Allvarligt problem med Grafiken.

Medlem
Allvarligt problem med Grafiken.

Nu är det så att helt plötsligt, har grafiken på min dator ballat ur totalt, endast på skrivbordet och internet kan man se något, annars är det total kaos, linjer, färger som sprakar, ingenting ser rätt ut. Här följer några bilder.

Vad är det som pågår?

CS:S

Streck över allt!

DoD menyn

Lord of the Rings Online

Medlem

Kan vara två saker. Grafikkortet blir för varmt vid spelande (den är för dåligt kyld. Eller är grafikkortet paj helt enkelt.

Jag hadde liknade problem med mitt 9800pro för ett tag sen. Blev sträck å ränder över allt. Funka ibland så jag trodde det var glapp i det bara. Funkade ett tag till en dag då hela datorn såg mysko ut halva skärmen var sträckad med konstiga färger. Grafikkortet var paj. Så det var bara att skaffa ett nytt. Sitter nu med ett 7600gs agp och är hel nöjd. Alla problem som jag hadde med mitt 9800pro som pågick i 2 år försvann över en natt!

Edit: Och problemen jag hadde såg exakt som på din bilder. Så jag tycker du ska skaffa ett nytt grafikkort.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Faktum är att kortet jag sitter på också är ett 9800 pro, men när jag kör speedfan så visar den att två temperaturer ständigt är överhettade,

Fan 1's temperatur ligger på 55-65 grader hela tiden,
och Fan 3's ligger på 127grader konstant, undrar vad det är som försigår?

Vilka fläktar är förresten 1 & 3? det framgår inte i programmet :s

Inaktiv

Kanske kan du få tag på en trial-version eller dylikt av programmet Everest, där ser man vad som är vad oftare än på Speedfan.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

atitool (bland andra) kan visa temperatur. och viktigast av allt kan det visa temperaturen medan du spelar så du får se temps under belastning...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ta bort kylningen och kolla hur det ser ut. Fabrikssmetet brukar vara patetiskt så gör rent och på med ett tunnt lager pasta. Om du nu inte har kollat det tidigare.

Överklockning ger liknande symptom men det nämner du inget om så jag antar att den diskussionen är överflödig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Så där såg mitt x800xt pe ut efter en sommar, antar att det va överhettning som skada kortet. Va bara köpa nytt kort.

1
Skriv svar