Deus Ex 3 under utveckling

Medlem
Deus Ex 3 under utveckling

Vågar man hoppas på något efter man vart något besviken på tvåan :/

Medlem

Bara att hoppas att de satsar på att göra det som det första spelet iom att tvåan enligt mig var kass..

Medlem

Dues Ex 1 aktigt vore underbart att få se


signatur

P.L.U.R

Medlem

Japp.. hoppas de går i ettans fotspår!-- Deus Ex 3, Fallout 3.. Fan, vad underbart.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vågar man hoppas på något efter man vart något besviken på tvåan :/

Vågar gör man väl, men som alltid är det nog bäst att hålla nere förväntningarna på en så låg nivå det bara är möjligt... Jag vet själv inte om det är något positivt eller negativt att inte Spector är inblandad i trean... Men men, ska iaf bli intressant att se vad de kan hitta på

Medlem

Körde 1:an det var underbart, men på något vänster så körde jag aldrig 2:an. Men men, 3:an kanske man vill spela ^^

Medlem

Jag vet inte varför men jag gillade faktiskt Deus ex 2, fast 1an var hundra gånger bättre.
Får lita på att dom tar åt sig av all kritik och gör ett spel som är som 1an ungefär.

Medlem

Håller med Fr0gg0. här, tyckte 2:an var relativt spelbart trots sina brister. Men 1:an var givetvis mycket bättre. Vi får se hur det går med det här, som Nosnos sa, det är bara att hålla ner förväntningarna så kanske man blir positivt överraskad

Ett utvecklat DE1 vore guld. Det är hur bra som helst, men har sina klara brister på många ställen som nu borde fixas till. Frågan är om någon utvecklare är tillräckligt kompetent att göra det.

Undrar om de kommer att ha med erfarenhet igen?

Medlem

DE1 var underbart, DE2 var en katastrof. Hoppas dom lärt sig

Medlem

Ettan var fantastiskt, tokbra, suveränt etc. Tvåan var ett bra spel, no more no less.

Men självklart ska jag spela trean när/om det dyker upp.

Medlem

coolt! Även om jag inte kört föregångarna:P


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Flakmonkey
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag vet inte varför men jag gillade faktiskt Deus ex 2, fast 1an var hundra gånger bättre.
Får lita på att dom tar åt sig av all kritik och gör ett spel som är som 1an ungefär.

Tycker detsamma... Jämfört med andra spel, förutom Deus Ex 1, är tvåan riktigt kul (efter någon patch)... men det är ju alltid så med uppföljare till bra spel, de bedöms inte efter samma skala som andra titlar som inte har något att leva upp till.

Medlem

Håller med de flesta!
Första spelet Deus Ex var tokbra (älskade JC Denton och hans bror och "företaget", eller byrån, de jobbade för och konspirationsteorierna som fyllde spelet).
Att ens handlingar, i såväl konversationer som mer påtagliga handlingar(...) verkligen påverkade spelet och påverkade andra - ordentligt - gjorde spelet unikt och framförallt realistiskt (iaf vad gällde problemlösningar).

Längtar så innerligt nu efter ett par skärmdumpar på det tredje spelet...

Medlem

Jag vågar inte hoppas på något, jag satte min tilltro till 2an, som jämfört med ettan var värdelöst.
Skrev en lång resume här på FZ (som då hette fragone) om vilka missar jag tycker de gjort när de gjorde 2an.
En del handlade om hur pass mycket förenklat de gjorde allt till 2an, tillexempel "Universal Ammunition".
Konsollportning någon?


signatur

Retro.

Medlem

Nu får de för jävulen se till att inte anpassa spelet till otåliga små konsolungar som de gjorde med tvåan. Jag vill ha all mysig micromanagement som gjorde ettan så skön. Leta nyckelkoder bland anteckningar, rota i e-mailkonton, fixa specialammunition till vapnen.
Mycket välkommet att få en uppföljare på en av favoritspelen. Tyvärr så kommer utvecklarna troligen köra på "säkra kort" vilket gör att vi får ett urvattnat spel där allt är förenklat :/

Medlem

Härligt, gillade Deus ex.
1an var kanon 2an var ok men inte alls lika bra.

hoppas 3an blir som 1an


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hehe jag älskade 1an och gillade 2an så jag hoppas 3an blir bra

Medlem

Jag gillade 2an... Inte lika bra som 1an, men fortfarande ett bland de bättre spelen jag spelat.


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem

hoppas på att det blir till ps3 med tbh...lirat både ettan och tvåan på tvn....så mycket bättre känsla tycker jag

Inaktiv

Känner mig lite som en unik människa som faktiskt gillade tvåan efter att fullkomligt ha älskat ettan. Ser verkligen fram emot en trea som förhoppningsvis båda blir bättre och snyggare är de första två
Förhoppningsvis kommer trean till PC med vilken de flesta riktigt bra och framför allt snygga spelen verkar undkomma idag =(

Go go go....

Medlem

Jag spelade 1:an när jag var liten och knappt förstod engelska, sen många år senare spelade jag tvåan, som inte gick så bra det heller.. Senare spelade jag igenom 2:an och sedan 1:an.

2:an har sin speciella känsla, de civila som fanns där.. Smyga runt och ta saker utan att nån märker det och sånt. Grafiken var också snygg. 1:an var mycket bra då man kunde utforska mer kändes det som. Något som saknades men det var ändå bättre än 2:an. Det är kanske bara det stora hoppet i grafik och animation som gör att 2:an fick sin känsla som 1:an saknade. det ska bli kul att spela 1:an med High Defenition Texture Pack när den blir färdig

http://www.offtopicproductions.com/hdtp/

Medlem

Ooh, vore inte helt fel med ett Deus Ex 3,. Ettan var helmys och tvåan var helt okej, typ samma sak som dom flesta andra har sagt, gör dom det rätt så kan det bli riktigt bra.

Medlem

Får man ens hoppas att det överhuvudtaget inte ens släpps till någon konsoll? Finns det något som har varit mer katastrofalt för spelserier än när de börjar utvecklas med konsollerna i åtanke?

Viktiga spelmoment tas bort om de anses för komplicerade eller svåra att utföra med gamepad. Spelets utseende förändras för att fungera att spelas på TV-apparater på flera meters avstånd. Allt fördummas och förenklas. Jag vet inte varför, men spelutvecklare verkar inte ha speciellt höga tankar om konsollspelare och dess mentala förmåga.

Förut kunde spelutvecklare satsa på lite udda spel som kanske hade en lite säregen målgrupp. Nuförtiden, när ett spel under utveckling har samma budget som den största Hollywood-produktion, vågar man inte ta några chanser och försöker istället bara falla så många som möjligt i smaken. Resultatet blir aldrig mer än medelmåttigt.

Visst förstår jag att pengar alltid har varit den största drivkraften bakom utvecklingen av ett spel, men det känns iallafall som om spel utvecklades med mer kärlek och omtanke förut.

Medlem

Håller med asker så det nästan gör ont. Nuförtiden är det nästan bara moddar, fan-projekt och opensourcespel man vågar hoppas på. Alla kommersiella spel nischas till lättsmält grådaskig sörja utan karaktär.
Konsolkonverteringar behöver inte vara av ondo, men oftast är de det. Exempel på lyckade konverteringar är t.ex. Deus Ex 1 och Morrowind.
Både Deus Ex 2 och Oblivion förlorade dock sjukt mycket i sin simplifiering imo, när parallellutveckling förstör så mycket blir man fan ledsen.

Medlem

Kan inte annat än hålla med asker...

Medlem
Skrivet av Forcie:

Håller med asker så det nästan gör ont. Nuförtiden är det nästan bara moddar, fan-projekt och opensourcespel man vågar hoppas på. Alla kommersiella spel nischas till lättsmält grådaskig sörja utan karaktär.
Konsolkonverteringar behöver inte vara av ondo, men oftast är de det. Exempel på lyckade konverteringar är t.ex. Deus Ex 1 och Morrowind.
Både Deus Ex 2 och Oblivion förlorade dock sjukt mycket i sin simplifiering imo, när parallellutveckling förstör så mycket blir man fan ledsen.

Problemet uppstår när spelen utvecklas med konsoller i åtanke. Spel som helt och hållet utvecklas till PC och sedan portas till konsoll efteråt behöver inte bli helt usla. Så var fallet med Deus Ex och Morrowind. När man däremot redan under utvecklingen försöker anpassa spelet till konsollplattformar blir resultatet sällan bra, vilket var fallet med Deus Ex 2 och Oblivion.

Medlem

Jo, det var därför jag skrev parallellutveckling, för när det utvecklas parallellt blir det alltid sjukt nischat mot konsoler och PC-versionen får lida.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jo, det var därför jag skrev parallellutveckling, för när det utvecklas parallellt blir det alltid sjukt nischat mot konsoler och PC-versionen får lida.

Ah, jag begriper din formulering nu. Du har helt rätt.

12
Skriv svar