story-skrivandet helt och hållet för att istället lägg all tid på att klona fram vakter. Vakter som till varje pris ska hindra dig från att någonsin orka ta dig till slutet av Far Cry 2.


signatur

Tänk gärna fel - men tänk själv

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Jag håller verkligen inte med. FC2 är ett actionspel

+1. man är bra korkad om man trodde det här skulle vara Oblivion-with-Guns-in-Africa. Ska dom kritisera Gears 2 på samma sätt, dvs att man inte kan prata med alla, att de flesta är fientliga osv? lol..


signatur
Medlem

Tack och lov!

Spelet förtjänar inte mer. Fattar inte heller hur så många andra kan ge spelet bra omdömen.

Däremot saknar jag en del i recensionen. Tex att gubbarna tål jättemycket och den dåliga fysiken och AI:n. Det går inte att byta till singelskott och vilken idiot kom på att täcka hela skärmen när man tar fram kartan!

Nej de gjorde kass spel för de visste att det skulle sälja tack vare namnet...

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av kebbe_90:

Jag håller verkligen inte med. FC2 är ett actionspel

+1. man är bra korkad om man trodde det här skulle vara Oblivion-with-Guns-in-Africa. Ska dom kritisera Gears 2 på samma sätt, dvs att man inte kan prata med alla, att de flesta är fientliga osv? lol..

Det försöker vara Oblivion-with-Guns-in-Africa men misslyckas totalt. Gears of wars har inte quests i en öppen värld. (Gissar jag, inte spelat det :>)

Jävligt värdelöst argument som FC2 älskarna kommit med förr, "DET FINNS JU BRA SPEL DÄR MAN INTE KAN PRATA MED ALLA O ALLA BARA SKJUTER PÅ EN!!111" Måste man ens förklara?

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Det försöker vara Oblivion-with-Guns-in-Africa men misslyckas totalt.

Källa? Och nej, dina förväntningar gäller inte som källa..

Att det är en öppen spelvärld betyder inte att det är ett RPG. RPG's har faktiskt inte patent på det, så det går faktiskt fint att använda det även i ett rent actionspel som FC2.


signatur

Bra recension! Precis som ni skriver så startar spelet som en solklar 4a men efter 10+ timmar finns det inget mer än irritation kvar. Det tog mig fram tills nu att spela över 10h, jag tyckte först att folk inte såg spelet för vad det var men nu har till och med jag tröttnat. Precis på samma sätt jag tröttnade på Gta 4. Far Cry 2 ska hyllas för sina goda sidor och det är någonting alla borde testa, men inte köpa.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Du tycker alltså helt seriöst att FC2 är ett bra spel snobbenbobben? Visst, det finns ett par friendly npcs inomhus i staden som är friendly. Men i 99.9% av världen? Nada. Sen, även om man "ska" döda the jackal, så är det ju absolut inget som driver en framåt. Döda den där Jackal, varför skulle jag göra det? :C

ditt inlägg fick mig att skratta ^^ .. jag håller helt med; 'the jackal who'? jag bara kör omkring atm och diggar omgivningen etc.. kollade in the fort och floderna.. jag tycker det är riktigt coolt välgjort. Okej lite väl fientliga personer i omvärlden, det är kul ändå !

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Håller med delvis. Men ni berättade i princip bara om nackdelarna. Det finns fördelar också.

Men varför i hela världen gav PC Gamer (inte svenska) spelet 94%?! :S Det lurade mig att köpa det.

De är säkert mutade. :/

Jag tror knappast de är mutade bara för att de inte ser på det hela som du gör

Många klagar på att de blir beskutna så fort de kommer till en korsning. Då är det ju bara att köra en vapenbestyckad Jeep och köra rakt i genom det fortaste man kan, stoppa Jeepen, trycka ner en tangent så att man kommer till kulsprutan och meja ner den oftast enda förföljande bilen. Själv brukar jag fajts för det är ju ett skjutarspel. Lite svårt att alltid se vart fienden är och särskillt prickskytten fast det gör ju spelet lite roligare.

Leta diamanter kan var trevligt det också och ibland får man lura ut hur man kommer åt dem i sann problemlösaranda som i HL 2 fast simplare.

Idiotiska buggar i en del uppdrag men jag står ändå fast i mina 5 läsar-Z och det inte endast för att spelet är otroligt vackert..


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Varför kan inte folk förstå att en recensent som gillar spelet ger det bra betyg och en som inte gör det ger det dåligt betyg?

VARFÖR är det så svårt att förstå det? xD

Medlem

Jag tycker själv att det är ett bra spel, trots att det inte lever upp till de extremt höga förväntningarna. Eftersom det är så pass fritt så blir det vad man själv gör det till: Om man t ex bara utför uppdragen genom att springa in i en by och meja allt som ställer sig i vägen och sedan repeterar det gång på gång så är det klart att det blir enformigt. Om man däremot varierar det med att smyga in på natten och skjuta skallen av målet med sitt dart rifle och sedan försöka ta sig ut så snabbt som möjligt så blir det genast mycket bättre. Trots det kan jag hålla med om att många av uppdragen är lite väl lika varandra. 3,5/5

Medlem

jag tycker att den här recensionen suger!!!!! Far cry 2 är uber. Mycket vapen eld i massor mmm massor med illasinta fula och skrikande prakt moeg man ska döda, och miljöerna är ju goodlike. Om man köper far cry 2 så behöver man ju inte åka till afrika eftersom man kan se allt framför datorn och då kan använda sina pengar till o åka nån annan stans och fröjda sig. MMMMMM EEELLLLLD ja far cry 2 levde upp till mina förväntningar och jag tycker att spelet e jävligt bra


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Skrivet av John:

Jag förstår vad spelet vill att jag ska tycka, men jag känner ingen drivkraft. Spelet misslyckas med att få mig att känna att jag verkligen vill ha ihjäl honom, spelet presenterar bara en platt anledning som inte är särskilt underbyggd. Tvärtom egentligen, jackalen verkar vara en något grymt lagd entreprenör, inte precis en diktator eller folkmördare.

Någon (som betalar min karaktär i FC2) vill verkligen ha ihjäl jackalen. Men varför? Och varför är jag så angelägen om det att jag tar mig an ett krig mot hela landets befolkning?

Jag funderade på detta när jag spelade och jag kom fram till att det finns ingen nobel anledning till att jackalen förtjänar att dö. Jag tror att de ville visa att i vissa situationer finns det ingen moral. Ingen ädel drivkraft. Detta kunde bli riktigt coolt om det var gjort rätt men i Far Cry 2 klantade de sig något enormt genom att inte lägga någon som helst tyngd på någon annans djup som karaktär än just jackalen. Han är den enda som är intressant i spelet, varför i hela friden skulle man vilja döda honom?

Inaktiv

Nej jag tror inte att ni recenserar spel utan att spela dem det var bara någon sorts förolämpning mot recensionen, jag är bara sur, det är lätt att prata förolämpande då.

Det är knepigt att definiera ett meningslöst spel, vad gör detta mer meningslöst än t.ex css eller tf2, spel som fortfarande är extremt bra, om man gillar striderna (vilket man borde göra) så är spelet helt klart inte illa.

Btw, i cease-fire städerna skjuter inte folk på en, de ligger utomhus...

Skrivet av Motherrussia:

jag tycker att den här recensionen suger!!!!! Far cry 2 är uber mycket vapen eld i massor mmm masor av illasinta skrikande moeg man ska döda och miljöerna om man köper far cry 2 så behöver man ju inte åka till afrika eftersom man kan se och då kan man se allt hemma o då slipper man slösa sina surtfördärvade slantar på o åka till afrika

Släng in några punkter i den där röran och du har något som kan klassas som ett korkat inlägg. Grattis och välkommen till FZ.

Inaktiv

MKultra:

Skillnaden är att Far Cry 2 är pretentiöst. Gears of War försöker aldrig vara något annat än ett extremt linjärt pangpanglir.
Far Cry 2 har hela tiden marknadsförts som öppet och levande och när det inte levererar är det inte konstigt att folk sågar det.

Medlem

Snobbenbobben det verkar bara finnas en tidning som kan ge ordentliga recensioner PC GAMER en strimma ljus i höst mörkret


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv

En fantastiskt intelligent åsikt Motherrussia, vi skiter i alla dessa moeg och sticker och är självgoda istället.

Medlem

bara för att du inte har nåt bättre för dig en att kommentera meningsbyggnad på ett spelforum roflmao


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv

Även om det börjar bli ganska tråkigt efter 50% av spelet så ska jag iallafall försöka klara det, men alla vaktposter vid vägarna börjar bli jävligt irriterande. Men multiplayer tycker jag var ganska kul, fast editorn startar inte.

Inaktiv

Skärp er, skaffa er den rätta åsikten eller stick ifrån det här forumet.

Medlem

Hela FarCry serien är ju gravt överreklamerad. Bra recension.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Ja herregud vilken tråkig nolla jag är. Är kanske dags att skaffa sig ett liv vid sidan av FZ's forum?

Medlem

Ett tips till FZ är att ha lite musik på i videorecensionerna, så som gamespot, ign och gametrailers etc. Det höjer stämningen lite och det blir inte lika tråkigt att kolla på recensionen.

Bara ett tips...

Medlem

Jag hoppas att recensenterna på FZ spelar igenom hela spelet minst en gång innan recensionen. Det verkar som det inte brukar vara så, grovt tjänstefel isf. För det andra...har chefredaktören hört talas om quicksave-funktionen??? Bara o trycka på f5, kom inte o säg att ni testar spel på bara en plattform.

Angående spelet så tycker jag inte att man kan säga annat än att det är ett bra spel dock med några ordentliga brister, vägspärrar som respawnar för snabbt, brist på vänliga NPC's etc.


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

Medlem

Hah snobbenbobben o motherrussia. Tror ni vinner VM guld i korkade inlägg. Ni klänger fast vid ert spel likt en desperat ATI fanboi gjort med sitt grafikkort de 2 senaste åren.

Motherrussia: Hur kan du vänta dig att någon respekterar ditt inlägg, om du inte ens kan skriva ett inlägg man inte automatiskt skrattar åt pga. att meningsbyggnaden är i samma nivå som hos min lillebror (som är 4 år)

Snobbenbobben: Om det nu finns en "rätt" åsikt så är det helt enkelt att Far Cry 2 är ett dåligt spel. Trist att ni har så låga krav att ni accepterar det bara.

Ni har ju rätt till era åsikter, men det har inte vi tydligen. Så då bestämmer jag nu att ni 2 har fel och måste ha fel någonstans mellan halsen och skalpen.

Skriv svar